2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
طرز تهیه سبزی پلو ماهی شب عید

طرز تهیه سبزی پلو ماهی شب عید

روش درست کردن این غذای خوشبو و خوش‌خوراک بسیار مهم است و اگر کمی در آن غفلت کنیم غذای لذیذ ما بدمزه می‌شود و طعم واقعی خود را نخواهد داشت. توجه داشته باشید ترکیب سبزی و برنج بسیار مهم است.

دوات آنلاین-سبزی پلو ماهی شامی سنتی و دیرنه در ایران است که تقریبا همه خانواده‌های ایرانی که مراسم نوروز را دوست دارند حتما شب عید از این غذا استفاده می‌کنند.

 

روش درست کردن این غذای خوشبو و خوش‌خوراک  بسیار مهم است و اگر کمی در آن غفلت کنیم غذای لذیذ ما بدمزه می‌شود و طعم واقعی خود را نخواهد داشت.

 

توجه داشته باشید ترکیب سبزی و برنج بسیار مهم است. این حیاتی‌ترین مساله‌ای است که باید در سبزی پلو ماهی درنظر داشته باشید.

 

به هرمقدار برنج که درنظر دارید یک و نیم برابر بیشتر باید سبزی درنظر بگیرید. مثلا اگر یک کیلو برنج دارید باید یک و نیم کیلو سبزی (پاک نشده)داشته باشید.

ابتدا سبزی را پاک کرده و بشویید و بگذارید تا آبش کاملا برود سپس آن را ریز کنید.

 

برنج را که با نمک چند ساعت قبل خیس کرده اید را  آبکش نمایید.

 

ته قابلمه مقداری روغن آب کرده بریزید و چند کف ‏گیر برنج آبکش شده را در آن ریخته و روی آن سبزی خرد شده بریزید.

 

سپس مجدداً برنج را ریخته و سبزی را لا به لای برنج بریزید و در آخر با برنج سفید روی سبزی پلو را بپوشانید.

 

برنج را روی حرارت قرار دهید. هنگامی که بخار آن درآمد زعفران حل شده را روی برنج بریزید اجازه دهید تا برنج با حرارت ملایم دم بکشد.

 

کف سبزی‌پلو ته‌دیگ نان لواش قرار دهید. تاکید بر نان لواش به این دلیل است که این نان نازک‌است و شیرینی کمی دارد به همین خاطر بهتر طعم سبزی پلو را جذب می کند. البته سبزی سبزی‌ پلو قطعا سیر دارد اما اگر سیر بیشتری دوست دارید می‌توانید پودر سیر را در زعفران دم‌شده بریزید و هم بزنید و بعد زعفران دم‌شده را از همان ابتدا روی برنج بریزید و بعد دم‌کنی را قرار دهید.

 

این کار علاوه‌براینکه باعث می‌شود عطر سیر بیشتری در غذای شما باشد مزیت دیگری هم دارد و آن اینکه می‌توانید به راحتی زعفران را در همه قسمت‌های پلو پخش و رنگارنگی و جذابیت پلو را بیشتر کنید.

 

ماهی شب عید را هم کمی با حوصله درست کنید. سعی کنید حتما از ماهی تازه استفاده کنید و ماهی یخ‌زده استفاده نکنید.

 

ابتدا ماهی را پاک کرده و بشویید و بگذارید آب اضافه ی آن برود.

 

سپس نمک و فلفل و آب‏ لیمو و زعفران را با هم مخلوط نمایید و ماهی را 2 تا 3 ساعت در این سُس قرار دهید تا مزه ‏دار شود

 

.سپس در روغن یا داخل فر آن را سرخ کنید.

 

پس از دم کشیدن برنج آن را داخل دیس بکشید و ماهی را نیز دور دیس بچینید و سرو نمایید.

 

اگر اهل کره محلی هستید می‌توانید کمی کره محلی آب شده هم روی برنج بدهید و عطر این خوراکی را هم به عطر غذایتان اضافه کنید. برای چاشنی هم می‌توانید از زیتون و سیرترشی استفاده کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.