2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بوتاکس مو چیست و چه فایده‌هایی دارد؟

بوتاکس مو چیست و چه فایده‌هایی دارد؟

یکی از راه‌های بازسازی و از بین بردن خشکی مو ویتامینه کردن مو است که مدتی است در آرایشگاهها مرسوم است اما به تازگی روشی به نام بوتاکس مو ابداع شده است.

دوات آنلاین-پرپشتی و زیبایی موها از جمله مواردی است که اولویت‌های خانم‌هاست. رنگ کردن زیاد و خشکی ناشی از استفاده از شامپو‌ها باعث می‌شود تا موها به شدت آسیب ببینند. بنابراین نیاز به بازسازی دارند،

 

یکی از راههای بازسازی و از بین بردن خشکی مو ویتامینه کردن مو است که مدتی است در آرایشگاهها مرسوم است . نوع دیگر از بین بردن خشکی مو کراتینه ویتامینه کردن آن است. اما به تازگی روشی به نام بوتاکس مو ابداع شده که می‌تواند موی سر شما به طور عمیق ویتامینه کرده و مشکلات آن را برطرف کند.

 

بوتاکس مو به عنوان یک درمان بازسازی کننده عمیق عمل می کند که موهای آسیب دیده را با تبدیل به موی سالم و براق  می کند.

 

شاید تا پیش از این بوتاکس برای از بین بردن چروک‌های سطحی پوست در میان مردم رایج بود اما مدتی است که بوتاکس برای موهای آسیب دیده هم رواج پیاده کرده و بسیار هم موثر است.

 

بوتاکس مو البته برای هر نوع مویی لازم است و مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر موهای شما خشک و آسیب دیده نیست می‌توانید از بوتاکس برای تقویت آن استفاده کنید.

 

کراتین عمدتا روشی برای صاف کردن مو است و برای استفاده  روی موهای به شدت آسیب دیده توصیه نمی شود اما بوتاکس برای تقویت موهای آسیب دیده مناسب است. در هر سنی که باشید فرقی نمی‌کند می‌توانید از بوتاکس مو استفاده کنید.

بوتاکس مو و کراتین دو درمان مختلف مو هستند که ادعا می کنند برای شما موهای زیبا، سالم و براقی به ارمغان می آورند. آنها همچنین اثر صاف‌کنندگی  روی مو دارند که زمان فرم دهی به موی شما را به طور قابل توجهی کاهش می دهند.

 

این دو راه تقویت مو تفاوت‌هایی هم دارند.

 

اولین تفاوت در ترکیب شیمیایی آنهاست. یکی از مواد شیمیایی مضر موجود در کراتین، فرمالدهید است. فرمالدهید سمی است و سازمان حفاظت محیط زیست و فدرال OSHA فرمالدهیدرا بسیار مضر دانسته‌ است.بوتاکس مو عاری از این ماده شیمیایی و دیگر مواد شیمیایی مضر است.

 

تفاوت دوم این است که کراتین عمدتا روشی برای صاف کردن مو است و برای استفاده روی موهای به شدت آسیب دیده توصیه نمی شود. از سوی دیگر بوتاکس مو به عنوان یک درمان بازسازی کننده عمیق عمل می کندکه موهای آسیب دیده را با تبدیل به موی سالم و براق می کند.

 

درمان کراتین بهترین کار برای موهای ضخیم، مجعد و سرکش (وز) است.

 

موی درمان شده با کراتین به طور طبیعی صاف، عاری از فر، براق و به طور کلی قابل کنترل تر می شود. این موی درمان شده نباید حتی زمانی که در معرض محیط مرطوب قرار می گیرد مجعد شود اما اثر آن  روی موی درمان شده با مواد شیمیایی و مویی که در جذب رطوبت ناتوان است و خشک و شکننده است دوام نمی آورد.

 

کراتینه کردن موها برای موی بسیار نازک، کم پشت و یا موهای صاف نامناسب است.همچنین، درمان کراتین برای زنان باردار، زنان شیرده و کودکان توصیه نمی شود.

 

این در حالیست که درمان بوتاکس مو برای هر نوع مو در اشکال مختلف، مجعد، صاف، سفید و یا بلوند،ضخیم یا کم پشت و یا هر نوع دیگری از مو مناسب است.

 

برخی از درمان‌های کراتین شکاف در لایه شاخی مو(کوتیکول) که ترک خورده،آسیب دیده و یا خشک است را پر می کند در حالی که دیگر درمان های کراتین در سطح مو گسترش می یابد و وارد کوتیکول نمی شود.سپس این مواد به وسیله حرارت اتوی مو در سطح مو مهر و موم می شود. فرمالدئید در درمان کراتین، کراتین را حفظ می کند که به موهای شما ظاهر صافی می دهد.

 

کراتین حدود ۹۰ دقیقه یا بیشتر طول می کشد و به مدت ۲ تا ۲ و نیم ماه دوام می آورد. این امر باید در سالن های معتبر توسط آرایشگر حرفه ای انجام شود زیرا برخی افدامات ایمنی را شامل می شود.

 

بوتاکس مو روی موهای تمیز انجام می شود که با شامپو شسته شده اند، مو پس از آن شانه می شود تا گوریدگی های آن برطرف شودو سپس قسمت قسمت می شود و برای جذب محصول، مو ماساژ داده می شود.

 

پس از آن محصول به مدت ۴۵ دقیقه روی موها باقی می ماندو سپس بطور کامل شسته. خشک و فرم داده می شود.

 

مرحله نهایی استفاده از سرامیک اتوی مو است. درمان بوتاکس، مو را با مواد مغذی ضروری مانند آنتی اکسیدان ها،ویتامین ها و اسیدهای آمینه پر می کتد که به بازگرداندن پروتئین مو و سالم و براق نمودن آن کمک می کند. نتیجه کار برای حدود چهار هفته دوام می آورد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.