2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بهترین روش های بازسازی و احیای مو کدام است؟

بهترین روش های بازسازی و احیای مو کدام است؟

احیای مو به مجموعه ای از روش های درمانی غیر تهاجمی گفته می شود که هدف آن از بین بردن آسیب های ظاهری به ساقه مو می باشد. احیای مو شامل روش هایی است که برای ویتامینه یا کراتینه کردن موها انتخاب می گردد.

دوات آنلاین -احیای مو به مجموعه ای از روش های درمانی غیر تهاجمی گفته می شود که هدف آن از بین بردن آسیب های ظاهری به ساقه مو می باشد. احیای مو شامل روش هایی است که برای ویتامینه یا کراتینه کردن موها انتخاب می گردد.

تعریف احیای مو

احیای مو به مجموعه ای از روش های درمانی غیر تهاجمی گفته می شود که هدف آن از بین بردن آسیب های ظاهری به ساقه مو می باشد. احیای مو شامل روش هایی است که برای ویتامینه یا کراتینه کردن موها انتخاب می گردد. احیا به معنای اینست که ساقه مو را ترمیم نمایید. حتی یک ماسک موی ساده که خودتان در منزل درست کرده اید نیز می تواند به موهای آسیب دیده شما، طراوتی دوباره ببخشد. روش های احیای مو عمدتا عمق مو را تقویت و آن آبرسانی می کند.

ساختار موی انسان از دو قسمت ساقه و ریشه تشکیل شده است. و هر کدام از این دو بخش به اجزای کوچکتری تقسیم می شوند. به طور کلی ریشه و متعلقات آن قابل مشاهده نیستند، اما ساقه مو را می توانید مشاهده کرد. آنچه در ظاهر می بینید لایه کوتیکول پوشاننده روی موهاست. آسیب های محیط و روش های نادرست در مراقبت از مو، ابتدا به این لایه آسیب می زند با دمیج شدن کوتیکول، قسمت های داخلی تارهای مو نیز آسیب می بینند. با کمک روش های جدید احیای مو می توان هم ریشه و هم ساقه موها را تقویت نمود.

 

بهترین روش های احیای مو

روش های احیا مو از هر نوعی که باشند روی ظاهر موها به کلی، تفاوت ایجاد می کنند. هدف این است که موهای آسیب دیده بدون کوتاه کردن به حالت نرم و شاداب تری در بیاید. میزان تغییر و بهبود تارهای مو بستگی به میزان و نوع آسیب آن دارد. در صورتی که هیچکدام از روش های احیای مو جواب ندهد، چاره ای جز کوتاه کردن موها نیست. در ادامه با برخی از رایج ترین روش های احیای مو آشنا می شوید.

 

کراتینه کردن موها

کراتین یکی از مهم ترین مواد در ساختمان مو است. میزان کراتین موها در همه افراد یکسان نیست. اگر موهایی صاف و لخت دارید درصد کراتین موهایتان بالاتر است. به همین ترتیب موهای فر و حالت دار به طور طبیعی دارای کراتین پایین تری هستند. کراتین موها را در وضعیت نرمال نگه می دارد کمبود کراتین در موی به معنای آسیب ذاتی موها نیست. این جنس خود مو است و به طور طبیعی موهای یک فرد، با این ویژگی ها رشد می کنند. صاف یا موج دار بودن موها ژنتیکی است و ارتباطی به نحوه مراقبت از مو ندارد.

کم شدن کراتین موها یک مشکل واقعی است که اغلب خانم ها با آن مواجه هستند. در اثر مواد شیمیایی و یا دستکاری های مکانیکی، کراتین موها کم می شود. برای درمان این مشکل از روش های کراتینه و احیا مو می توانید کمک بگیرید. به این ترتیب از بیرون مو می توان کراتین مورد نیاز ساقه مو را تامین کرد. منظور این است که مواد حاوی کراتین با قدرت نفوذ بالا روی تارهای مو را پوشش می دهند.

خرید کراتین مو و کراتین درمانی به دو هدف انجام می شود. اگر بخواهید رطوبت موها را تأمین کنید این روش از احیای مو بسیار کارآمد است. در این مورد آسیب های مو نظیر خشکی، وز و ریزش مو برطرف می شود اما تاثیری در صافی مو ندارد. البته با از بین رفتن اشکالات ساقه مو، تا حدودی صافی هم ایجاد می شود ولی هدف از کراتینه کردن مو تامین مواد مورد نیاز و بافت کراتینی موها است. صافی در درجه دوم اهمیت قرار دارد. نوعی کراتینه و احیا به منظور صاف کردن تارهای مو انجام می شود که به کراتینه برزیلی یا صافی برزیلی معروف شده است. احیای مو با کراتین استقامت و استحکام موها را نیز افزایش می دهد

 

بوتاکس مو

موهای دهیدراته و خشک، نرم و نازک، سبک و کم حجم با بوتاکس درمانی احیا می شوند. همه موهای رنگ و دکلره شده نیز به چنین درمان ترمیمی نیاز دارند. بوتاکس مو حاوی هیچ ماده سمی و مضر نیست. وقتی موها در اثر کهولت سن یا عدم مراقبت صحیح، خاصیت الاستیسیته خود را از دست می دهند با این شیوه درمانی، دوباره احیا می شوند.

محصولات حاوی بوتاکس برای رطوبت رسانی عمقی مو و رفع شکاف های تار مو به کار می روند. این شیوه درمان و احیا مو به طور شگفت انگیزی موها را پر حجم تر نشان می دهد. خرید بوتاکس مو و محصولات بوتاکس حاوی پروتئین های ضروری مو، آمینواسیدها، ویتامین ها و املاح مناسب هستند. درمان بوتاکس مو در واقع برای جوان سازی موها استفاده می شود. آسیب های ناشی از رنگ و دکلره نیز شبیه به آسیب های سالمندی روی موها هستند. در همه این موارد بافت مو دچار فرسودگی و تخریب می شود.

بهترین روش های بازسازی و احیای مو کدام است؟

پروتئینه کردن مو

اهمیت پروتئین به اندازه کراتین است. حذف یا کاهش هر کدام از این مواد، حیات موها را در معرض خطر قرار می دهد. پروتئین مو کارش رطوبت رسانی به موها است. در این حالت موها حالت ارتجاعی مناسب را دارند و به سادگی دچار ریزش یا شکستگی نمی شوند. وقتی ساقه مو شکسته می شود دیگر زمان زیادی برای احیا مو باقی نمانده و هر لحظه امکان ریختن موها هست. اگر موها حالت زبر و خشن پیدا کرده و موقع شانه زدن، گره مو آزار دهنده است، بدون تردید پروتئین مو کم شده. در این حالت موها کدر و مات هستند و درخشندگی طبیعی موها از بین رفته است. اگر موها را در حمام و به صورت خیس شانه می کنید شکستگی و کشیدگی موها بیشتر می شود. اگر موهایتان دچار موخوره است یا به سادگی حالت نمی گیرد نیاز به پروتئین درمانی دارد.

حالت دادن موها با سشوار و اتوی مو، فر دائم مو و برس و شانه نامناسب می تواند پروتئین مو را تخریب کند. خوشبختانه همه این مشکلات قابل درمان هستند. به یک مرکز تخصصی زیبایی مو مراجعه کنید تا با استفاده از روش های نوین و مناسب، مشکلات موها درمان شود.

 

سخن پایانی

این موارد تنها بخشی از روش های احیای مو هستند که محبوبیت بیشتری دارند. برای اینکه موها بعد از بوتاکس، کراتینه مو و یا پروتئین درمانی، مدت زمانی سالم باقی بماند باید از محصولات مراقبت از موی مناسب استفاده کنید. احیا مو به معنای صرف نظر از روتین مراقبت از مو نیست و باید بیشتر از قبل برای شادابی موهایتان زمان بگذارید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.