2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
جدیدترین ایده‌های ارزان برای دکوراسیون نوروزی منزل

جدیدترین ایده‌های ارزان برای دکوراسیون نوروزی منزل

اگر قصد دارید دکوراسیون خانه خود را نوروزی کنید و از طرفی می‌خواهید این کار ارزان و کم هزینه باشد بد نیست پیشنهادهای مطرح شده در این مطلب را بخوانید:

دوات آنلاین-یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای عید نوروز بهتر است انجام بدهیم البته بعد از خانه تکانی تغییر  دکوراسیون است. معمولا وقتی بحث دکوراسیون مطرح می‌شود ذهن به سمت پول و هزینه و گرانی می رود اما شما می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای دکوراسیون خانه خود را نوروزی و بهاری کنید.

 

بهترین ایده برای ایجاد تغییرات در حین خانه‌تکانی نوروز، بهره گرفتن از هوش و سلیقه است؛ خیلی‌ها تصور می‌کنند که با توجه به گرانی‌ها انجام هرگونه تغییر و تحول در خانه هزینه زیادی می‌خواهد اما این‌گونه نیست و می‌توان با وسایل دم‌دستی یک دکوراسیون شیک درست کرد.

ورودی خانه در دکوراسیون نوروزی بسیار مهم است

ورودی خانه‌تان را برای خوش آمدگویی به مهمانان نوروزی آماده کنید

خراسان نوشت: ورودی خانه صرفا مکانی برای آویزان کردن لباس‌ها و قرار دادن کیف و کفش نیست، این بخش هم، جزئی از محل زندگی شماست و باید برای چیدمان آن وقت بگذارید. ورودی هر خانه نشان‌دهنده سلیقه و انتخاب شما در طراحی داخلی منزل‌تان است و چون اولین فضایی است که هر کسی با آن مواجه می‌شود، باید بتواند تاثیر خوبی در بدو ورود بر شما و مهمان‌هایتان داشته باشد. با این‌که هیچ فرمول کاملی برای دکوراسیون این بخش از خانه وجود ندارد، اما ما به برخی ازشگردهایی که می‌تواند به شما کمک کند تا جلوه‌ای چشم‌گیرتر به ورودی خانه ببخشد، اشاره می‌کنیم.

 

در خانه را جدی بگیرید

ورودی آپارتمان اولین جایی است که هنگام ورود قابل مشاهده است. البته در نظر داشته باشید که قرار نیست در خانه شما با بقیه درهای آپارتمان متفاوت باشد. برای تزیین می‌توانید از وسایل دور ریختنی ساده و کاربردی استفاده کنید. سبد گل‌های رنگارنگ و حلقه‌های آویزی که با گل، میوه‌های خشک و روبان درست شده‌اند، ایده جالبی برای تزیین در است. وسایل عتیقه یکی دیگر از انواع ایده‌های جذاب برای تزیین در آپارتمان است که می‌توانید این وسایل را با سلیقه خودتان آویزان کنید.

 

نورپردازی و کاربرد آینه را دست کم نگیرید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها، روشن کردن فضاست. این روشنایی می‌تواند نور طبیعی خورشید باشد یا یک لامپ دیواری. برای روشنایی و دل‌بازتر کردن محیط می‌توان از آینه‌های بزرگ هم استفاده کرد. آینه در ورودی خانه برای افراد و به خصوص مهمانان، عنصری کاربردی است، زیرا قبل از ورود و خروج می‌توانند ظاهرشان را چک کنند  اما اگر فقط جنبه تزیینی مد‌نظر باشد، آینه‌های رنگی جلوه زیبایی به ورودی می‌دهد.

 

قالیچه به ورودی خانه رنگ می‌دهد

قالیچه کوچک به فضای ورودی‌تان، روح می‌دهد. انتخاب یک کف‌پوش مناسب، سهم مهمی در ظاهر ورودی خانه دارد چون یک ورودی کسالت‌آور را به اتاقی زیبا تبدیل می‌کند و با این کار شما بدون آن که فضا یا اتاق مجزایی را به ورودی اختصاص دهید، به راحتی آن را از دیگر فضاها جدا می‌کنید.

 

از کاغذ دیواری با رنگ روشن کمک بگیرید

کاغذ دیواری ظاهر خیره‌کننده‌ای به فضای ورودی می‌بخشد اما باید دقت کنید که در انتخاب طرح آن حتما به مقیاس و نور ورودی توجه کنید. انتخاب کاغذ دیواری با طرح‌های شلوغ و رنگ تند مناسب این بخش کوچک خانه نیست. رنگ‌ها هم به هیجان‌انگیزتر شدن هر چه بیشتر ورودی آپارتمان کمک زیادی می‌کند.

 

برای این که به ورودی خود احساس آرامش و سکون دهید، از رنگ سفید بیشتر استفاده کنید. در این‌صورت تمیز، مرتب و بزرگ به نظر خواهد آمد.

 

بیشتر بخوانید: جدیدترین و ارزان‌ترین ایده‌ها برای دکوراسیون نوروزی خانه

 

در استفاده از لوازم دکوری زیاده‌روی نکنید

اگر فضای ورودی محدود است، مراقب باشید فضا را با لوازم و دکوری‌های غیرکاربردی شلوغ نکنید. با خلق یک گالری دیواری جذاب، می‌توانید علاقه‌مندی‌های شخصی خود را به نمایش بگذارید. یک کلاژ بزرگ از عکس‌های خانوادگی، مجسمه‌ها، نقاشی‌ها یا المان‌های دکوری آویزی می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای این فضا باشند  اما دقت داشته باشید که فضای ورودی را با وسایل غیرکاربردی شلوغ و بی‌نظم جلوه ندهید.

 

اگر برای ورودی خانه یک شلف یا کمد نیاز دارید بهتر است از رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم، خاکستری و قهوه‌ای باشد. در کل از وسایلی استفاده کنید که متناسب با چیدمان خانه‌تان باشد و به صورت عضوی جدا دیده نشود.

از گلدان در ورودی خانه تان استفاده کنید

با گل و گیاه به ورودی خانه جان بدهید

برای قرار دادن گیاهان مورد علاقه خود چه جایی بهتری از ورودی خانه؟ البته مشروط بر این که نور مناسبی داشته باشد. از آن جا که زیبایی ورودی هال با اشیا‌ و لوازم تزیینی همیشه مقدور نیست، قرار دادن گیاهان در این فضا، احساس سبزینگی و سرزندگی به خانه می‌دهد. اگر فضای‌تان محدود نیست، می‌توانید از گیاهان آپارتمانی یا گلدان‌های کوچک روی میز استفاده کنید. درصورت کوچک بودن فضا، انتخاب گلدان‌های آویز از سقف یا دیوار نیز می‌تواند مناسب باشد.

 

 

تاثیر رنگ در دکوراسیون نوروزی

تبیان نوشت: مرضیه و آرش از آن دسته زوج‌هایی هستند که باوجود داشتن دو فرزند کوچک، دکوراسیون خانه 58 متری خود را با کمترین هزینه به زیبایی تغییر داده‌اند.

 

مرضیه می‌گوید: «رنگ در دکوراسیون منزل تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد. البته یکسری چیزها هزینه دارد و اینکه بگویید می‌توان دکوراسیون منزل را بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای تغییر داد کاملاً اغراق است اما می‌توان با کمترین هزینه، دکور زیبایی را ایجاد کرد؛ ما برای تغییر دکوراسیون از دیوارها شروع کردیم که برای انجام این کار باید هزینه‌هایی را بابت کاغذدیواری و سنگ متقبل می‌شدیم اما برای کاهش هزینه‌ها تصمیم گرفتیم که نصب کاغذدیواری و سنگ‌ها را خودمان انجام دهیم لذا ارزان‌ترین و ساده‌ترین کاغذدیواری را از بازار تهیه کردیم و آنها را به دیوار چسباندیم و بعد با استفاده از کاغذهای پشت چسبی رنگی، روی آنها را به‌گونه‌ای طراحی کردیم که با مبل و بقیه وسایل منزل ست شود. برای زیبایی بیشتر، یک قسمت از دیوار خانه‌مان را کاغذدیواری و قسمت دیگر دیوار را با سنگ‌های ریزی طراحی کردیم اما چون مبلغ سنگ گران و بودجه ما کم بود، تنها توانستیم مقدار کمتری سنگ تهیه کنیم و بااین‌وجود نصف دیوار خالی ماند و چون نمی‌توانستیم هزینه دیگری بدهیم، با همسرم به این نتیجه رسیدم که مابقی دیوار را با مل و چسب چوب درست کنیم که به ادامه سنگ‌ها بخورد و متر یال جالب و چشم‌نوازی را ایجاد کند.»

برای تغییر دکوراسیون لازم نیست حتما مبلمان خانه تان را عوض کنید

به جای تعویض و تعمیر از روکش مبل استفاده کنید

با نزدیک شدن به ایام عید، برخی دوست دارند مبلمان منزلشان را عوض کنند اما الآن کمترین قیمت یک مبل معمولی در بازار 5 میلیون تومان است و تعمیر مبل هم حدود 3 میلیون تومان هزینه دارد.

 

بیشتر بخوانید: چگونه دکوراسیون خانه خود را بهاری کنیم؟

 

مرضیه برای ایجاد تنوع و تغییر دکوراسیون مبلمان می‌گوید: «اگر به بازار بروید، شاهد خواهید بود طاقه پارچه‌هایی که به انتها رسیده‌اند، به قیمت کمتری به فروش می‌رسند لذا با حداقل هزینه می‌توانید از روکش مبل استفاده کنید. امروزه کاور و یا به‌اصطلاح شال‌های مبل مد شده است که می‌توانید دور آنها را بدوزید و روی مبل‌ها بیندازید. در این صورت می‌توانید با استفاده از هارمونی رنگ‌ها، دکوراسیون خانه را دگرگون کنید.»

با لوازم ساده دکور جدید بسازید

دکوری‌های دست‌ساز زیبا بسازید

می‌توانید متفاوت فکر کنید و قاعده بازی را عوض کنید. همیشه که نباید گلدان‌های گران‌قیمت را روی میز یا سقف ویترین گذاشت. مرضیه با استفاده از چیزهای ساده و دم‌دستی دکوری‌های زیبایی را در گوشه و کنار خانه‌اش جای‌داده است. او از شیشه‌های خیلی ساده مثل شیشه سس، رب و...استفاده می‌کند و روی آنها را چسب چوب می‌کشد سپس با نخ، پارچه و کامواهای رنگی تزیینمی کندو به‌عنوان گلدان و دکوری روی میز استفاده می‌کند.

 

مرضیه دراین‌باره می‌گویند: «برای یک‌خانه زیبا و کم‌هزینه می‌توان از دورریزها و کم‌هزینه‌ترین وسایل خانه استفاده کرد؛ فقط کافی است دید هنری پیدا کنید؛ حتی با یک سرچ ساده در اینترنت و فضای مجازی می‌توانید یک دیزاین شیک و کم‌هزینه را پیدا کنید و خانه‌تان را تغییر دهید. با کمترین هزینه هم می‌توان شادبود و یک فنگ شویی زیبا در خانه داشت. من معتقدم خانه‌ای که هرچند وقت یک‌بار تغییری در آن ایجاد شود حتی اگر آن تغییر در حد جابه‌جا کردن وسایل منزل باشد، می‌تواند تأثیر زیادی در روح و روان داشته باشد.»

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.