2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
گفت‌وگو با مهدی دارینی پسر معلول عضو گروه پسران خورشید که به‌خاطر حرکات نمایشی با توپ به فینال عصر جدید رفت

گفت‌وگو با مهدی دارینی پسر معلول عضو گروه پسران خورشید که به‌خاطر حرکات نمایشی با توپ به فینال عصر جدید رفت

زمانی که کلاس هفتم بودم با وجود معلولیت از ناحیه دست راست ، برای نخستین بار در تست فوتبال شهرستان سبزوار در کنار افراد سالم شرکت کردم.اما در تست فوتبال قبول نشدم و اعلام کردند، نمی توانم با افراد سالم در تیم حضور داشته باشم.

دوات آنلاین-با وجود معلولیت از ناحیه دست راست ، خیلی زود توانست در مدت چهار سال تلاش فراوان پله های ترقی را طی و خود را به یکی از ورزشکاران شاخص در زمینه روپایی و حرکات نمایشی با توپ در کشور تبدیل کند. مهدی دارینی به فوتبال علاقه زیادی دارد، اما به دلیل معلولیت نتوانست مسیر درخشان خود را در فوتبال ادامه دهد. برای همین به رشته روپایی و حرکات نمایشی روی آورد و هم اکنون توانایی خوبی در روپایی زدن با میوه جات، توپ های فوتبال، هفت سنگ، تنیس روی میز، سپک تاکرا و تیشله را دارد.

 

مهدی دارینی به همراه گروه پسران خورشید در برنامه متنوع "عصر جدید" با اجرای علیخانی که در شبکه 3 سیما پخش می شود، حضور پیدا کرد و نمایش های دیدنی و جذابی را اجرا کردند که با نظر داوران به مرحله فینال هم راه یافتند. گپ و گفتی با این ورزشکار 17 ساله سبزواری داشتیم که در ادامه تقدیم می شود.

 

  • چگونه با دنیای روپایی و حرکات نمایشی آشنا شدید؟

 زمانی که کلاس هفتم بودم با وجود معلولیت از ناحیه دست راست ، برای نخستین بار در تست فوتبال شهرستان سبزوار  در کنار افراد سالم شرکت کردم.اما در تست فوتبال قبول نشدم و اعلام کردند، نمی توانم با افراد سالم در تیم حضور داشته باشم. برای همین مدت دو سال حرکات ساده را تمرین می کردم. سپس با رکورددار این رشته در کشورمان آشنا شدم و مدت دو سال از تجربیات وی استفاده کردم.

 

  •  طی این مدت فعالیت ، چه مقام هایی کسب کرده اید؟

تمامی رقابت های بنده با افراد سالم است. در مسابقات ثبت رکورد به میزبانی مشهد با گوی پر دار در مدت یک دقیقه با 94 روپایی رتبه سوم کشور و سال گذشته نیز در مسابقات کشوری در شیراز ،در آیتم روپایی سرعتی با 230 روپایی نایب قهرمانی را کسب کردم. با انجام تمرینات سخت و سنگین در یک دقیقه 240 روپایی و در یک ثانیه چهار روپایی می زنم.  همچنین در مسابقات کشوری در میان 200 ورزشکار، حائز رتبه ششم شدم.

 

  • به دنبال ثبت رکورد در کتاب گینس هم هستید؟

تاکنون در یک دقیقه ، رکورد کشوری روپایی با گوی پر دار را کسب کرده ام . ولی متاسفانه این رکورد در دنیا به ثبت نرسیده و امیدوارم با پیدا کردن حامی مالی آن را در گینس به ثبت برسانم. همچنین در یک دقیقه 280 روپایی با توپ سپک تاکرا زده ام که در رسانه های کشوری بازتاب گسترده ای داشته است. هم اکنون رکورددار روپایی معلولان کشور با تعداد 12 هزار روپایی در مدت زمان دو ساعت هستم.

 

  • شنیدیم در برنامه «عصر جدید» شبکه 3 سیما ، اجرای خوبی داشتید و حتی به مرحله فینال هم راه پیدا کردید.

این برنامه با تهیه کنندگی احسان علیخانی و داوری امین حیایی، رویا نونهالی، پور بشیری و حسینی برای کشف استعدادهای درخشان در سراسر  کشور است. من به همراه گروهی 17 نفره با عنوان «پسران خورشید» از خراسان رضوی در این برنامه شرکت کردم که تمامی اعضای گروه رکورد داران ایران در زمینه های پارکور، تریال، روپایی، طناب زنی، بریک دنس و دیگر رشته ها هستند. خوشبختانه با اجرای خوب بچه های گروه در مرحله اول از بین دو هزار تیم شرکت کننده صعود کردیم و در مرحله دوم هم که 260 نفر بودند نمایش خوبی داشتیم و  به همراه 60 گروه برتر به مرحله فینال راه پیدا کردیم. مرحله فینال این برنامه نیز در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.البته برنامه اجرای مرحله دوم گروه ما 25 اسفندماه از شبکه سوم سیما پخش می شود.

 

  • حضور در این برنامه تلویزیونی چگونه بود؟

احساسم برای حضور در این برنامه غیر قابل وصف است . اما نکته مهم حضور در این برنامه جدای از اجرای خوب، یک اتفاق خیلی خوبی هم برایم رقم زد. این که پس از اجرا، حامی مالی این برنامه تلویزیونی، قول کمک مالی برای انجام عمل پیوند دست راستم را داد. انجام عمل پیوند حدود ۶۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که با شنیدن این خبر خیلی خوشحال شدم که به بزرگ ترین آرزویم می رسم.

 

  • آیا تاکنون از شما به عنوان ورزشکار دارای معلولیت در  استان حمایتی شده است؟

 تاکنون تنها شهرداری سبزوار، شورای اسلامی شهر و مقصودی نماینده مجلس برای حضور بنده در مسابقات کشوری حمایت هایی داشته اند.اما خیلی دوست داشتم به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شوم که تاکنون به دلیل وضعیت مالی امکان حضور در این رقابت ها را نداشتم.

 با وجود این که مسئولان شهری حمایت های مورد نیاز را از بنده انجام نمی دهند اما به دنبال این هستم که نام و جایگاه شهرستان سبزوار را به بالاترین قله برسانم و حتی شده با وجود محدودیت های مالی با هزینه های شخصی در مسابقات کشوری حضور پیدا کنم اما بزرگ ترین هدف من ثبت رکورد جهانی در کتاب گینس است.

 

  • و سخن پایانی؟

 با توجه به تجربه چهار ساله ورزشی به دوستان دارای معلولیت خودم توصیه می کنم به گفته های منفی دیگران توجه نکنند. کسی که به دنبال پیشرفت باشد، در دور افتاده ترین مناطق و سخت ترین شرایط هم می تواند به قله های پیشرفت برسد.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
نیما تقی پور 1397/12/26
اگه میشه ادرس بیمارستانی ک پیوند میزننو بدید ممنون

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.