2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
یادداشت یک پزشک متخصص درباره جزییات تزریق بوتاکس و عوارض آن

یادداشت یک پزشک متخصص درباره جزییات تزریق بوتاکس و عوارض آن

متاسفانه انواع مختلف غیراستاندارد آن در بازار وجود دارد که به صورت قاچاق وارد می شود و به علت قیمت پایین تر، مورد استفاده افراد ناآگاه قرار می گیرد.

دوات آنلاین-بوتاکس در واقع نوعی سم با رقت خاص است که برای فلج کردن ماهیچه ها به کار می رود و موارد کاربرد فراوانی از جمله استفاده های مختلف درمانی در حوزه های اورولوژی، بیماری های زنان و چشم و غیره دارد اما عامه مردم بیشتر با کاربرد آن در حوزه  زیبایی آشنایی دارند.

 

متاسفانه انواع مختلف غیراستاندارد آن در بازار وجود دارد که به صورت قاچاق وارد می شود و به علت قیمت پایین تر، مورد استفاده افراد ناآگاه قرار می گیرد.

 

این ماده دارای زنجیره ای از پروتئین حیوانی ناخالص است که در برخی واکنش های آلرژیک شدیدی ایجاد می کند و در برخی افراد ، باانتشاربیشتر از انتظار ، به عضلات مجاور متصل و گاهی باعث فلج عضلات دیگر قسمت های صورت و بدن می شود و مصرف کننده در صحبت کردن یا خوردن یا دیگر اعمال مرتبط با عضلات، دچار مشکل می شود و در موارد نادری ،کار به بستری شدن  هم می کشد. این متخصص ادامه می دهد: تزریق مواد مورد تایید وزارت بهداشت،در مراکز تخصصی پزشکی انجام می شود.  این که گفته می شود  شخص بعد از تزریق سه جلسه بوتاکس تا آخر عمر نیازی به تزریق مجدد ندارد، صحت ندارد و علاوه بر آن فاصله تزریق ها  نباید خیلی نزدیک باشد.

 

موارد منع بوتاکس

افراد زیر 18 سال، در دوران بارداری و  شیردهی (بعد از شش ماه اول با نظر پزشک)، داشتن بیماری های عضلانی خاص،سرطان فعال،شیمی درمانی و چند مورد خاص دیگر.

 

تزریق بوتاکس

این تزریق صرفا باید توسط پزشکان متخصص دوره دیده انجام شود زیرا آگاهی به آناتومی ظریف عضلات و تفاوت های آن در افراد مختلف و نیز میزان و نحوه و عمق تزریق و آگاهی به عوارض احتمالی آن بسیار ضروری است.

متاسفانه مراجعه به غیر کارشناس عوارض متعددی را به بیمار تحمیل می کند که معمولا رفع آن ها نیازمند مدت زمان طولانی و تحمل رنج و ناراحتی شخص است.

 

عوارض بوتاکس

یکی ازشایع ترین عوارض،افتادگی پلک است که چند هفته تا چند ماه طول می کشد تارفع شود. گاهی دوبینی و پایین افتادن ابروها اتفاق می افتد. در اثر انتشار مواد غیر استاندارد،اختلال در صحبت کردن و غذا خوردن  هم دیده شده است.ازبوتاکس به غیر از رفع خط اخم و خطوط پیشانی و اطراف  چشم و دور لب، برای کاهش میگرن و تعریق کف دست و زیر بغل نیز استفاده می شود که نتایج خیلی خوبی داشته است.

 

منبع: خراسان- دکتر آزاده طبیعی /متخصص پوست ومو

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.