2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
5 گل و گیاه مناسب برای نگهداری در آپارتمان

5 گل و گیاه مناسب برای نگهداری در آپارتمان

حسن یوسف ار خانواده نعناعیان است. با خرید این گیاه می‌تواند خیالتان راحت باشد که یک گیاه دائمی و همیشگی در خانه خواهید داشت. حسن یوسف با برگ‌های متنوع و جذابی که دارد می‌تواند به آپارتمان شما زیبایی چشمگیری ببخشد

دوات آنلاین-یکی از ناراحتی‌های علاقه‌مندان به گل و گیاه این است که زندگی آپارتمانی دست آنها را بسته و نمی‌توانند خوب باغبانی کنند در حالی‌که این تصور کاملا اشتباه است. در این مطلب 5 گل و گیاه مناسب برای نگهداری در آپارتمان به شما معرفی شده است.

 

1.یاس رازقی، گلی معطر برای بالکن و راه پله‌ها

یاس رازقی گلی معطر و زیباست که برای بالکن، راه پله و حیاط مناسب است. برخی به اشتباه این گیاه را در خانه نگه‌داری می‌کنند که این باعث می‌شود گیاه گل‌دهی نداشته باشد. درختچه‌ای کوتاه که به صورت بالارونده رشد می‌کند و گل‌های سفید معطری دارد که پس از غروب آفتاب و اوایل صبح عطرافشانی می‌کند. این گیاه در بهار، تابستان و اوایل پاییز گل می‌دهد.

 

روش نگهداری از یاس رازقی

یاس رازقی زمانی به آب احتیاج دارد که خاک گلدانش خشک شود. با توجه به اینکه این گیاه باید در فضای بیرون از خانه نگهداری شود، در فصل تابستان به آبیاری روزانه احتیاج دارد. این گیاه به نور زیاد اما غیرمستقیم نیاز دارد. اگر در بالکنی با نور مسقیم قرار گیرد برگهایش می سوزد و اگر در خانه یا فضایی با نور کم قرار بگیرد فقط ساقه‌هایش رشد می‌کند و به گل‌دهی نمی‌رسد. این گیاه همیشه سبز است اما تحمل سرما را ندارد، پس در فصل سرما آن را به داخل خانه بیاورید یا روی گل را با پلاستیک بپوشانید تا سرما آن را از بین نبرد.

 

2. پوتوس برای خانه‌های کم نور

پوتوس گیاهی مقاوم به نور کم و گزینه مناسبی برای خانه‌هایی است که از نور طبیعی کافی برخوردار نیستند. این گیاه حالت آویز شونده دارد و اگر بر روی طاقچه یا طبقه‌ای قرار بگیرد با گذشت زمان فضای سبز و زیبایی را در خانه ایجاد می‌کند. این گیاه به آبیاری کمی نیاز دارد و در عین حال تصویه‌کننده قوی هوا است و برای محیط‌های کاری و آلوده هم گزینه مناسبی به حساب می‌آید.

 

روش نگهداری از پوتوس

این گیاه به نور ملایمی نیاز دارد، آن را در معرض نور مستقیم قرار ندهید. در زمستان تا دمای ۱۰ درجه را نیز تحمل می‌کند، اما بهترین دما برای این گیاه در زمستان ۱۶ درجه و در تابستان ۲۴ است. این گیاه به آبیاری زیاد نیاز ندارد و هر زمان خاک گلدان خشک شد تا حد مرطوب شدن به گیاه آب دهید. برگ‌های گیاه را به فواصل مشخص با دستمالی مرطوب تمیز کنید یا با اسپری آب به آنها آب بپاشید

پوتوس گیاهی همیشه سبز، رونده و زیباست که نگهداری از آن آسان است و بهترین فصل تکثیر آن فصل بهار است. با تهیه این گیاه سرسبزی بهار را به خانه بیاورید.

 

3. سانسوریا گیاهی با برگ‌های کشیده

سانسوریا یکی از گیاهان آپارتمانی بسیار مقاوم و مناسب برای خانه و محل کار است. برگ‌های آن بلند و کشیده رشد می‌کند و در کنار ستون‌ها فضای زیبایی را ایجاد می کند. به دلیل نیاز کم به نور و آب مناسب خانه‌هایی است که از نور طبیعی کمی برخوردار هستند. نوع لوله‌ای آن که اخیرا در گل‌فروشی‌های سطح شهر زیاد دیده می‌شود، با بخشی مخملی در نوک آن، نوع ابلق این گیاه است که به نور بیشتری نیاز دارد. پس در هنگام انتخاب نوع سانسوریا به میزان نور خانه خود توجه کنید

 

روش نگهداری سانسوریا

گرچه سانسوریا در نور کم نیز رشد می‌کند، اما بهترین شرایط نوری برای آن، فضایی با نور کامل آفتاب است. در زمستان تا ۱۰ درجه را تحمل می کند، اما بهترین دما برای این گیاه در زمستان ۱۶ درجه و در تابستان 24 است. زمانی که خاک گلدان خشک شد تا حدی که خاک مرطوب شود به آن آب دهید. سانسوریا می‌تواند تا حدی خشکی خاکش را تحمل کند اما در صورتی که این میزان از حد بگذرد باعث چروک شدن برگ‌هایش می‌شود. آبیاری از طریق ریشه کافی‌ست و نیازی به مرطوب کردن برگ‌های گیاه نیست. بهار بهترین زمان برای تکثیر این گیاه است. پس اگر قصد دارید بهار امسال گیاه جدیدی با نگهداری آسان به خانه خود بیاورید، سانسوریا گزینه مناسبی برای شماست.

 

4. دراسنا پرچمی گیاهی که خانه شما را زیباتر می‌کند

دراسنا پرچمی، گیاه آپارتمانی زینتی با رشدی سریع و نگهداری آسان است. این گیاه بومی ماداگاسکار است و در موطن خود ارتفاعش به ۴.۵ متر نیز می‌رسد، اما در گلدان و شرایط آپارتمانی با نگهداری مناسب ارتفاعش به ۱.۵ متر خواهد رسید. زمان تکثیر این گیاه فصل بهار است. پس اگر قصد دارید دراسنا را به خانه خود بیاورید، به فکر فضایی برای زمانی که رشد کرد و بزرگ شد نیز باشید.

 

نحوه نگهداری از دراسنا پرچمی

دراسنا پرچمی از گیاهان مقاوم به سایه است، اما اگر در فضایی با نور کافی قرار بگیرد نوار قهوه‌ای حاشیه برگ‌هایش بهتر نمایان می شود. این گیاه به خشکی حساس است، مراقب باشید به محض خشک شدن خاک گیاه آن را آبیاری کنید و این کار را حتما با آب جوشیده سرد شده انجام دهید. فصل رشد این گیاه بهار و تابستان است که با کود دهی مرتب هر دو هفته یک بار این رشد به حداکثر خود می‌رسد. گرچه فصل رشد این گیاه بهار و تابستان است، اما با مراقبت از آن و نگهداری در دمای حداقل ۱۶ درجه در فصل سرما، گیاهی سبز در تمام فصول سال خواهید داشت.

 

5. حسن یوسف زیبا با رنگ‌های متنوع

گیاه حسن یوسف همانند اسمش گلی خوش رو و زیباست. اسم فارسی این گیاه از حضرت یوسف علیه‌السلام که به زیبارویی معروف بود، گرفته شده است. حسن یوسف ار خانواده نعناعیان است. با خرید این گیاه می‌تواند خیالتان راحت باشد که یک گیاه دائمی و همیشگی در خانه خواهید داشت. حسن یوسف با برگ‌های متنوع و جذابی که دارد می‌تواند به آپارتمان شما زیبایی چشمگیری ببخشد.

 

روش نگهداری از حسن یوسف

برای نگهداری حسن یوسف بهتر است آن را از آفتاب شدید دور نگه دارید. اگر گیاه شما جوان است یک روز در میان لازم است که به آن آب بدهید، در غیر این صورت هر ۴ تا ۶ روز آبدهی کافی است. دمای مناسب برای نگهداری این گیاه بین ۲۵ الی ۳۵ درچه سانتی‌گراد است. خاک مناسب برای حسن یوسف مخلوطی از خاک باغچه، خاک برگ و ماسه است. این گیاه با بذر و در هر فصلی قابلیت تکثیر دارد. علاوه بر این می‌توانید با استفاده از قلمه ساقه نیز این گیاه را تکثیر کنید. یادتان باشد هر دو هفته یک بار شاخه‌های حسن یوسف را هرس کنید و در هنگام گل دادن گل آن را نیز بچینید. چرا که شاخه‌ها و گل‌های زیاد باید ضعیف شدن گیاه شما می‌شود.

 

منبع: سایت فردا

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.