2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
عمل جراحی لیزیک چه عوارضی دارد؟

عمل جراحی لیزیک چه عوارضی دارد؟

این نوع جراحی با استفاده از لیزر برای مقابله با مشکلات چشمی مانند: نزدیک‌بینی، دوربینی و آستیگماتیسم استفاده می‌گردد

دوات آنلاین-عمل جراحی لیزیک یک عمل نسبتا شایع است که سابقه طولانی دارد. با این حال این عمل ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد اگر قصد دارید چشمان خود را لیزیک کنید قبل از آن با عوارض احتمالی این کار آشنا شوید.

 

ممکن است شما به دلایلی از لنزهای تماسی و عینک استفاده کنید. حمل این دو گاهی می‌تواند شما را به زحمت بیندازد، و یا به خاطر ماهیت شغلتان خطر بیافریند و زمان‌گیر و هزینه‌بر باشد. در چنین مواردی، ممکن است گزینه جراحی لیزری چشم را در نظر بگیرید که معمولاً به عنوان لیزیک شناخته می‌شود. این نوع جراحی با استفاده از لیزر برای مقابله با مشکلات چشمی مانند: نزدیک‌بینی، دوربینی و آستیگماتیسم استفاده می‌گردد.

 

با توجه به مشهور و پرتکرار بودن این جراحی در سراسر جهان، کارشناسان بهداشت چشم، این اطمینان را به شما می‌دهند که عوارض جدی لیزیک نادر هستند و آن را مطمئن‌ترین و مؤثرترین روش درمانی که در چشم‌پزشکی وجود دارد، توصیف می‌کنند.

 

با این وجود، برای تحقیقات قبل از جراحی، به عنوان فرایند مهمی در مشاوره قبل از عمل، شما این حق را دارید که از خطرات و عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید، حتی اگر شما یک کاندید خوب باشید.

 

 در اینجا چند مورد از این احتمالات وجود دارد:

 

خشکی چشم

در حالی که این معمول‌ترین عارضه گزارش شده بعد از لیزیک چشم است، اما موقتی است. بیماران ممکن است خشکی چشم را بین چند هفته تا شش ماه پس از عمل جراحی تجربه کنند.

خشکی چشم به احتمال زیاد در افراد مسن، افراد مبتلا به اختلالات سیستم ایمنی بدن یا افرادی که داروهای خاصی را مصرف می‌کنند، تأثیر می‌گذارد. جراح شما ممکن است چند روش ساده را برای کاهش شدت این وضعیت یا کاهش این خطر، مانند: استفاده از قطره چشم یا روغن کتان و روغن ماهی توصیه کند.

 

اصلاح بیش از حد و یا اصلاح ناکافی

این جراحی شامل استفاده از لیزر برای برش و تغییر شکل قرنیه است، که همان لایه بیرونی مسطح چشم می‌باشد. در نتیجه ممکن است که بافت قرنیه بیش از حد حذف شود (به اصطلاح overcorrection) یا تغییر و برش بافت به اندازه کافی نباشد (اصطلاحاً undercorrection).

 

خطای دوم، یعنی اصلاح ناکافی، ساده‌تر برطرف می‌شود. اما برای اصلاح بیش از حد (overcorrection)، درمان، کمی سخت‌تر خواهد شد و به فرد بستگی دارد. مواردی وجود دارد که overcorrection یا undecorrection خفیف است و اثر چندانی بر کیفیت بینایی نمی‌گذارد و آن‌قدر شدید نیست که نیازمند درمان مجدد باشد.

 

این نوع جراحی با استفاده از لیزر برای مقابله با مشکلات چشمی مانند: نزدیک‌بینی، دوربینی و آستیگماتیسم استفاده می‌گردد

 

مشکلات بینایی

زمانی که مشکل اولیه بینایی درمان یا ترمیم می‌شود، برخی از بیماران ممکن است بیشتر مستعد مشکلاتی چون دوبینی و یا دیدن هاله‌ها و یا نقاط براق در اطراف چراغ‌ها و انوار روشن شوند.

 

علاوه بر این، ممکن است فرد قادر به دیدن و انجام کارهایش در محیط کم‌نور نباشد.

در موارد بسیار نادر، بیمار ممکن است بینایی خود را از دست بدهد و یا دچار اختلال دید یا درد مزمن شود.

 

چشم‌پزشکان این اطمینان را می‌دهند که احتمال بروز خطر بسیار کم‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد و تکنولوژی بسیار پیشرفته است. در حال حاضر حوزه درمان بسیار وسیع بوده و تمام مشکلات قرنیه را به صورت کامل پوشش می‌دهد.

 

منبع: tebyan

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.