2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
چه خوراکی‌هایی  موقع ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا مفید است؟

چه خوراکی‌هایی موقع ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا مفید است؟

افرادی که گرفتار سرماخوردگی بد و یا آنفلوآنزا هستند باید از مصرف غذا‌های چرب و سنگین خودداری کنند چرا که این مسئله گوارش آن‌ها را به خطر می‌اندازد

دوات آنلاین-برای این‌که به سرماخوردگی و آنفلونزا مبتلا نشویم می‌توانیم از یکسری اصول تغذیه‌ای پیروی کنیم و خوراکی‌هایی بخوریم که بدن‌مان را در برابر این بیماری ایمن می‌کند. همچنین هنگام ابتلا به این بیماری ها هم باید رژیم غذایی خود را تغییر بدهیم.

 

حسین ایمانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ارتباط با راهکار‌های تغذیه‌ای برای مقابله با بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی گفت: مصرف میوه و سبزی‌های حاوی ویتامین C. در این زمینه بسیار توصیه می‌شود و در پیشگیری و مقابله با این بیماری مؤثر است.

 

وی افزود: مرکبات مانند پرتقال، لیموشیرین و نارنگی و سبزی‌هایی مانند جعفری، فلفل دلمه‌ای و گوجه حاوی ویتامین C است که مصرف آن‌ها هنگام سرماخوردگی بسیار توصیه می‌شود.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد:‌ افرادی که گرفتار سرماخوردگی بد و یا آنفلوآنزا هستند باید از مصرف غذا‌های چرب و سنگین خودداری کنند چرا که این مسئله گوارش آن‌ها را به خطر می‌اندازد و احتمال بروز تهوع را در بیمار تشدید می‌کند.

 

ایمانی گفت: مصرف غذا‌های سبک در چندین وعده که حاوی سبزی و گوشت فاقد چربی باشد هنگام سرماخوردگی مناسب است و باید از مصرف آبمیوه‌های صنعتی، نوشابه و حتی آب‌های گازدار خودداری شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مصرف شلغم به دلیل اینکه حاوی ویتامین C بوده و روی دارد بسیار هنگام سرماخوردگی توصیه می‌شود، ولی لبو به دلیل دارا بودن نشاسته فراوان و هضم سنگین در این زمان باید کمتر مورد استفاده قرار گیرد.

 

منبع: فارس

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.