2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوگرافی کامل فرهاد قائمیان به بهانه بازی در نقش جاسوسی به نام بهرامی در سریال گاندو

بیوگرافی کامل فرهاد قائمیان به بهانه بازی در نقش جاسوسی به نام بهرامی در سریال گاندو

فرهاد قائمیان: از سنین کودکی، جادوی هنر، مسحورم کرده بود. صحنه تئاتر و پرده نقره ای سینما برایم خیال انگیز بود و کلک خیالم را تا دوردست های آبی کودکانه می برد،با تشویق خانواده و حمایت برادرانم تئاتر را آموختم و این هنر مرا با سینما پیوند زد

دوات آنلاین-اهلی هنر و سینما می‌گویند اگر قرار باشد لقب شخصیت خاص به یک هنرمند در این عرصه داد این لقب مناسب فرهاد قائمیان است. این هنرمند  که پیش از این در سریال تاریک شب روشنایی روز در نقش میانسالی بهنام طریقت بازی کرده بود حالا در نقش یک جاسوس به نام بهرامی در سریال گاندو ظاهر شده است. او متولد 15 اسفند 1344 در اردبیل است.

 

فرهاد قائمیان یکی از سنتی‌ترین مردان سینمای ایران است و به گفته همکارانش یکی از مهربانترین مردان سینمای ایران نیز هست.

 

فرهاد قائمیان بازیگری را در سال 71 و با حمایت بی‌دریغ برادرانش آغاز کرد.

 

او درباره شروع کارش می گوید: از سنین کودکی، جادوی هنر، مسحورم کرده بود. صحنه تئاتر و پرده نقره ای سینما برایم خیال انگیز بود و کلک خیالم را، تا دوردست های آبی کودکانه می برد،با تشویق خانواده و حمایت برادرانم تئاتر را آموختم و این هنر مرا با سینما پیوند زد.

 

تماشای بی شمار فیلم های سینمایی و سپس ورود به عرصه سینمای هشت میلی متری، کلنجار رفتن با دوربین، ساخت فیلم کوتاه، تدوین و گویندگی، تهیه کنندگی مدیریت تولید را تجربه کردم در نهایت بازیگر شدم.

من كار تئاتر را از سال هاي پيش در شهرستان شروع كردم و با كار تئاتر وارد تلويزيون و سينما شدم به صورت حرفه ای از سال 72 با فيلم دمرل آقاي صمدی وارد سينما شدم.

 

هرچند فرهاد قائمیان با بازی كه در فيلم قارچ سمی سال 80 ارائه داد توانست نظر خيلي از كارگردان های مطرح را به خود جلب كند و راه جدیدی برای وی در عرصه بازیگری باز شد، اما بيشتر شهرت قائميان در بين مردم به خاطر بازي در نقش خرچنگ  در سريال وفای محمدحسين لطيفی بود كه در نوروز 85 از شبكه سوم پخش شد.

 

فرهاد قائمیان فرزند آخر خانواده‌ای بسیار مذهبی و مومن در اردبیل است.

 

او در مصاحبه‌ای مهیب‌ترین اتفاق زندگی‌اش را مرگ پدرش خوانده و گفته‌ است: وقتی خیلی بچه‌ بودم پدرم را از دست دادم و این مرگ مانند انفجار بمبی در زندگی‌ام بود. اگر حمایت‌های مادرم و برادرانم نبود هیچ وقت سرپا و موفق نمی‌شدم. مادرم نقش بسیار مهم و پررنگی در زندگی من داشت. او زنی بود که بهترین‌ها را به من یاد داد و عاشقانه دوستش داشتم. در واقع آموزگار زندگی‌ام بود و مرگش در واقع غم‌انگیزترین اتفاق زندگی من بود.

فرهاد قائمیان بجز در زمانی که پروژ‌ه هایی را در تهران برای بازی دارد بیشتر وقتش را در اردبیل محل تولدش می‌گذارند.

 

ریشه‌های سنت و مذهب در زندگی او بسیار قوی‌است.

 

او تنها زندگی می‌کند و بیشتر وقتش را برای برادرزاده‌ها و اعضای خانواده‌اش می‌گذارد.

 

فرهاد قائمیان که با انتشار عکسی خود را خادم حرم امام رضا(ع) معرفی کرد می‌گوید مداح مورد علاقه‌اش که او را نه فقط یک مداح بلکه هنرمندی بزرگ می‌داند سلیم موذن‌زاده‌ است.

فرهاد دف‌نواز خوبی است و بیشتر در خلوت دف می‌زند و اوقات فراغتش را با دف و کتاب خوانی پر می‌کند. او البته قبل از اینکه بازیگر شود شهرکتاب بزرگی در اردبیل داشت که به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی آن را تعطیل کرد.

 

او می‌گوید: تصمیم سختی بود چون من خیلی کتاب دوست دارم یک مغازه 300 متری داشتم که کتاب می‌فروختم و محلی هم برای اینکه کسانی بیایند و مطالعه کنند بود و البته جایی هم برای نقاشی کردن اما صرفه اقتصادی نداشت اگر آنقدر از آن پول در می‌آوردم که بتوانم همان مکان را اداره کنم برایم کافی بود اما متاسفانه  آنقدر هم پول در نمی‌آمد. تصمیم سختی بود اما به هر حال باید انجامش می‌دادم و آنجا را تعطیل کردم.

 

فرهاد قائمیان می‌گوید چیزی که بسیار رنج‌اش می‌دهد بی‌صداقتی و دروغ است او می‌گوید: همه باید واقعیت را بگوییم حتی اگر بسیار تلخ باشد و مجبور باشیم به خاطرش تاوان بدهیم. ای کاش جامعه ما به این سمت برود.

 

فرهاد قائمیان سال ۷۷ برای بازی در فیلم هیوا نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد

 

منتقدان سینما در سال ۱۳۸۰، وی را برای بازی در فیلم قارچ سمی ملاقلی پور، جزو 10 بازیگر برتر سینمای ایران معرفی کردند.

 

جشنواره فیلم فجر مشهد نیز سال ۱۳۸۲، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را، برای بازی در فیلم تارا و تب توت فرنگی به وی اهدا کرد.

 

در سال 95 جشنواره الغدیر عراق که در نجف برگزار شد جایزه ویژه این جشنواره را به فرهاد قائمیان برای بازی در فیلم روز رستاخیز اهدا کرد، این فیلم هنوز مجوز اکران عمومی را نگرفته است.

 

فرهاد قائمیان در سریال تاریکی شب، روشنایی روز در نقش بهنام طریقت که بار عشقی 40 ساله را به دوش می‌کشد ظاهر شود.

 

این سریال ژانر عاشقانه دارد و فراز و نشیب‌های عشقی چهل ساله که در دهه 50 اتفاق می‌افتد را نشان می‌دهد.

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1400/02/27
اقای قایمیان امیدوارم هرجاهستین سلامت و تندرست باشید

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.