2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
راهنمای جامع سفر به استان اصفهان+ فهرست تمام مکان‌های دیدنی و تاریخی

راهنمای جامع سفر به استان اصفهان+ فهرست تمام مکان‌های دیدنی و تاریخی

تمام مکان‌های توریستی شهر و استان اصفهان در زیر معرفی شده است تا اگر راهی اصفهان شدید بتوانید بهتر برنامه‌ریزی کنید:

دوات آنلاین-اصفهان از آن شهرهایی که یک بار سفر به آن کافی نیست و باید چندین و چند بار به شهر رفت و هفته‌ها آنجا ماند تا بتوان تمام مکان‌های دیدنی و تاریخی آن را دید و از این شهر زیبا لذت برد. در هر صورت تمام مکان‌های توریستی شهر و استان اصفهان در زیر معرفی شده است تا اگر راهی اصفهان شدید بتوانید بهتر برنامه‌ریزی کنید:

 

اول از شهر اصفهان شروع کنیم که حتما در سفر به آنجا باید از مناطق زیر دیدن کنید.

 

میدان امام

این بنا در دوره صفویه ساخته شده است و در خود چندین بنای توریستی از قبیل عالی‌قاپو، مسجد اصفهان، مسجد شیخ لطف‌الله و سردر قیصریه را جای داده است.

 

سی و سه پل

در زمان صفویه پلی با سی‌وسه دهانه بر روی زاینده رود بنا شد که امروزه معروفترین و زیباترین پل ایران به شمار می‌رود. این پل خیابان چهارباغ عباسی را به چهارباغ بالا متصل می‌کند.

 

پل خواجو

این بنا نیز همانند بسیاری از بناهای دیدنی اصفهان در دوره صفویه ساخته شده است. بر روی این پل عمارتی احداث شد تا شاه عباس صفوی بتواند در از زیبایی‌های زاینده رود لذت ببرد.

 

مسجد شیخ لطف‌الله

این مسجد زیبا یکی از بناهای موجود در میدان امام اصفهان است که توسط استاد محمدرضا اصفهانی ساخته شده است. مسجد شیخ لطف‌الله را می‌توان به عنوان شاهکاری از معماری و کاشی‌کاری قرن یازدهم هجری در ایران معرفی کرد.

 

منار جنبان

نکته قابل توجه درمورد منارجنبان این است که با تکان دادن یکی از مناره‌ها، مناره دیگر نیز به حرکت در می‌آید. در این بنا عارفی به نام عمو عبدالله کارلادانی دفن شده است.

 

خیابان چهارباغ عباسی

این خیابان زیبا یکی از مهمترین معابر اصفهان نام دارد و شامل دو بخش چهارباغ عباسی و چهارباغ بالا است. لازم به ذکر است دو بخش این خیابان به وسیله سی و سه پل به هم متصل شده است.

 

چهلستون

عمارت با شکوه چهلستون اصفهان که ساخت آن در دوره شاه عباس دوم به پایان رسید. تالار آینه یکی از بی‌نظیرترین بناهای صفویه را در خود جای داده است.

 

آتشگاه اصفهان

آتشگاه اصفهان در غرب اصفهان و ۸ کیلومتری مرکز شهر در خیابان آتشگاه قرار دارد. این بنا در نزدیکی رودخانه زاینده رود، بر روی کوهی قرار دارد. از بلندای این تپه، تا کیلومترها از هر چهار سوی اصلی را می‌توان به خوبی مشاهده کرد.

 

عالی‌قاپو

این بنا پس از انتقال پایتخت از قزوین به اصفهان توسط شاه عباس اول بین سالهای ۹۷۳ تا ۹۷۷ خورشیدی بعنوان مقر و دولتخانه حکومتی سلاطین صفوی شروع به ساخت شد.

 

از دیگر شهرستان‌های استان اصفهان می‌توان به آران و بیدگل، اردستان، اصفهان، برخوار؛ بویین و میاندشت، تیران و کرون، خمینی‌شهر، چادگان، خوانسار، خور و بیابانک، سمیرم، شاهین‌شهر و میمه، شهرضا، دهاقان، فریدن کاشان، گلپایگان، نایین، مبارکه، نجف‌آباد و نطنز اشاره کرد. در جدول درباره مناطق توریستی این شهرها توضیحات کامل داده شده است:

 

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.