2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
10 فرمول برای خوشبختی در زندگی مشترک

10 فرمول برای خوشبختی در زندگی مشترک

اگر می‌خواهید در زندگی مشترک احساس خوشبختی کنید و همیشه در آرامش به سر ببرید باید 10 قانون طلایی را که در این مطلب به آنها اشاره شده است ، رعایت کنید.

دوات آنلاین-شاید شما هم از جمله افرادی باشید که از کیفیت زندگی مشترک خود چندان راضی نیستید. نه این‌که شاکی باشید اما فکر می‌کنید ای کاش رابطه‌تان با همسرتان یک جور دیگر بود. مثلا عاشقانه‌تر. شاید در ذهن‌تان نمونه‌هایی هم داشته و متمایل باشید شبیه آنها شوید اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید راز خوشبختی برخی زوج‌ها چیست؟

 

در نظرسنجی موسسه امریکایی  GfK Roper از چند زوج‌ خوشبخت خواسته شد تا کلید موفقیت خود را بازگو کنند؛  آن‌ها به 10 نکته کلیدی اشاره کردند:

 

مستقل باشید

یکی از کلیدهای ازدواج موفق مستقل شدن است. همسران باید زمان‌هایی را به خود اختصاص دهند. عزم و تواناییِ  مستقل شدن شما را  قوی‌تر، سالم‌تر و جذاب‌تر می‌کند و باعث موفق تر شدن شما در زندگی زناشویی می‌شود.

چگونه عشق را در  زندگی مشترک حفظ کنیم

یک شنونده خوب باشید

زن و مرد در زندگی مشترک باید نسبت به یکدیگر شنونده خوبی باشند. اما تاکید ما در این مسئله بیشتر بر روی مردان است. مردان باید بدانند که شریک زندگی‌شان به گوش کردن حرف‌ها نیاز دارد. گوش دادن فعالانه به آنچه همسرتان می‌گوید و نگاه کردن به او درحالی‌که صحبت می‌کند یکی از کلیدهای موفقیت در زندگی است.

 

بیشتر بخوانید: چگونه زندگی عاشقانه خود را حفظ کنیم؟

 

در هر چیزی موافقت نکنید

در این نظرسنجی اکثر زوج‌ها معتقد بودند که اختلاف‌نظر بین دو طرف طبیعی است و این تفاوت سلیقه‌ها باعث می‌شود  زوج‌های موفق و دوست‌داشتنی به دیدگاه یکدیگر احترام گذاشته و نظراتشان را به یکدیگر نزدیک کنند.

 

بیشتر بخوانید: دلایل اصلی شکست در زندگی مشترک

 

یکدیگر را بپذیرید

یکی از مهم‌ترین قاتلان ارتباطی، عدم پذیرش است. با خیال تغییر دادن همدیگر وارد زندگی مشترک نشوید. پیش از ازدواج ویژگی های مثبت طرف مقابل را بشناسید و روی آنها تمرکز کنید. بعد از ازدواج تغییر دادن سخت و در برخی موارد غیر ممکن است.

 

مسئولیت‌پذیر باشید

مسئولیت‌پذیری یکی از اسرار ازدواج موفق است. هنگامی‌که شما در یک پروژه شرکت می‌کنید، مسئول موفقیت و شکست آن پروژه هستید، در ازدواج هم این‌گونه است؛ شما و شریک زندگی خود زمانی که اختلاف‌نظر دارید یا درباره تصمیمی بحث می‌کنید زوجین باید بتوانند هنگام بحث و اختلاف نظر درباره یک تصمیم، مسئولیت کارها و تصمیمات  خود را برعهده بگیرند.

رازهایی برای زندگی مشترک عاشقانه

زمان‌هایی صرفاً برای باهم بودن

گذراندن وقت باهم بیشتر در میان زوج‌هایی که مدتی از ازدواجشان گذشته است، نادیده گرفته‌ می‌شود.گذراندن زمان‌هایی از روز با همسر و تعریف پروژه‌های مشترک با یکدیگر باعث تقویت پیوند زوجین می‌شود . در زمان‌هایی که باهم هستید برای دور شدن از حواس پرتی تلفن همراه خود را خاموش‌کنید؛ با یکدیگر فیلم تماشا کنید یا با‌هم به پیاده‌روی و کوهنوردی بروید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه شوهرتان را شیفته خود کنید؟

 

روابط جنسی را حفظ کنید

رابطه جنسی برای ازدواج سالم بسیار مهم است. درمانگران روی رابطه جنسی تأکید دارند و معتقدند که رابطه جنسی در هر شرایطی حتی زمانی که شما خلق و خوی مناسبی ندارید هم باید به‌طور منظم انجام شود. رابطه جنسی اثرات ضدافسردگی دارد ؛  در اوج لذت جنسی شما سروتونین آزاد می‌کنید که یک ناقل عصبی بوده که در تنظیم خلق‌وخوی شما و احساس خوشحالی و شادی اثربخش است.  ما پیشنهاد می‌کنیم که روابط زناشویی خود را با ابراز علایق جنسی و اضافه کردن هرگونه روابط فانتزی، هیجان‌انگیز کنید.

 

هرگز از کلمه طلاق استفاده نکنید

گاهی از کلمه طلاق و صحبت کردن از جدایی به عنوان یک مکانیزم تهدیدی استفاده می شود اما باید بدانید که تهدید یک استراتژی بالغانه برای حل مشکلات نیست؛ پس این کار را نکنید.

 

بیشتر بخوانید: حریم خصوصی همسرتان را رعایت کنید

 

یک نگرش قدردانی داشته باشید

 قدردانی به نفع هر دو طرف در ازدواج است. تشکر کردن از یکدیگر باعث بهبود و تقویت روابط می‌شود.

 

هنگام عصبانیت سکوت کنید

در زمان اختلاف نظر ممکن است عصبانی شوید. در این مواقع هرگز پاسخ طرف مقابل را ندهید و سعی کنید خودتان را از فضای تنش دوری کنید. کلمه مناسبی که هر فردی در چنین مواقعی می‌تواند از آن استفاده کند این است که بگوید:" فعلاً عصبانی هستم و نمی‌توانم صحبت کنم." هدفتان همیشه این باشد که در آرامش با همسرتان ارتباط برقرار کنید.

 

زوج‌های خوشبخت از راهنمایی‌های ازدواج موفق پیروی می‌کنند و شما هم می‌توانید این نکات را برای داشتن یک زندگی شاد و سالم، دنبال کنید

 

منبع: tebyan.net

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.