2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
بیوگرافی کامل نسرین نکیسا به بهانه بازی در سریال گاندو

بیوگرافی کامل نسرین نکیسا به بهانه بازی در سریال گاندو

نسرین نکیسا فارغ التحصیل لیسانس نمایش از دانشگاه هنر و معماری آزاد است، او در خانواده هنری بزرگ شد و کارش را از تئاتر شروع کرد و با سینما و تلویزیون به شهرت رسید.

دوات آنلاین-نسرین نکیسا که در سریال گاندو بازی کرده متولد 25 بهمن 1348 در شیراز، در طایفه عمله ایل قشقایی به دنیا آمد بازیگر است.

 

او فارغ التحصیل لیسانس نمایش از دانشگاه هنر و معماری آزاد است. نسرین نکیسا در خانواده هنری بزرگ شد و کارش از تئاتر شروع و با سینما و تلویزیون به شهرت رسید.

 

 پدرش استاد هادی نکیسا آهنگساز و نوازنده ایل قشقایی بود که اولین قدمی های هنری نسرین با پدرش شروع شد و تا سال 1365 ادامه داشت.نسرین در کنار پدر کار موسیقی می‌کرد و همین هم او را هرچه بیشتر به دنیای هنر نزدیک کرد. نسرین از 17 سالگی با تئاتر در شیراز وارد عرصه بازیگری شد. در سال 1369 اولین بار با سریال مهر و ماه در قاب تلویزیون در کنار حسن جوهرچی که در این سریال بازی می کرد ظاهر شد.

با سریال زنگ صدف در سال 74 چهره اش شناخته شد و در میان آثار سینمایی با فیلم آژانس شیشه ای در سال 76 با نقش فاطمه در مقابل نقش حاج کاظم با بازی پرویز پرستویی به شهرت رسید.

 

نسرین  با سلیمان تاش ازدواج کرده  که ثمره این زندگی دو دختر بنام های نیلوفر و دیگری نسترن است.

 

خانم بازیگر در سریال حضرت یوسف سال 87 در نقش دینه خواهر حضرت یوسف بازی کرد که در فراق برادرش یوسف، التیام بخش حضرت یعقوب نبی بود.

 

نسرین نکیسا می‌گوید:بین سال های 75 تا 85 بسیار پرکار بودم اما بعد از یوسف پیامبر با بدنیا آمدن فرزندم فعالیت هایم کمتر شد و این دوران مصادف با رکورد تلویزیون شد

اما با سریال کیمیا و حضور  در مجموعه دیگر بیکاری چند ساله ام جبران شد.

او ادامه می دهد: دوست دارم حداقل سالی یک مرتبه فیلمی در جشنواره فجر داشته باشم تا ثمره سال ها کارم دیده شود، دلم می خواهد حب و بغض ها در سینمای ایران کمتر شود اما با شرایط حاکم هیچ چیزی قابل تضمین نیست.

 

نسرین علاوه بر سینما در موسیقی نیز تبحر دارد و کار می‌کند.

 

نسرین نکیسا بیشتر کار تلویزیون کرده‌ و این اواخر با سریال خانگی ممنوعه دوباره به خانه‌ها آمد و حالا در سریال بچه مهندس نقش‌افرینی کرده‌ است.

 

او در این سریال هم‌بازی سیما تیرانداز و بهاره رهنما است و بازی با سیما تیرانداز را یک اتفاق خوب در بازیگری‌اش می‌داند. او می‌گوید: خانم تیرانداز به معنای واقعی استاد در بازیگری است و کار در کنار وی خیلی خوب است و نباید نگران چیزی بود.

 

نسرین نکیسا در طراحی مد نیز فعالیت دارد او روی لباسهای سنتی ایرانی و به طور خاص ایل قشقایی کار می‌کند و با توجه به تعلقش به ایل قشقایی علاقه خاصی به فرهنگ مردم قشقایی دارد.

 

نکیسا از جمله بازیگران بی‌حاشیه سینمای ایران است و برخوردهای آرام و دور از حاشیه او یکی از مهمترین دلایل علاقه  کارگردانها برای کار با اوست.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.