2024/04/30
۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
بیوگرافی پانته آ پناهی به بهانه بازی در  نقش افسرالملوک در سریال بانوی عمارت

بیوگرافی پانته آ پناهی به بهانه بازی در نقش افسرالملوک در سریال بانوی عمارت

در کارنامه پانته آ پناهی کار بد و حتی متوسط نیز دیده نمی‌شود. او بازیگر سخت‌گیری است و همیشه از عهده نقش‌هایش به‌خوبی برمی‌آید از جمله نقشی که در سریال بانوی عمارت بازی کرده است. با بیوگرافی این بازیگر توانا بیشتر آشنا شوید.

دوات آنلاین-در کارنامه پانته آ پناهی کار بد و حتی متوسط نیز دیده نمی‌شود. او بازیگر سخت‌گیری است و همیشه از عهده نقش‌هایش به‌خوبی برمی‌آید از جمله نقش افسرالملوک که در سریال بانوی عمارت بازی کرده است. با بیوگرافی این بازیگر توانا بیشتر آشنا شوید.

 

طبیعتا ابتدا باید از تاریخ تولد نوشت. پس بدانید پانته آ پناهی آذر ماهی است و البته دهه پنجاهی. دقیق‌تر این‌که او روز 9 آذر سال 56 در تهران به دنیا آمد.

درباره دوران کودکی و نوجوانی این بازیگر اطلاعاتی در دست نیست و شاید خودش زیاد تمایلی نداشته باشد درباره حریم خصوصی و خانوادگی‌اش توضیحات غیرضرورری بدهد. به هر حال او بعد از اتمام دبیرستان در موسسه آموزش عالی سوره قبول شد و برای گرفتن لیسانس کارگردانی سینما بار دیگر روی صندلی تحصیل نشست.

 

این‌که پناهی چه طور بازیگر شد خیلی جالب است و به آن چیزی جز اتفاق نمی‌توان گفت. این بخش را از زبان خودش بخوانید: یک روز در دانشگاه تهران فردی را صدا می زدم و آقای حسین کیانی (نمایشنامه نویس و کارگردان) صدای من را شنید و آنقدر خجالتی بود که از یک نفر خواست تا از من بپرسد کار تئاتر می کنم یا نه ؟ من هم گفتم نه، من تئاتر بلد نیستم ! از من پرسیدند دوست داری تئاتر بازی کنی ؟ من هم گفتم بدم نمی آید تجربه کنم، اما هنوز آشنایی با تئاتر نداشتم

 

آقای کیانی من را سر تمرین های تئاتر بردند و تازه در پروسه تمرین فهمیدم چه اتفاقی در تئاتر می افتد آن مقطع مشکلاتی در زندگی داشتم و از حضور روی صحنه تئاتر به آرامش می رسیدم.

پناهی بعد از بازیگری سراغ شغل دیگری رفت البته باز هم در عالم هنر. او منشی صحنه شد. خودش در این باره توضیح داده است: آن زمان کم سن و سال بودم و تئاتر «سیاها» را بازی می کردم و با خودم می گفتم؛ چه چیز بیشتری از بازیگری می خواهم؟ در تئاتر مهم بازی کرده ام، با این تئاتر به خارج رفته ام، خودم و گروه مان معروف و مشهور شدیم، پس همین برای من در عرصه تئاتر کافی است و باید دنبال کار دیگری بگردم که من را خوشحال کند. به همین دلیل منشی صحنه شدم

 

پانته آ پناهی مسیری را برای زندگی‌اش انتخاب کرده بود که بازیگری سینما هم بخشی از آن بود و خواه ناخواه برایش پیش می‌آمد. هر چند خودش می‌گوید: من علاقه مند به بازیگری در سینما نبودم اما بازیگری در تئاتر، حس و حال عجیبی دارد.

 

به هر حال او در سال 79 برای اولین بار جلوی دوربین رفت و در فیلم آن مرد را نکشید ساخته محمد اربابیان که اتفاقا اولین فیلم در مقام کارگردان بود بازی کرد. از این‌که این فیلم را ندیده و یا شایده اسمش را هم نشنیده‌اید تعجب نکنید چون این فیلم توقیف شد. پناهی می‌گوید: وقتی تصویر خودم را در فیلم دیدم، گفتم دیگر در سینما بازی نمی کنم درواقع در پروسه فیلمبرداری به این نتیجه رسیدم که دیگر این کار را نمی کنم چون از کات های مداوم و به هم ریختن حس ها و … اذیت شدم.

با این حال او بالاخره به  صورت حرفه‌ای بازیگر شد. خودش اولین فیلمی که را که به صورت حرفه‌ای د رآن بازی کرد فیلم گس معرفی می‌کند و می‌گوید: قبل از آن بازی کرده بودم اما نه به شکل حرفه ای. مثلا در فیلمی منشی صحنه بودم و دو سکانس هم بازی کردم یا همین فیلم «آن مرد را نکشید». در واقع سه فیلم قبل از «گس» داشتم؛ «مواجهه» آقای سعید ابراهیمی فر که دو پلان بازی کردم، «به رنگ ارغوان» آقای ابراهیم حاتمی کیا که یکی دو پلان و در «بوی بهشت» حمیدرضا محسنی هم یک سکانس بازی کردم.

حالا پانته آ پناهی کارنامه پر باری دارد. او تاکنون در فیلم‌های زیر بازی کرده است:

* آااادت نمی‌کنیم (۱۳۹۴)

*  آبجی (۱۳۹۴)

*  اروند (۱۳۹۴)

* در سکوت (۱۳۹۴)

* لاک قرمز (۱۳۹۴)

* نفس (۱۳۹۴)

* بوفالو (۱۳۹۳)

* من دیگو مارادونا هستم (۱۳۹۳)

* جینگو (۱۳۹۲)

* خانوم (۱۳۹۲)

* مواجهه (۱۳۸۳)

* آن مرد را نکشید (۱۳۸۲)

 

البته شاید نقش او در سریال شهرزاد بیشتر در ذهن‌ها مانده باشد. او در این فیلم نقش شربت را بازی می‌کرد که در نهایت به قتل رسید.

 

یکی از دلایلی که باعث می‌شود پناهی بتواند خیلی گزیده کار کند این است که او علاقه‌ای به شهرت ندارد. خودش می‌گوید: اصلا شهرت را دوست ندارم چون همیشه فکر می کردم آدم باید کار خودش را انجام بدهد و سرش به کار خودش باشد. حالا چه اهمیتی دارد که مورد توجه قرار بگیرید، هر بار که در تئاتر جایزه گرفتم، واقعا خجالت کشیدم. وقتی به خاطر سریال «شهرزاد» مردم در خیابان یک جور خاصی به من توجه می کنند، وظیفه و مسئولیت سنگینی برای من به وجود می آید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.