2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوگرافی کامل کوروش تهامی به بهانه بازی در سریال دختر گمشده

بیوگرافی کامل کوروش تهامی به بهانه بازی در سریال دختر گمشده

تنها چیزی که می‌تواند من را در زندگی رنج دهد و ناامید کند فقر و نداری است. از اینکه بعضیها سر جایشان نیستند زجر میکشم. مشکلات و مسایل جامعه به شدت من را آزار می‌دهد اما متاسفانه کار زیادی از من برنمی‌آید

دوات آنلاین-کوروش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون   4 اردیبهشت 1351 در تهران متولد شد. او درخانواده پنج نفری در محله پامنان به دنیا آمده‌ است و دو خواهر دارد. کوروش در جوانی به غرب تهران رفت از آن زمان به بعد در همین منطقه زندگی می‌کند.

 

آرزوی کودکی کوروش این بود که دکتر شود تا بتواند مادربزرگش را که مریض بود و وابستگی شدیدی به او داشت درمان کند اما در دوران دبیرستان نظرش عوض شد و به فکر خلبانی و بازیگری افتاد.

 

کوروش دربچگی عاشق موسیقی بود. او از کودکی به خاطر آنکه خیلی زود به تخصص رسید، تنبک و دف تدریس می‌کرد و از همان کودکی طعم مستقل بودن را چشید.

 

اول فقط شیفته موسیقی سنتی بوده ولی الان موسیقی پاپ را هم گوش میدهد. از صدای محمد اصفهانی و علیرضا عصار خوشش می‌آید و از پیشکسوتها هم صدای آقای حسین علیزاده و استاد شجریان را دوست دارد.

او دیپلم گرافیک و لیسانس بازیگری تئاتر دارد و مدرکش را از دانشگاه آزاد گرفته است.

 

تهامی می‌گوید،تنها چیزی که می‌تواند من را در زندگی رنج دهد و ناامید کند فقر و نداری است. از اینکه بعضیها سر جایشان نیستند زجر میکشم.  مشکلات و مسایل جامعه به شدت من را آزار می‌دهد اما متاسفانه کار زیادی از من برنمی‌آید. از بین بازیگرهای خارجی عاشق بازی آل پاچینو ، جانی دپ و نیکول کیدمن هستم و از سبک بازی آنها خوشم می‌آید ،عاشق دریا و موج هستم. همیشه وقتی خیلی استرس دارم برای رسیدن به آرامش به شمال سفر می‌کنم.

 زندگی شخصی کوروش تهامی فراز نشیب زیادی داشته است. او چند سال قبل با شبنم طلوعی که کارگردان سینما است، ازدواج کرد اما مدتی بعد شبنم طلوعی به خارج از کشور مهاجرت کرد و از همسرش جدا شد. کوروش تهامی علاقه‌ای ندارد درباره روزهای تلخ زندگی‌اش صحبت کند و می‌گوید: همسرم سابقم تصمیم گرفت ایران را ترک کند. او از من هم گذشت و رفت. من هم دوست نداشتم کشورم را ترک کنم من در کشورم معنا پیدا می‌کنم.

 

او تا سالها بعد از این جدایی تنها زندگی کرد تا بتواند از رنج جدیی رهایی یابد تا اینکه دو سال قبل مجددا ازدواج کرد. همسر فعلی کوروش تهامی نقاش است و در عرصه سینما و تلویزیون فعالیتی ندارد اما کوروش می‌گوید همسرش در زندگی او بسیار نقش دارد و همیشه خوب تحلیل و راهنمایی می‌کند.

تهامی درباره نحوه آشنایی با همسر فعلی‌اش می‌گوید: نحوه آشنایی ما خیلی هنری بود، همسرم برای خرید یك سی‌ دی موسیقی وارد مغازه‌ ای شد كه من هم داشتم از آنجا خرید می‌ كردم و اتفاقا من هم آن موسیقی را خیلی دوست داشتم. وقتی دیدم ایشان سخت مشغول توضیح دادن هستند و فروشنده هم متوجه نمی‌ شود، وارد معركه شدم و با توضیحاتم كه البته كمی هم مخصوص بود، مغازه‌ دار را متوجه كردم موسیقی كار كیست و خواننده آن آلبوم چه كسی است.

 

آنطور که همسر تهامی بعدها در مصاحبه‌ای توضیح داده‌ است در واقع آوازخوانی کوروش باعث شد تااین آشنایی شکیل بگیرد. او می گوید : كورش عینك بزرگی زده بود و من نشناختمش. آمد جلو و گفت بگذارید كمك‌تان كنم. فكر كنم دلش سوخته بود. چون من هرچه توضیح می‌دادم فروشنده اصلا متوجه نمی‌شد. به هرحال كورش آمد و قسمتی از آن آواز را خواند و من با كمال تعجب گوش كردم. بالاخره جناب فروشنده متوجه شد ما از كدام آلبوم و كدام خواننده حرف می‌زنیم.

 

او ادامه می‌دهد: من فكر می‌كنم وظیفه یك مرد است كه در مناسبت‌های مختلف برای همسرش هدیه بخرد و اهمیت او را در زندگی فراموش نكرده و به این شكل یادآوری كند.

 

 کوروش هم می‌گوید: همسرم پونه یزدانی همکارم نیست اما از هنر خیلی سر در میاره  فارغ التحصیل رشته نقاشی است و دو دوره  گریم بین المللی را گذرونده. عاشق رنگهاست و یه جورایی استاد چیده مان رنگ ها در کنار همدیگه است. تفریحات مشترك ما زیاد است؛ سفر، سینما، خرید، پیاده‌ روی و البته رستوران و. …

 

رابطه کوروش تهامی و همسرش پونه همیشه مورد توجه رسانه‌ها بوده‌ اس.ت بعد از ازدواج این زوج شایعه‌ای درباره اینکه پونه 10 سال از شوهرش بزرگتر است منتشر شد. این خبر واکنش بسیارتندی از سوی کوروش تهامی داشت و او با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش نوشت که نه تنها از همسرش 10 سال کوچکتر نیست بلکه چندسالی هم بزرگتر است.

از مهمترین تفریحات کوروش ورزش کردن است. او درباره اینکه چرا خیلی جدی به ورزش می‌پردازد می‌گوید: به هرحال بدن یك بازیگر یكی از ابزارهای كار اوست و نباید از فرم خارج شود. خوشبختانه همسرم بسیار پیگیر تغذیه سالم و نوشیدن آب به شیوه صحیح در روز و این قبیل مسائل است كه برای هر فرد ازجمله یك بازیگر خیلی مهم است.

 

کوروش تهامی در فیلم‌ها و سریالهای زیادی بازی کرده‌ است اما بازی او در فیلم رگ خواب در نقش کامران مردی که یک زن مطلقه را گول می‌زند جزء معدود نقش‌های منفی بود که او بازی کرد و بسیار در آن موفق بود. کوروش تهامی در این فیلم نقش مقابل لیلا حاتمی را بازی می کرد که البته بازی‌اش بسیار مورد توجه قرار گرفت.

 

سریال دختر گمشده که از شبکه سه پخش می‌شود آخرین کار کوروش تهامی است و او از بازیگران اصلی این سریال است.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.