2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوگرافی ماه چهره خلیلی ، بازیگر نقش مرضیه در سریال مرضیه

بیوگرافی ماه چهره خلیلی ، بازیگر نقش مرضیه در سریال مرضیه

ماه چهره خلیلی در سال ۱۳۸۲ برای بازی در فیلم سینمایی چشمان سیاه بعد از ۲۲ سال دوری از وطن به ایران آمد. او یک دوره بازیگری و کارگردانی هم در ایران گذرانده است.

دوات آنلاین-ماه‌ چهره خلیلی که سال گذشته با سریال دختر گمشده به شبکه سه آمده و در سریال مرضیه نیز نقش مرضیه را بازی کرده است نوه مرحوم پروین سلیمانی هنرپیشه ایرانی است.

 

ماه چهره خلیلی متولد بیست و پنجم دی ماه ۱۳۵۵ در شهر تهران است. تحصیلاتش را در رشته معماری در دانشگاه آکسفورد انگلستان به پایان رسانده است. وی دوره بازیگری را نیز در Method School شهر لندن گذرانده است.

 

ماه چهره در سال ۱۳۸۲ برای بازی در فیلم سینمایی چشمان سیاه بعد از ۲۲ سال دوری از وطن به ایران آمد. او یک دوره بازیگری و کارگردانی هم در ایران گذرانده است.

او در سال ۱۳۸۴ دوره بازیگری و کارگردانی موسسه سمعی و بصری استاد حمید سمندریان را پشت سر گذاشت.

 

او به جز بازیگری در زمینه ساخت فیلم های کوتاه و مستند های داستانی نیز فعالیت می کند.

 

خلیلی یک فیلم کوتاه داستانی در مورد عید قربان ساخته است که مورد توجه جشنواره های بسیاری در دنیا قرار گرفت. او برای ساخت این مستند جوایز بسیاری برنده شده که یکی از این جوایز جایزه جشنواره فیلم سان فرانسیسکو در سال ۲۰۰۶ است.

 

ماه چهره خلیلی و همسرش ابراهیم اشرفی سال 93 با هم ازدواج کردند. ابراهیم اشرفی از تصویربرداران بنام کشور است.

 

بعد از اینکه ابراهیم اشرفی از ماه چهره خلیلی خوشش آمد بدون اطلاع او با پدر و مادرش صحبت کرد و اجازه خواستگاری از او را گرفت.

 

یک بار ابراهیم اشرفی در کیش تصمیم گرفت در زیر آب از دختر مورد علاقه اش خواستگاری کند که این اتفاق نیفتاد. چند بار دیگر برنامه‌ریزی‌های عجیب و غریب اما رمانتیک کرد اما هر دفعه مشکلی پیش آمد و فضای لازم برای خواستگاری فراهم نشد.

در آخر به صورت خیلی پیش بینی نشده و ساده حلقه را به ماه چهره خلیلی داد و گفت: دیگر نمی توانم صبر کنم با من ازدواج می کنی؟! 

 

ماه چهره در پاسخ خواستگاری او گفت : هیچ چیز برایم خوشحال کننده تر از این نیست که همسر تو باشم !

 

ماه‌ چهره خلیلی درباره ازدواجش می‌گوید: ما به نسبت ازدواج های معمول، دوران نامزدی کمتری داشتیم. رابطه ما از ابتدا با قصد ازدواج شکل گرفت و می دانستیم از رابطه چه می خواهیم. ما سه ماه نامزد بودیم و در این مدت بیشتر با هم آشنا شدیم، برنامه ریزی و بعد هم ازدواج کردیم.

در روزهایی که اصلا انتظار ازدواج را نمی کشیدم و به آن فکر نمی کردم، این موضوع اتفاق افتاد. در این سال ها یا مدام درگیر کار بودم یا برای دیدار خانواده ام به لندن می رفتم و واقعا وقتی برای فکر کردن به ازدواج نداشتم اما همانطور که گفتم درست لحظه ای که به ازدواج فکر نمی کردم، اتفاق افتاد.

هیچ وقت به این فکر نکرده بودم که شوهرم باید چه تیپ و قیافه ای داشته باشد بلکه یکسری ویژگی اخلاقی بود که برای انتخاب همسر آینده ام مد نظر داشتم. مهمترین موضوع این بود کسی را انتخاب کنم که بتواند مرا درک کند.

من گاهی حتی برای خودم هم پیچیده می شوم و خودم هم نمی توانم به راحتی خودم را درک کنم. به همین دلیل دنبال آدمی بودم که بتواند درکم کند و به خواسته هایم احترام گذارد.

یک بار که با پدرم در مورد همسر آینده ام صحبت می کردم و ایده آل هایم را در مورد ازدواج می گفتم، پدرم  گفت آدمی را که تو می خواهی باید سفارش بدهیم تا بسازند! اما امروز خوشحالم که ابراهیم در کنارم است و با حضورش مرا به آرامش کامل رسانده است.

ماه‌ چهره و همسرش مراسم ازدواج را خارج از کشور برگزار کردند چون اقوامشان در ایران نبودند. او می‌گوید: مراسم ازدواج ما به دلیل اینکه اقوام و خانواده ام خارج از کشور زندگی می کنند، در ایران برگزار نشد و این جشن را همراه با 50 نفر از همسفرهای مان در خارج از کشور برگزار کردیم.

این بازیگر سینما و همسرش بسیار به سنت‌های ایرانی پایبند هستند. شاید به همین خاطر بود که به رغم حضور خانواده عروس در انگلستان باز سنتها به صورت اینترنتی برگزار شد و هیچ کم نگذاشتند.

 

او درباره روز خواستگاری می‌گوید: صحبت ها به صورت تلفنی انجام شده بود. برای تولد پدر و برادرم به لندن رفته بودم که موضوع خواستگاری ابراهیم را خانواده ام با من در میان گذاشتند و قرار شد خواستگاری به شکل سنتی از طریق اینترنت انجام شود. خانواده ابراهیم میوه و شیرینی و گل گرفته بودند و جلوی لپ تاپ قرار داده بودند. ما هم دقیقا این کار را انجام داده بودیم و خانواده ها از طریق اینترنت دقیقا به همان شکل سنتی مراسم خواستگاری را انجام دادند. در نهایت هم خانواده ابراهیم نقل پاشیدند و من هم رفتم و چایی آوردم.

هرچند ماه‌چهره پیشتر گفته‌ بود خانواده او و همسرش دوست دارند نام نوه‌شان اشلی باشد اما بعد از به دنیا آمدن کودک نام او را پرواز گذاشتند. ماه‌ چهره بعد از به دنیا آمدن فرزندش بیشتر وقت خود را صرف او می‌کند و می‌گوید تا زمانی که پسرش به اندازه‌ای که بتواند خود را اداره کند بزرگ نشود وقتش را بیشتر صرف او می‌کند.

شاید به همین دلیل است که ماه‌ چهره خیلیل پرکار چند سالی است که در پروژه‌های کمتری کار می‌کند. آخرین کاری که ماه‌ چهره انجام داده مینی سریال دخترگمشده است که از شبکه سه پخش می‌شود.

 

ماه‌ چهره نقش اصلی بازیگر زن در این مینی سریال را دارد و نقشی خاص و ویژه را بازی کرده‌ است. این سریال جایگزین سریال حوالی پاییز شده‌ است.

 

خلیلی در سریال مختارنامه  و کیف انگلیسی هم نقشی متفاوت و خاص بازی کرده بود.

 

درگذشت ماه چهره خلیلی

ماه چهره خلیلی روز 17 مرداد سال 1399 به علت ابتلا به سرطان کبد در لندن فوت و در همانجا به خاک سپرده شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.