2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
آشپزی / طرز پخت کباب تابه ای لذیذ در خانه

آشپزی / طرز پخت کباب تابه ای لذیذ در خانه

برای نیم کیلو گوشت چرخ کرده باید سه عدد پیاز بزرگ رنده کنید. به پیاز رنده شده نمک بزنید و به مدت یک ربع رهایش کنید. بعد پیاز را در یک الک بریزید و آب آن را به طور کامل بگیرید و به گوشت اضافه کنید،

دوات آنلاین-کباب تابه ای یکی از غذاهای بسیار لذیذ ایرانی است که طرفداران زیادی دارد اما اینکه چطور این کباب را تهیه کنیم که طعم ویژه ای داشته باشد و بتواند مانند غذای یک رستوران لذیذ باشد فوت و فن خاص خودش را دارد .

 

سولماز خیاطی متخصص تشریفات درباره طرز تهیه این کباب و نحوه سرو آن به دوات آنلاین می‌گوید:

 

برای نیم کیلو گوشت چرخ کرده باید سه عدد پیاز بزرگ رنده کنید. به پیاز رنده شده نمک بزنید و به مدت یک ربع رهایش کنید. بعد پیاز را در یک الک بریزید و آب آن را به طور کامل بگیرید و به گوشت اضافه کنید،

 

نمک، فلفل و زردچوبه  به گوشت اضافه کنید و ورز دهید. آنقدر این ترکیب را ورز دهید تا به طور کامل با هم مخلوط شود و حالت چسبندگی خود را از دست بدهد.

 

به مدت یک ساعت ترکیب را استراحت دهید و با سلیفون روی آن را بپوشانید و داخل یخچال قرار دهید. در این مدت سس خود را آماده کنید.

سیر رنده شده را در تابه بریزید و تفت دهید. سه عدد گوجه رنده شده به آن اضافه کنید. مقداری سرکه بالزامیک (یک قاشق چای‌خوری) و یک قاشق رب غذاخوری به این ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید تا آب گوجه به طور کامل تبخیر شود و ترکیب هم‌ بیاید. می‌توانید بعد از آماده شدن مقداری فلفل و آویشن به این ترکیب اضافه کنید و آن را کناری قرار دهید.

 

حالا مایه کباب را به شکلی که دوست دارید فرم دهید و روی حرارت کم سرخ کنید.

 

توجه داشته‌باشید حتما روی حرارت کم این اتفاق بیفتد تا هم کباب‌ها آبدار شوند و علاوه بر سرخ شدن داخل آنها نیز کاملا بپزد.

 

بعد از اینکه کباب‌ها آماده‌شد می توانید سیب‌زمینی و گوجه هم سرخ کنید.

 

حالا همه مواد این کباب فوق‌العاده آماده‌است اما یک کار نهایی مانده‌است. کباب، سیب‌زمینی، گوجه و فلفل‌های سرخ شده را در یک تابه قرار دهید و روی آن سسی که از قبل آماده کرده‌اید  و مقداری زعفران دم شده را بریزید و به مدت نیم‌ساعت اجازه دهید تا روی حرارت سس به طور کامل به خورد مواد برود و با آن ترکیب شده و البته یکبار دیگر مواد در روغن با هم ترکیب شده و طعم را جذب کند.

 

بعد از پایان زمان گفته شده می‌توانید غذا را سرو کنید. این غذا را می‌توانید هم با نان میل کنید و هم با پلو.اگر دوست دارید با پلو این غذا را میل کنید می‌توانید با کته پلو آن را میل کنید.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.