2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
بیوگرافی کامل حامد بهداد

بیوگرافی کامل حامد بهداد

حامد بهداد بازیگری است که به گفته کارگردان هایی که با او کار کرده‌اند خصوصیات رفتاری اش کار کردن با او را سخت می‌کند هرچند تسلطش بر نقش‌آفرینی بسیار بالاست و همین باعث می‌شود سختی کارکردن با او از سوی کارگردان ها تحمل شود.

دوات آنلاین-حامد بهداد بازیگری که هیچ  وقت از حاشیه و نظرات صریح دست برنداشته و از قضاوت شدن نترسیده است این روزها مشغول انجام مقدمات بازی در نقش یک شرور معروف تهرانی است. 

 

حامد تفنگ‌ساز صابری بهداد، متولد ۲۶ آبان ۱۳۵۲، در شهر مشهد است. بهداد تحصیلات دانشگاهی را در رشته بازیگری تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی تهران سپری کرد. او حین تحصیل در دفتر تبلیغاتی رامبد جوان مشغول به‌کار بود. در ابتدا رامبد جوان او را به همایون اسعدیان پیشنهاد داد و نقش خود را در فیلم آخر بازی به حامد بهداد داد. اینگونه بود که حامد بهداد در سال ۱۳۷۹ به سینما وارد شد.

 

حامد بهداد بازیگری است که به گفته کارگردانهایی که با او کار کرده‌اند خصوصیات رفتاری اش کار کردن با او را سخت می‌کند هرچند تسلطش بر نقش‌آفرینی بسیار بالاست و همین باعث می‌شود سختی کارکردن با او از سوی کارگردان ها تحمل شود.

بهداد طی سال‌های فعالیت بارها در نقش یک جوان عاصی و پرجنب و جوش قرار گرفته و این تیپ شخصیتی را به نوعی به امضای بازی خود تبدیل کرده است. اولین بازی این‌چنینی بهداد در سال ۱۳۸۱ و همکاری با حمید نعمت الله در فیلم مورد توجه «بوتیک» بود.

 

بهداد به واسطه هم‌بازی شدن با محمدرضا گلزار و البته اجرای درخشان خودش در فیلم بوتیک، توانست خود را در سینمای ایران مطرح کند.

 

حامد بهداد پس از بوتیک، برای اولین بار جلوی دوربین سامان مقدم قرار گرفت. حاصل اولین همکاری حامد بهداد و سامان مقدم فیلم «کافه ستاره» بود. او در این فیلم با افسانه بایگان و پژمان بازغی هم‌بازی بود. کافه ستاره با اینکه در جشنواره فیلم فجر به موفقیتی نرسید اما در جشنواره‌های مختلف داخلی، موفق ظاهر شد.

 

حامد بهداد یک سال پس از کافه ستاره در سال ۱۳۸۳ برای بازی در فیلم تلویزیونی عروس کوهستان با یوسف سید مهدوی همکاری کرد. یک سال گذشت و نوبت به بازی در فیلم روز سوم رسید؛ جایی که حامد بهداد جلوی دوربین محمدحسین لطیفی قرار گرفت.

 

بازی حامد بهداد در نقش فواد به یکی از بازی‌های ماندگار این بازیگر تبدیل شد؛ نقش‌آفرینی‌ای که به نوعی امضای همیشگی حامد بهداد را که اکنون خیلی‌ها او را با آن می‌شناسند نیز به‌همراه داشت.

 

بهداد در همان سال ۱۳۸۵ برای دومین بار با عبدالرضا کاهانی همکاری کرد؛ او این‌بار در فیلم «آدم» نقش صحت محبت را ایفا کرد. فیلم آدم با بازی حامد بهداد و مهتاب کرامتی در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی حضور داشت.

حامد بهداد در سال ۱۳۸۶ در فیلم پربازیگر «دایره زنگی» حضور داشت. او در این فیلم به کارگردانی پریسا بخت آور در کنار بازیگرانی مانند مهران مدیری، باران کوثری، امین حیایی، صابر ابر، نیما شاهرخ شاهی، محمدرضا شریفی نیا، گوهر خیراندیش و بهاره رهنما بازی کرد.

 

فیلم دایره زنگی در زمان اکران، به پرفروش‌ترین فیلم فروردین ۸۷ تبدیل شد. سال ۱۳۸۶ سال پرکاری برای بهداد بود؛ او در این سال در پنج فیلم دیگر نیز حضور داشت. پر سر و صداترین فیلم او در سال ۸۶ اما شاید فیلم تسویه حساب به کارگردانی تهمینه میلانی باشد.

بهداد در سال ۸۷ دل خون را بازی کرد. او می گوید تلاش‌های عماد در سکانس اعدام برای کمی بیشتر زندگی کردن، بخش موردعلاقه او در فیلم است.

 

بهداد در ادامه در فیلم زندگی با چشمان بسته با ترانه علیدوستی هم‌بازی شد.

 

پس از آن حامد بهداد به‌همراه پولاد کیمیایی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن و شقایق فراهانی برای بازی در فیلم محاکمه در خیابان جلوی دوربین مسعود کیمیایی قرار گرفت؛ تا اینکه نوبت به فیلم پر حاشیه «کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره» رسید؛ فیلمی به کارگردانی بهمن قبادی که بدون مجوز و به صورت زیرزمینی تولید شده بود. این فیلم با اینکه در ایران توقیف شد اما با حضور موفق در جشنواره کن توانست جایزه نوعی نگاه را به خود اختصاص بدهد.

 

حامد بهداد پس از بازی در فیلم هفت دقیقه تا پاییز، دیگر به بازیگری کاملا شناخته شده تبدیل شد و تاکنون در فیلم‌های موفق بسیاری حضور داشته است. فیلم‌هایی مانند پرتقال خونی، جرم، سعادت آباد، انتهای خیابان هشتم، نارنجی‌پوش، پله آخر، آرایش غلیظ و سد معبر از جمله فیلم‌های مورد توجه این بازیگر در چند سال اخیر است.

 

بهداد در آخرین کار سینمایی‌اش برای بازی در فیلم «مارموز» جلوی دوربین کمال تبریزی قرار گرفت.

موضع‌گیری‌های حامد بهداد درباره زنان ایرانی برایش حاشیه‌های درست کرد و مورد انتقاد فعالان حقوق زنان قرار گرفت  او در پاسخ به یک نشریه خارجی درباره اینکه چرا با زنان ایرانی ازدواج نمی‌کند گفته‌بود چون زنان ایرانی خشن هستند ، وقتی انها را کتک می‌زنی شکایت می‌کنند و بعد هم بچه‌ها را با خود می بردند وتو را به زندان می‌اندازند در حالیکه زنان آسیای شرقی بعد از کتک خوردن دست روی سینه می‌گذارند و تعظیم می‌کنند. هرچند بهداد این جملات را با خنده مطرح کرده‌بود اما به شدت مورد انتقاد زنان فعال اجتماعی قرار گرفت.

رابطه دوستی بهداد با برخی هنرمندان از جمله رامبد جوان و باران کوثری بسیار زیاد است. او در جایی درباره رامبد جوان می‌گوید: دوستی من و رامبد از آنجا شروع شد که من در آن ایام در شرکت تبلیغاتی رامبد جوان به نام زیتون کار می کردم و کمک دستیارش شدم. رامبد من را به خانه‌ اش می برد، خانه‌ ای که او در کنار پدر و مادرش زندگی  می کرد، عکس من روی آینه اتاق رامبد بود و حتی آنجا جایی برای خوابیدن داشتم، غذا برای خوردن داشتم چون من آن زمان دانشجو بودم و رامبد در حق من برادری کرد. رامبد جوان مرا به سینما آورد و دست مرا گرفت. به رامبد نقشی در فیلم آخر بازی همایون اسعدیان در سال ۷۹ پیشنهاد شده بود او من را به جای خودش معرفی کرد.

رابطه صمیمی حامد بهداد و باران کوثری هرچند برای هردوی آنها حاشیه‌هایی درست کرد اما این دوستی را تحت تاثیر قرار نداده‌است. باران کوثری در جشنواره‌ای بعد از دریافت جایزه از بیکاری که در دولت محمود احمدی نژاد گریبان او را گرفت گلایه کرده و گفته‌بود: آنقدر بی‌پولی به من فشار آورد و فقیر شدم که برای مدت دو سال حامد بهداد خرجی من را می‌داد. من دلم نمی‌خواست پدر ومادرم بفهمند در این سن و سال نمی‌توانم پول درآوردم و همه هزینه‌ام را حامد تامین می‌کرد.

 

هرچند این گفته‌ها برای تقدیر از حامد بهداد و کمکی بود که کرده‌بود اما حاشیه هایی برای این دو بازیگر درست کرد و حتی شایع شد آنها قصد ازدواج دارند اما این شایعه از طرف هردو تکذیب شد و باران گفت که حامد فقط یک دوست با معرفت برای اوست.

حامد بهداد همیشه برادرش حسام را بهترین دوست خود معرفی می‌کند و می‌گوید بسیار با او رابطه صمیمانه‌ای دارد و برادرش را یاور خودش در زندگی‌اش می‌داند.

 

حامد بهداد به‌غیر از بازی در سینما و تلویزیون، دستی در موسیقی هم دارد. او آهنگی هم برای گروه دارکوب خواند اما موسیقی هیچ وقت حرفه او نشد بلکه همیشه علاقه‌اش بود. بهداد همچنین یک نمایشگاه عکس برگزار کرده و هنرش در رشته عکاسی را هم به رخ کشیده‌است.

این روزها قرار است حامد نقش وحید مرادی شرور معروف تهرانی را که به جرم قتل بازداشت شد و در زندان به قتل رسید بازی کند.

 

جوایز حامد بهداد

تندیس بهترین بازیگر مرد جشنواره حافظ / فیلم روز سوم – ۱۳۸۸

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر / فیلم جرم – ۱۳۸۹

چهره سال بازیگری جشن یک سالگی مجله رونا – ۱۳۸۹

جایزه بهترین بازیگر مرد جشن ستارگان مجله اتفاق نو / فیلم جرم – ۱۳۹۰

 

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.