2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
پارک جنگلی گیسوم در استان گیلان؛ حتما یک بار سفر کنید

پارک جنگلی گیسوم در استان گیلان؛ حتما یک بار سفر کنید

برای رسیدن به این پارک کافیست از رشت به سمت آستارا حرکت و از منطقه پره سر عبور کنیم. کم کم به گیسوم می رسیم.

دوات آنلاین-پارک جنگلی گیسوم از آن جاهایی است که حتما باید یک بار از آن دیدن کنید. این منطقه یکی از نقاط دیدنی استان گیلان و شهرستان تالش است. مسیری زیبا و دیدنی درختان سر به فلک کشیده آن تونلی جنگلی را ایجاد کرده است. درختان جنگلی انبوه و انواع گونه‌های گیاهی به ویژه درختان انجیلی (آسون دار)، چشم‌انداز رویایی در فصل پاییز به همراه دارد. در پارک جنگلی گیسوم امکانات رفاهی و سوییت و منازل تعبیه شده است و پاسگاه پلیس امنیت این پارک را شبانه روزی کنترل می‌کند. مغازه‌های مختلف خرید و ساحل زیبای آن برای شنا جذابیت آن را دو چندان کرده است. بهترین زمان سفر به گیسوم ماه‌های اردیبهشت و مهر و آبان است.

 

برای رسیدن به این پارک کافیست از رشت به سمت آستارا حرکت و از منطقه پره سر عبور کنیم. کم کم به گیسوم می رسیم.

 

نام این پارک جنگلی از روستایی به همین نام در منطقه می آید. گیسوم، روستایی از توابع بخش اسالم شهرستان تالش در استان گیلان است که در 18 کیلومتری جاده تالش به انزلی قرار دارد. منطقه‌ای که امروزه با عنوان پارک جنگلی گیسوم شناخته می شود در حدود 15 سال پیش با سرمایه‌گذاری شهرداری تالش به یک مقصد جذاب تبدیل شد و امروزه به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان گیلان از آن یاد می شود. بخشی از پارک جنگلی دکتر درستکار به مساحت 1071 هکتار نیز قسمتی از جنگل های گیسوم محسوب می شود و طبیعتی بسیار زیبا دارد. عکس‌هایی از این پارک جنگلی را ببینید:

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.