2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بیوگرافی کامل ارشا اقدسی بازیگر نقش فرهاد در سریال حوالی پاییز؛ از بدلکاری تا هنرپیشگی

بیوگرافی کامل ارشا اقدسی بازیگر نقش فرهاد در سریال حوالی پاییز؛ از بدلکاری تا هنرپیشگی

ارشا اقدسی به پیشنهاد پیمان ابدی بدلکار بین‌المللی ایرانی در ایران ماند و گروه 13 را راه اندازی کرد و اولین مربی جامپینگ ایران شد. او حالا اولین سریال خود را به نام حوالی پاییز بازی کرده که از شبکه 3 تلویزیون پخش می‌شود.

دوات آنلاین-ارشا اقدسی متولد 1361 است و سالهای زیادی است که به شغل بدلکاری مشغول است با اینکه ارشا در فیلم‌های زیادی از جمله جیمز‌باند حضور داشته و بدلکاری کرده‌ است اما نام او با حضور در خندوانه سرزبان ها افتاد.

 

او  به پیشنهاد پیمان ابدی بدلکار بین‌المللی ایرانی در ایران ماند و گروه 13 را راه اندازی کرد و اولین مربی جامپینگ ایران شد. او حالا اولین سریال خود را به نام حوالی پاییز بازی کرده که از شبکه 3 تلویزیون پخش می‌شود.

ارشا درباره زندگی کاری‌اش می‌گوید:اولین کارهای جدی ام در زمینه بدلکاری را حدود 15 سال پیش در خارج از کشور و درایران حدود 7سال پیش آغاز کردم. البته همین الان هم خیلی راحت می توانم در آمریکا کار کنم اما دوست دارم در ایران به فعالیت بپردازم. در رابطه با ورودم به فیلم جیمز باند هم باید بگویم که این اتفاق هم به صورت خیلی شانسی رخ داد. هنگامی که وارد کار جیمز باند شدم آنها به من می گفتند که شما با آن شرکتی که با آن قرار داد بسته اید شناخته می شوید من آن زمان با یک شرکت ترکیه ای قرار اد بسته بودم اما از همان اول دوست داشتم که من را به عنوان یک ایرانی بشناسند برای همین سعی کردم با رفتار و اعمال خود نشان بدهم که ایرانی هستم زیرا مسافت بسیار طولانی را برای رسیدن به آنجا طی کرده بودم.

ارشا ادامه می دهد: این را هم باید بگویم که بهترین بدلکاران 70 کشور دنیا به آنجا آمده بودند به همین خاطر دوست داشتم بدانند من ایرانی هستم به همین دلیل یکسری رفتارهای ایرانی را از خود نشان دادم برای مثال هنگامی که می خواستم با آنها سلام و علیک کنم بلند می شدم و دست می دادم این رفتار برای آنها بسیار جالب بود. اولین راههای برقراری ارتباط من با آنها به همین صورت آغاز شد.

 

من 3 ماه آنجا بودم و در ابتدا کارهایی که انجام می دادیم شبیه هنرورها بود و کارهای ساده و ابتدایی به من می دادند اما رفته رفته متوجه شدند این رفتار درست نیست برای مثال هنگامی که می خواستند یکی از جوایز مهم را اعطا کنند سرپرست ما پشت تریبون قرار گرفت و گفت:می خواهم از ایرانی هایی که ما را در این کار همراهی کردند تشکر کنم. او می دانست که من با کلمه ایرانی خوشحال می شوم به همین دلیل این عبارت را به کار برد.

 

بعدها برای یک مسابقه در روسیه دعوت شدیم که من پیش از این مسابقه در ایران یک ماشین را چپ کرده بودم که آن ماشین دو دور در هوا چرخید. این کار را تنها 5 نفر در دنیا انجام داده بودند. هنگامی که به آن مسابقه دعوت شدم ماشینم را به رنگ پرچم ایران درآوردم و در واقع پرچم ایران را در روی آن حکاکی کردم مچ بند ایران را هم در دست داشتم ما در آن مسابقه اول شدیم و در آن موقع همه می آمدند که با ماشین ما عکس بگیرند. یادم است در آن زمان اخبار روسیه به طور مرتب گزارش پیروزی ما را پخش می کرد که بسیار برایم خوشایند بود. این را هم باید بگویم که در آن مسابقه تنها دو دختر از کشورهای مختلف جهان حضور داشتند که یکی از آنها مهسا احمدی بود که از گروه ما بود.

 

بعدها در یک مسابقه ای در کشور ترکیه حضور پیدا کردیم که من و مهسا احمدی تنها شرکت کنندگان ایران در آن کشور بودیم. به خاطر حضور ما پرچم ایران را در جای جای ترکیه برافراشته بودند به همین دلیل مردم خیلی ها دوست داشتند بدانند که این گروه ایرانی چه کسانی هستند.

 

ارشا اقدسی  به گفته مادرش از کودکی بسیار بازیگوش بود،علاقه اش به ورزشهای رزمی او را با رشته آیکیدو (ورزش رزمی ژاپنی) آشنا کرد، تا آنجا پیش رفت که مربی این رشته هم شد. سپس در رشته های پینت بال، تیروکمان، کارتینگ، سنگ نوردی و پاراگلایدر هم کار کرد،او که در یکی از دانشگاه های ایتالیا بورسیه شده بود به پیشنهاد مرحوم پیمان ابدی دانشگاه را رها کرد و در ایران ماند. سپس سکوی بانجی جامپینگ احداث کرد و مدرک مربی گری بانجی را گرفت. او را می توان از اولین نفرات که بانجی جامپینگ را در ایران پایه گذاری کرد به شمار آورد.

ارشا اقدسی در 13 بهمن 1385 گروه بدلکاران 13 را تاسیس کرد.

 

آنهابه طور فعال در ایران و کشور های دیگر در حال همکاری با سینما – تئاتر و تلویزیون هستند، مهسا احمدی به همراه 14 نفر دیگر از اعضای این گروه هستند. این گروه چندین رکورد بدلکاری دنیا را در دست دارد،

 

ارشا که اصولا بدلیل نوع کارش  چهره شناخته شده ای برای مردم نداشت با حضور در مسابقه لب‌آهنگ خندوانه یک شبه به شهرت فراوانی دست یافت و درنهایت مقام دومی این مسابقه را به دست آورد.

 

ارشا بسیار کم می‌خوابد و بیشتر تحرک دارد وبرای رسیدن به جایگاهی که در حال حاضر دارد بیش از 14 ساعت در روز تمرین می‌کند. او سعی می‌کند بدنش را همیشه آماده نگه‌ دارد. ارشا حتی هنگام غذا خوردن هم آرام و قرار ندارد. غذای مورد علاقه او  کباب کوبیده‌ است اما بسیار مراقب تغذیه خودش است و تحت نظر پزشک تغذیه، غذا می‌خورد. تماشای فیلم‌های اکشن، شنا، کوه‌نوردی و به قول خودش از دیوار راست بالا رفتن از علاقه‌مندی های ارشا است. مهسا احمدی همسر ارشا نیز بدلکار است،آنها با هم تمرین می‌کنند و درآمد زندگی شان از همین راه است.

 

ارشا اقدسی برای اولین بار به عنوان بازیگر تلویزیون در سریال حوالی پاییز  حضور دارد اما او در فیلم‌های سینمایی به وقت شام و هزارپا  نیز نقش‌ آفرینی کرده‌ است.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.