2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
داماد مزاحم‌تلگرامی مادرزن بود

داماد مزاحم‌تلگرامی مادرزن بود

هر گونه مزاحمت برای دیگران مطابق ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای جرم بوده و برابر قانون برای این گونه افراد مجازات‌هایی از قبیل جزای نقدی و حبس در نظر گرفته شده است.

دوات آنلاین-رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیشتر مزاحمت‌های سایبری از طریق دوستان و آشنایان صورت می‌گیرد، گفت: هتک حیثیت، مزاحمت سایبری، انتشار شایعه و... از نظر قانون جرائم رایانه‌ای جرم است و مرتکبان این تخلفات در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی با قانون و دادگاه سروکار خواهند داشت و قانون از تخلف آن‌ها چشم‌پوشی نمی‌کند.

 

به گزارش دوات آنلاین سرگرد روح الله شهبازی پور از شناسایی فردی که در شبکه اجتماعی تلگرام موجبات مزاحمت مادر زن خود را فراهم آورده بود‌، خبر داد و گفت: با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در شبکه تلگرام با ارسال پیام‌های توهین آمیز موجبات آزار و اذیت بنده را فراهم آورده و اقدام به تهدید می‌کند، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

 

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که فرد مورد نظر در شبکه اجتماعی تلگرام فعالیت داشته و پیام‌های مورد ادعای شاکی نیز برای وی ارسال شده است.

 

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و پلیسی متهم مورد نظر پرونده شناسایی و با دستور مقام قضایی به مقر انتظامی منتقل شد.

 

سرگرد شهبازی‌پور گفت: در تحقیقات بعمل آمده از متهم به بزه ارتکابی خود اعتراف و اعلام داشت که شاکی مادر زن بنده بوده و با توجه به دخالت‌هایی که وی در زندگی مشترک ما داشت بنده نیز درصدد انتقام جویی برآمده و اقدام به ارسال پیام‌های مذکور از طریق شبکه اجتماعی تلگرام به وی کردم.

 

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به گرایش بیشتر افراد به سمت شبکه‌های اجتماعی، متاسفانه عده‌ای با تفکر اینکه در این شبکه‌های ناشناخته خواهند ماند، تسویه حساب‌های شخصی خود را به فضای مجازی کشانده و اقدام به ایجاد مزاحمت برای دیگران می‌نمایند، غافل از اینکه اینگونه افراد قابل شناسایی و پیگیری می‌باشند.

 

وی ادامه داد: هر گونه مزاحمت برای دیگران مطابق ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای جرم بوده و برابر قانون برای این گونه افراد مجازات‌هایی از قبیل جزای نقدی و  حبس در نظر گرفته شده است.

 

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهروندان جهت ارائه گزارشات خود می‌توانند از سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) قمست ارتباطات مردمی استفاده نمایند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.