2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
آشپزی / فتوچینی را چطور بپزیم؟

آشپزی / فتوچینی را چطور بپزیم؟

فتوچینی یک غذای خوشمزه اما پر کالری است که باید دیر به دیر سراغ آن بروید. دستور پخت و طرز تهیه این غذا را بخوانید.

دوات آنلاین-.فتوچینی  غذای لذیذ و پرکالری و گزینه مناسب برای کسانی است که می‌خواهند وزن اضافه کنند. همچنین برای کسانی که فرزندانی بد غذا دارند هم گزینه بسیار مناسبی است زیرا اکثر بچه‌ها فتوچینی را با لذت می‌خورند، ضمن اینکه وجود لبنیات در این غذا آن را مغذی و برای بچه‌ها مفید می‌کند.

 

سارا جعفری متخصص تشریفات درباره طرز پخت فتوچینی به دوات آنلاین می‌گوید: برای 500 گرم فتوچینی سه قاشق غذاخوری کره، دو پیمانه شیر پرچرب نیاز و دو پیمانه جعفری ریز شده یک لیوان هم پنیرپکورنیو نیاز است.

 

طرز تهیه فتوچینی

در یک قابلم آب نمک در حال جوش، پاستا را کمی بپزید تا نیمه پخته شود. یک لیوان از آبِ پاستا را نگه دارید. پاستا را آبکشی کنید و کنار بگذارید. کره را در قابلمه آب کنید و شیر پرچرب و پنیر را اضافه کنید و هم بزنید و اجازه دهید با شعلۀ کم کمی بپزند.

 

حال پاستا را اضافه و مواد را با هم مخلوط کنید. اگر سس زیادی غلیظ بود، برای رقیق کردنِ آن از آبِ پاستا که از قبل نگه داشته بودید استفاده کنید. پاستا را با جعفری تزئین و سرو کنید.

دستور پخت و طرز تهیه فتوچینی چگونه است

چند نکته درباره فتوچینی وجود دارد، اول اینکه می توانید فتوچینی را با قارچ و گوشت هم بپزید اما باید در نظر داشته‌ باشید که قارچ‌ها باید کاملا ریز و گوشت هم بهتر است چرخ کرده‌باشد.

 

فیلم: طرز تهیه فتوچینی با گوشت چرخ کرده

 

از آویشن هم می‌توانید به عنوان چاشنی استفاده کنید. فتوچینی نوعی ماکارونی است که باوجود چرب بودن از نظر خیلی افراد غذایی سبک محسوب می‌شود. اما در نظر داشته‌‌ باشید با توجه به اینکه این غذا با کره و شیرپرچرب پخته می‌شود بسیار پر کالری است.

 

اگر شیر پرچرب در خانه ندارید می‌توانید به اندازه یک قاشق غذاخوری به سس این غذا خامه اضافه کنید. خامه‌ای که اضافه‌می‌کنید باید همراه با سس بجوشد و آرام آرام در سس حل شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.