2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
چه دلایلی باعث عدم اعتماد زن و شوهرها به هم می‌شود؟

چه دلایلی باعث عدم اعتماد زن و شوهرها به هم می‌شود؟

انسان هایی که اعتماد به نفس ندارند همواره فکر می کنند که نمی توانند شریک زندگی خود را خوشحال کنند و در نهایت به آنها خیانت می شود.

دوات آنلاین-یکی از نکات ضروری در زندگی مشترک این است که زن و شوهر به هم اعتماد داشته باشند. اگر این اعتماد به هر دلیلی از بین برود آن زندگی در معرض انواع مخاطرات قرار می‌گیرد اما چرا اعتماد بین زوجین از بین می‌رود؟ دلایل اصلی در زیر آمده است:

 

1-دروغ گفتن به دلیل ترس از دست دادن

اگر بخواهیم یک مثال در این زمینه بگوییم این است که یکی از طرفین رابطه در صورت وجود رابطه قبلی آن را پنهان می کند و حقیقت را به شریک زندگی خود بازگو نمی کند.در صورت آشکار شدن رابطه قبلی به هر صورت باعث می گردد که فرد به شریک زندگی خود بی اعتماد شود .این دروغ می تواند فرد را به یک انسان پارانویا تبدیل کند .به همین دلیل به شما توصیه می کنیم برای داشتن رابطه ای مستحکم با شریک زندگی خود روراست باشید و هیچ چیز را از او مخفی نکنید.

 

۲-خیانت

یکی از دلایل عدم اعتماد طرفین به یکدیگر در زندگی مشترک  ، خیانت است .فرد خیانت دیده به طور طبیعی نسبت به شریک زندگی خود عمیقا بی اعتماد می شود.خیانت دلایل زیادی دارد.اما باید چگونه پس از خیانت اعتماد شریک زندگی خودتان را جلب کنید ؟ قبل از هر چیز باید شریک زندگی تان اطمینان پیدا کند که دیگر به او خیانت نخواهید کرد.بعد از آن باید به تمام حالات روحی شریک خود مانند عصبانیت و ناراحتی احترام بگذارید و او را درک کنید. در صورت سوال از شما با او روراست باشید و دلایل خیانت خود را بازگو کنید.

 

۳-تجربه منفی

داشتن تجربه منفی در روابط قبلی باعث می شود که فرد به پارانویا تبدیل شود و فکر کند رابطه جدید وی نیز مانند رابطه قبل با تجارب منفی همراه است و فرد رفتارهایی مانند چک کردن تلفن شریک خود ،خواستن رمز شبکه های اجتماعی و …. از خود نشان دهد.اگر چه فراموش کردن تجارب منفی بسیار دشوار است اما شما باید بتوانید کنترل آن را به خوبی انجام دهید و این را بدانید که انسان های با یکدیگر متفاوت هستند.شما می توانید از تجارب خود در جهت مثبت استفاده کنید.

 

۴-عدم اعتماد به نفس

انسان هایی که اعتماد به نفس ندارند همواره فکر می کنند که نمی توانند شریک زندگی خود را خوشحال کنند و در نهایت به آنها خیانت می شود. اگر شما نیز اینگونه فکر می کنید قبل از هر چیزی بررسی کنید دلیل نداشتن اعتماد به نفس در شما چیست و برای  بهبود اعتماد به نفس خود تلاش کنید.همچنین می توانید از همسر خود بخواهید تا به شما بگوید از شما چه انتظارهایی در رابطه دارد.

 

۵-عدم توجه شریک زندگی

یکی از دلایل عدم اعتماد طرفین به یکدیگر در زندگی مشترک ،عدم توجه یکی از زوجین به همسرش است.اگر یکی از طرفین به شریک زندگی خود به اندازه کافی توجه نکند ،فرد احساس عدم اعتماد پیدا می کند . برای از بین بردن چنین مشکلی سعی کنید که با شریک زندگی تان صحبت کنید و نیازهای خود را برای او شرح دهید. همچنین در صورت نیاز می توانید به یک مشاور مراجعه کنید و از او کمک بخواهید.

 

فراموش نکنید عدم اعتماد در زندگی مشترک می تواند مشکلات بسیاری را به وجود آورد و در موارد حاد سبب افسردگی شود.

 

منبع: zendegionline

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.