2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
حکم  قطعی برای بزرگترین پرونده قاچاق کشور صادر شد

حکم قطعی برای بزرگترین پرونده قاچاق کشور صادر شد

با صدور رأی دادگاه تجدیدنظر برای پرونده موسوم به 1128 کانتینر کالای قاچاق، متهمین در مجموع به تحمل 5 سال و نیم حبس تعزیری، پرداخت بیش از چهارصد و هفتاد و پنج میلیارد تومان جزای نقدی، محرومیت از هرگونه فعالیت بازرگانی، ممنوعیت خروج از کشور و توقیف اموال محکوم شدند.

دوات آنلاین-رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: با صدور رأی دادگاه تجدیدنظر برای پرونده موسوم به 1128 کانتینر کالای قاچاق، متهمین در مجموع به تحمل 5 سال و نیم حبس تعزیری، پرداخت بیش از چهارصد و هفتاد و پنج میلیارد تومان جزای نقدی، محرومیت از هرگونه فعالیت بازرگانی، ممنوعیت خروج از کشور و توقیف اموال محکوم شدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اعلام این خبر  افزود: در راستای عزم راسخ دستگاه قضایی استان هرمزگان به منظور مقابله با مفاسد اقتصادی و پس از تکمیل روند تحقیقات و ختم مراحل دادرسی، رأی بزرگترین پرونده قاچاق کشور ، موسوم به پرونده ۱۱۲۸ کانتینری که توسط دادگاه انقلاب بندرعباس صادر شده بود، از سوی دادگاه تجدیدنظر استان هرمزگان مورد تأیید قرار گرفت و هم اکنون لازم الاجرا است.

 

وی با ذکر اسامی محکومین این پرونده بزرگ فساد اقتصادی اظهار کرد: پرونده قاچاق 1128 کانتینر ظروف شیشه ای طی سال های ۹۴ و ۹۵ در دستگاه قضایی استان هرمزگان مطرح شد و هم اکنون رای قطعی آن صادر شده و به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در تشریح جزئیات رأی این پرونده تصریح کرد: با استناد به ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی و بند"ت"ماده ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی؛ متهم ردیف اول پرونده به نام "سجاد حسرتی" با توجه به سردستگی وی در قاچاق کالای سازمان یافته به صورت کلان به تحمل دو سال حبس و پرداخت مبلغ سیصد و پنجاه و یک میلیارد و ششصد و پنجاه میلیون و سیصد و شصت و هفت هزار و هفتصد و پنجاه تومان معادل سه برابر ارزش ریالی کالای قاچاق و مبلغ یکصد و هفده میلیارد و دویست و شانزده میلیون و هفتصد و هشتاد و نه هزار و دویست و پنجاه تومان معادل کالای از دست رفته محکوم شده است.

 

اکبری اضافه کرد: همچنین  متهم وحید "مشهور" به تحمل شش ماه حبس و پرداخت مبلغ پنج میلیون و سیصد و چهل و شش هزار و هفتصد و بیست تومان معادل یک دوم قاچاق کالای مجاز مشروط و مبلغ یک میلیون و هفتصد و هشتاد و دو هزار و دویست و چهل تومان معادل ارزش کالای قاچاق از دست رفته  و متهم "سینا درویش زاده آبکنار" به اتهام مشارکت در قاچاق کالا به صورت سازمان یافته به تحمل دو سال حبس و پرداخت مبلغ چهار میلیارد و نهصد و هفتاد و دو میلیون و چهارصد و چهل نه هزار و ششصد تومان معادل یک دوم جزای نقدی و پرداخت مبلغ یک میلیارد و ششصد و پنجاه و هفت میلیون و چهارصد و هشتاد و سه هزار و دویست تومان بابت ارزش کالای از دست رفته که در مجموع به مبلغ بیش از چهارصد و هفتاد و پنج میلیارد تومان محکوم شده اند.

 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان یادآور شد: متهمین "رضا حسرتی" و "علی حسرتی" که برادران متهم ردیف اول این پرونده هستند، نیز به اتهام معاونت در قاچاق کالا، هر یک به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در ادامه افزود: دادگاه با توجه به حجم گسترده قاچاق سازمان یافته، متهمین را به محرومیت از هر گونه فعالیت بازرگانی و محرومیت از تأسیس شرکت تجاری به مدت 5 سال و ابطال کارت بازرگانی به صورت دائم محکوم کرده است.

 

وی اظهار کرد: در همین رابطه حکم به وصول جزای نقدی از کلیه اموال توقیف شده متهمین "سجاد حسرتی، وحید مشهور و سینا درویش زاده" صادر شده و همچنین متهمین "سجاد حسرتی" و "سینا درویش زاده" نیز به ممنوعیت خروج از کشور به مدت پنج سال محکوم شده اند.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.