2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
آشپزی/ طرز تهیه عصاره سبزیجات در خانه

آشپزی/ طرز تهیه عصاره سبزیجات در خانه

عصاره سبزیجات در واقع مایعی است که از جوشاندن انواع سبزیجات معطر و پرخاصیت به دست می‌آید. برای درست کردن عصاره سبزیجات، هویج، شنبلیله، آویشن، کرفس، نعنا، پونه ، پیازچه و ریحان و سیر له شده را در آب ولرم می‌ریزیم.

دوات آنلاین-عصاره سبزیجات از جمله عصاره‌هایی است که هر خانم خانه‌داری باید در فریزش داشت ه‌باشد. عصاره سبزیجات را برای انواع غذا بخصوص سوپ‌ و انواع سالاد می‌توان استفاده کرد.

 

سارا جعفری متخصص تشریفات درباره نحوه درست کردن عصاره سبزیجات به دوات آنلاین اینطور توضیح می‌دهد:

عصاره سبزیجات در واقع مایعی است که از جوشاندن انواع سبزیجات معطر و پرخاصیت به دست می‌آید.

 

برای درست کردن عصاره سبزیجات،  هویج، شنبلیله، آویشن، کرفس، نعنا، پونه ، پیازچه و ریحان و سیر له شده را در آب ولرم می‌ریزیم.

 

بهتر است فقط هویج و ساقه کرفس و پیازچه خرد شود و مابقی را دست نخورده به آب اضافه کنیم و روی دمای ملایم به مدت یک ساعت بجوشانیم.

 

در ظرف را نبندید و اجازه دهید تا سبزی‌ها به راحتی بجوشند و بعد از یک ساعت عطری خاص و بی‌نظیر از این عصاره بلند خواهد شد.

 

هنگام جوش بهتر است به آن نمک اضافه کنید.

 

هنگام عصاره گیری تنها جایی است که بهتر است در نمک صرفه‌جویی نکنید. نمک ماندگاری عصاره را بیشتر کرده و رنگ بهتری به آن می بخشد.

 

اگر غذای کم‌نمک درست می‌کنید هنگامی که از این عصاره در غذا استفاده می‌کنید می توانید نمک به غذایتان اضافه نکنید. البته عصاره سبزیجات از سوی کارخانه های مواد غذایی هم تولید می‌شود اما به دلیل اینکه مواد نگه‌دارنده و افزودنی دارند بهتر است این عصاره را خودتان درست کنید.

 

با کلیلک روی لینک زیر می‌توانید انواع کالاهای موردنیاز در آشپزخانه را با قیمت و کیفیت مناسب تماشا کنید.

 

خرید آنلاین انواع لوازم آشپزخانه با قیمت مناسب

 

عصاره سبزیجات علاوه براینکه در انواع سوپ لذیذ است و می‌توانید از آن استفاده کنید در غذاهایی که با پاستا درست می‌شود، انواع سالاد و مرغ هم کاربرد دارد. این عصاره در کوکوی سبزی هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و بسیار لذیذ است.

 

عصاره سبزیجات را می‌توانید در فریزر نگهداری کنید و در غذاهای مورد علاقه‌تان مورد استفاده قرار دهید.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.