2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
سالاد خیار، مناسب برای رژیمی ها

سالاد خیار، مناسب برای رژیمی ها

سالاد خیار یکی از بهترین سالادهایی است که اگر می‌خواهید یک وزن ایده‌آل داشته و آن را نگه دارید می‌توانید از آن استفاده کنید.

دوات آنلاین-برخی افراد که وزن متناسبی دارند برای نگه‌داشتن خود در این وضعیت سعی می‌کنند غذای کمتری بخورند و از غذاهایی استفاده کنند که چربی اشباع شده کمتری داشته‌ باشد. سالادها یکی از انواع خوراکی هستند که می‌تواند قبل از غذا و در مواردی که با مواد مغذی  همراه باشد حتی به جای یک وعده غذای سبک استفاده شود.

سارا جعفری  متخصص تشریفات درباره این سالاد به دوات آنلاین می‌گوید:

 

سالاد خیار یکی از بهترین سالادهایی است که اگر می‌خواهید یک وزن ایده‌آل داشته و آن را نگه دارید می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

مواد اصلی تشکیل دهنده این سالاد خیار و پیاز قرمز است که به صورت درشت خرد می‌شود. درست کردن آن بسیار آسان است و طعم لذیذ آن می‌تواند لحظاتی ناب برای شما درست کند.

 

مواد مورد نیاز برای این سالاد، خیار، پیاز، خامه ترش، پیازهچه و شوید خرد شده، سس مایونز(درصورت تمایل) نمک و فلفل و کنجد است.

 

ابتدا خیار و پیاز را به اندازه‌های یکسان با هم خرد کنید و در ظرفی بریزید سپس خامه‌ ترش، پیازچه و سس مایونز را با هم مخلوط کرده و با پیاز و خیار مخلوط کنید، خوب آن را هم بزنید.

بعد نمک فلفل و کنجد را به آن اضافه کنید. روی آن را سلیفون کشیده و در یخچال قرار داده و اجازه دهید که یک ساعت استراحت کند. بعد از یک ساعت می‌توانید آن را میل کنید.

 

شما می‌توانید به جای سس مایونز به سالادتان روغن زیتون و ماست چکیده اضافه کنید، با توجه به سلیقه‌ای که دارید می‌توانید از کشمش یا دانه‌های آجیل استفاده کنید.

 

کشمش یا بادام زمینی به خاطر طبع گرمی که دارد سردی خیار و پیاز را می‌گیرد و غذا را متعادل می‌کند. این غذا سبک و مقوی‌ است و می‌تواند شما را برای ساعتها سیر نگه‌دارد. اگر قصد دارید وزن کم کنید می‌توانید آن را به جای شام صرف کنید. اگر هم قصد دارید وزن خود را ثابت نگه‌دارید می‌توانید آن را قبل از غذای اصلی میل کنید با این کار حجم معده شما را می‌گیرد و غذای کمی می‌خورید.

 

سالاد خیار با توجه به لبنیات و دانه‌های مغذی دیگری که دارد علاوه بر تنظیم چربی‌ خون شما کمک می‌کند تا استخوانهای محکمی داشته‌باشید. وجود کشمش و کنجد بسیار خوب است و شما را سیر نگه می‌دارد. می‌توانید سالاد خیار را با انواه گیاه مانند آویشن و گل محمدی که رنگهای خاصی دارند تزئین کنید.

 

سالا خیار را حتما در سفره‌های شام خود و در مهمانی‌ها داشته‌ باشید تا هم رنگهای ناب آن سفره‌تان را زیباتر کند و هم تغذیه‌ای مناسب داشته‌ باشید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.