2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
برنده احتمالی دربی از نگاه آمار

برنده احتمالی دربی از نگاه آمار

استقلال و پرسپولیس در حالی امروز با هم بازی می‌کنند که شرایط دو تیم اصلا شبیه به هم نیست.

دوات آنلاین-استقلال یا پرسپولیس؟ نتیجه دربی به سود کدام تیم خواهد بود؟ این سوالی است که همه برای رسیدن به جواب آن در انتظار هستیم.

 

استقلال و پرسپولیس در حالی امروز با هم بازی می‌کنند که شرایط دو تیم اصلا شبیه به هم نیست. استقلالی‌ها از آسیا حذف شده‌اند و در ۸ بازی آخر خودشان در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا هم فقط یک برد بدست آورده‌اند. آبی پوشان پایتخت در بازی قبل از دربی خود هم مقابل نساجی در قائمشهر متوقف شده‌اند و با تساوی پای به دربی می‌گذارند. پرسپولیسی‌ها اما خود را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسانده‌اند و دو بازی آخر در لیگ برتر را هم مقابل تیم‌های شمالی با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند.

 

در تاریخ لیگ برتر فقط ۳ بار بوده است که در بازی قبل از دربی استقلالی‌ها مقابل حریف خود متوقف شده‌اند و پرسپولیسی‌ها با برد به دربی آمده‌اند. استقلالی‌ها در این ۳ بازی نتوانسته‌اند رقیب سنتی خود را شکست دهند. اولین بازی دو تیم با این شرایط به لیگ دوازدهم برمی‌گردد که در آن بازی تلاش دو تیم در دربی به تساوی بدون گل انجامید. بعد از آن تساوی بازی بعدی‌ای که پرسپولیسی‌ها با برد به دربی آمدند و استقلالی‌ها هم بعد از تساوی به دربی آمده بودند را قرمزها با هدایت برانکو ایوانکوویچ به پیروزی رسیدند؛ برانکو در لیگ پانزدهم موفق شد استقلالی‌ها را با نتیجه‌ی ۴ بر ۲ شکست دهد. این سرمربی کروات فصل گذشته هم توانست وینفرد شفر را با این شرایط شکست دهد تا ۱۰۰ درصد بردهای پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر بعد از اینکه آن‌ها با برد به این بازی آمده‌ بودند و استقلالی‌ها هم هفته‌ی قبل از دربی را مساوی کرده بودند با هدایت برانکو ایوانکوویچ بدست آمده باشد.

 

از طرفی دیگر پرسپولیسی‌ها در حالی مقابل استقلال تهران قرار می‌گیرند که با وجود از دست دادن چند مهره‌ی کلیدی خود و محروم بودن از جذب بازیکن در فصل نقل و انتقالات، در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر هنوز متحمل شکست نشده‌اند. در تاریخ لیگ برتر فقط ۴ بار بوده که دو تیم به مصاف هم رفته‌اند و در آن بازی یکی از دو تیم بدون شکست به دربی آمده است. در آن ۴ تقابل هیچ وقت پرسپولیسی‌ها دربی را به رقیب سنتی خود نباخته‌اند.

 

در لیگ ششم که استقلالی‌ها بدون باخت به دربی آمده بودند، پرسپولیسی‌ها همراه با دنیزلی ۲ بر یک رقیب سنتی خود را بردند. در لیگ هفتم پرسپولیس و در لیگ نهم استقلال بدون باخت به دربی آمدند که هر دو بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در لیگ شانزدهم هم پرسپولیسی‌ها بدون باخت به دربی آمدند که آن بازی به تساوی بدون گل انجامید.

 

منبع:90tv

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.