2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
قالیباف: هیچ سوله بحرانی تغییر کاربری نداده

قالیباف: هیچ سوله بحرانی تغییر کاربری نداده

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، امروز اعلام کرد که کاربری هیچ یک از سوله‌های بحران شهر تهران تغییر داده نشده؛ این در حالی است که برخی اعضای شورای شهر معتقدند اغلب این سوله‌ها ازسوی شهرداری تغییر کاربری یافته‌اند.

دوات آنلاین-محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، امروز اعلام کرد که کاربری هیچ یک از سوله‌های بحران شهر تهران تغییر داده نشده؛ این در حالی است که برخی اعضای شورای شهر معتقدند اغلب این سوله‌ها ازسوی شهرداری تغییر کاربری یافته‌اند.

سال ۸۲ ساخت ۱۲۰ پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران به دستور سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به تمامی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران ابلاغ شد، ولی چندین سال است برخی از این سوله‌ها که برای کاربری خاصی در مواقع بحران باید ساخت و تجهیز شوند، یا از طرف شهرداری اجاره داده شده‌اند و یا خود شهرداری از آنها استفاده‌های دیگری می‌کند.

با توجه به اینکه خطر زلزله و حوادث دیگر که شهر تهران را تهدید می‌کنند سازمان مدیریت بحران ساخت این سوله‌ها با اهداف خاص و با شرایط خاص از جمله پیش‌بینی مخزن آب اضطراری، ژنراتور برق اضطراری و محل فرود بالگرد را اجباری کرد تا شاید بتوان از عمق فاجعه کاست.

احمد حکیمی‌پور، عضو شورای شهر تهران با تاکید بر تغییر کاربری بسیاری از این سوله‌ها گفت: بارها این موضوع توسط شورا پیگیری شده و قرار بر تخلیه آنها بوده ولی متاسفانه هیچ اقدامی توسط شهرداری صورت نگرفته است.

او با اشاره به اینکه به بهانه‌های مختلف مانند ورزش بانوان برخی این سوله‌ها را باشگاه ورزشی کرده‌اند افزود: شهرداری این سوله‌ها را اجاره می‌دهد یا به طور مثال سوله‌ای را در منطقه ۴ تهران به شهربازی تبدیل کرده است.

حکیمی‌پور با تاکید بر اینکه مسئولیت این سوله‌ها باید به طور کامل در اختیار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران قرار بگیرد، اضافه کرد: نه تنها تغییر کاربری صورت گرفته بلکه در برخی از آنها حتی در اصول ساخت و تجهیز آنها تغییرات ایجاد کرده‌اند.

در دو سال گذشته رحمت‌الله حافظی، احمد حکیمی‌پور و محسن سرخو و چند عضو دیگر شورای شهر تهران، با اشاره به تغییر کاربری سوله‌های بحران شهر تهران و تبدیل آنها به باشگاه ورزشی، استودیو ضبط برنامه، بانک، ساختمان اداری و… هشدار داده و از شهرداری خواسته بودند در این رابطه توضیح بدهد، اما محمدباقر قالیباف در آخرین روزهای حضورش در شهرداری، تنها به این جمله بسنده کرد که هیچ سوله بحرانی در تهران تغییر کاربری نداده است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.