2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
ابهام در ادعاهای شهردار تهران
قالیباف: مردم در نظرسنجی‌ها بین من، کرباسچی و احمدی‌نژاد، بیشترین رای را به من دادند

ابهام در ادعاهای شهردار تهران

باید مشخص شود که این 47 درصد مورد ادعا از کجا آمده است؟‌بر چه اساسی ادعا شده زیرساخت‌ها 47 درصد رشد داشته است؟ این رشد در طول چند سال بوده؟ نمی‌توانیم بدون اینکه معیار و مستندی ارائه بدهیم بگوییم 47 درصد رشد داشته‌ایم.

دوات آنلاین-محمد‌باقر قالیباف، شهردار تهران که آخرین روزهای نشستن بر مسند شهرداری تهران را می‌گذراند در برنامه تلویزیونی جهان‌آرا گفته است: «باید اعلام کنم که حدود 47 درصد زیرساخت‌های شهر در این دوره ساخته شد و فضای سبز تهران نیز دو برابر شد؛ البته در شرایطی که دو تحریم خارجی و تحریم دولت‌ها را نیز داشتیم.»

شهردار تهران همچنین در پاسخ به این سوال که به سه شهردار تهران یعنی احمدی‌نژاد، کرباسچی و قالیباف چه نمره‌ای می‌دهید، گفت: چندین نظرسنجی از گرایش‌های مختلف مشاهده کردم که در آنها به ترتیب مردم تهران بیشترین رای را به من و بعد کرباسچی و احمدی‌نژاد داده بودند.

اما آیا اظهارات شهردار کنونی تهران با واقعیت همخوانی دارد؟ محمد مهدی تندگویان، عضو شورای چهارم شهر تهران، با تاکید بر اینکه امکانی برای برآورد عملکرد شهرداری وجود ندارد و نمی‌توان هیچ آمار دقیقی ارائه داد، گفت: آقای قالیباف تاکنون بر خلاف درخواست‌های مکرر شورای شهر تهران گزارش و آمار دقیقی از عملکرد شهرداری در دوران شهرداری خود ارائه نداده است. باید مشخص شود که این 47 درصد مورد ادعا از کجا آمده است؟‌بر چه اساسی ادعا شده زیرساخت‌ها 47 درصد رشد داشته است؟ این رشد در طول چند سال بوده؟ نمی‌توانیم بدون اینکه معیار و مستندی ارائه بدهیم بگوییم 47 درصد رشد داشته‌ایم.

او با اشاره به اینکه شهرداری قطعا کارهایی برای شهر انجام داده، افزود: این کارها شرح وظایف بوده و باید طبق دو برنامه پنج ساله انجام می‌شده ولی عملکرد شهرداری نشان می‌‌دهد در همه پروژه‌ها حتی پروژه مترو که ایشان مدعی هستند نسبت به برنامه پنج ساله عقب‌ماندگی دارد.

تندگویان با تاکید بر حجم بالای درآمد شهرداری طی دوازده سال گذشته اضافه کرد: می‌توانم بگویم هیچ پروژه‌ای طبق برنامه پیش نرفته و هزینه پروژه خیلی بیشتر از انتظار تمام شده که نمونه بارز آن پل صدر است.

تندگویان همچنین درباره نظرسنجی‌های مورد ادعای قالیباف اظهار کرد: از چنین نظرسنجی‌ای مطلع نیست و تاکنون چیزی در این‌باره نشنیده‌ام. او افزود: آقای قالیباف بارها ادعا کرده‌اند سازمان های نظارتی چندین بار به‌دلیل عملکرد مثبت شهرداری به ایشان لوح تقدیر و جایزه داده‌اند، ولی هیچ‌یک از اعضای شورا تا کنون حتی یک نامه هم ندیده‌ایم و به همین علت آقای حافظی چندی پیش تذکری به ایشان دادند که این قدردانی‌ها را مستند به شورا ارائه دهند زیرا نشان می‌دهد که شهرداری موفق عمل کرده و ما هم استقبال می‌کنیم.

محمد سالاری، عضو دیگر شورای شهر تهران نیز با تاکید بر اینکه اظهار نظر درباره عملکرد شهرداری نیاز به مطالعه دارد و به این سادگی نیست، گفت: من هیچ اطلاعی از این نظرسنجی‌ها ندارم و تا به حال نشنیده‌ام. 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.