2024/05/04
۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
تفاوت عشق در زنان و مردان چیست

تفاوت عشق در زنان و مردان چیست

عشق چگونه شکل می گیرد و آیا زنان زودتر عاشق می شوند یا مردان؟

دوات آنلاین -عشق احساسی پیچیده است که درک آن می تواند دشوار باشد. بعضی آن را با یک نگاه تجربه می‌کنند و برای بعضی هم بسیار بیشتر طول می کشد تا چنین احساسی پیدا کنند. با این حال، محققان دانشگاه سوربن فرانسه تصمیم گرفتند تا پژوهشی درباره مدت زمانی که به‌طور متوسط طول می‌کشد تا عاشق کسی شویم، انجام دهند.

 

عشق در مغز شکل می‌گیرد یا قلب؟

خراسان با مقدمه بالا نوشت: در ابتدا محققان فرانسوی تصمیم گرفتند درباره محل شکل گیری عشق تحقیق کنند. آن‌ها از پژوهش‌های خود به این نتیجه رسیدند که این اتفاق نه در قلب، بلکه در مغز رخ می‌دهد، اما قلب هم به این امر بی‌ربط نیست، چراکه مفهوم پیچیده عشق از طریق فرایندهایی شکل می‌گیرد که از مغز به قلب و برعکس انجام می‌گیرند. در حقیقت، بخشی از مغز فعال می‌شود و ضربان قلب را بالا می‌برد و بعد از آن است که نشانه‌های عاشق شدن را حس می کنید.

عشق زنان با مردان چه فرق هایی دارد

تاثیر عشق بر مغز

عاشق شدن یک تجربه جادویی است اما آیا می‌دانستید که برای آن توضیح علمی هم وجود دارد؟ وقتی عاشق می‌شوید، ۱۲ بخش مختلف از مغزتان باهم شروع به کار و مواد شیمیایی آزاد می‌کنند که به شما حس سرخوشی می‌دهند مانند دوپامین، اکسی‌توسین، آدرنالین و وازوپرسین.

 

بیشتر بخوانید: 8 دلیل که باعث می‌شود زنان زیاد گریه کنند

 

این مواد شیمیایی یک حس لذت و پاداش به شما می‌بخشند. علاوه بر بخش‌های لذت، عشق بخش‌های مربوط به تفکر را هم در مغز تحت تأثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل است که شکست در روابط عاطفی می‌تواند به افسردگی و پریشانی عاطفی شدید بینجامد.

 

زنان دیرتر عاشق می‌شوند

عاشق کسی شدن می‌تواند چیزی بین دو هفته تا چهار ماه طول بکشد. طبق نتایج این پژوهش، این امر برای زنان بیشتر از مردان به‌طول می‌انجامد، به طور متوسط یک تا دو ماه بیشتر.

 

در همین زمینه: چگونه از زبان بدن دختری بفهمیم ما را دوست دارد

 

محققان فرانسوی می‌گویند: مردان اغلب بعد از ۱۰۸ روز به عاشق شدن خود اعتراف می‌کنند اما این امر برای زنان به طور متوسط ۱۲۳ روز به طول می‌انجامد. اما هم مردان و هم زنان از مدت‌ها پیش از به زبان آوردن «دوستت دارم»، فکر کردن درباره اذعان به علاقه خود را آغاز می‌کنند. این امر بین دو تا دو ماه و نیم بعد از آشنایی با یک فرد طول می‌کشد.

 

عشق سلامت جسمی، عملکرد شناختی و حتی قدرت تصمیم‌گیری ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. چه سیل اندورفین بعد از عاشق‌شدن باشد و چه مزایای بلند مدت یک رابطه متعهدانه، در تأثیر عمیقی که عشق می‌تواند بر زندگی ما داشته باشد، شکی نیست. بنابراین اگر به دنبال زندگی شادتر، سالم‌تر و رضایت بخش‌تری هستید، واضح است که باید یک عشق رشد دهنده را در اولویت خود قرار دهید.

برای نوشتن این مطلب از «روزیاتو» کمک گرفته شده‌است

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.