2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
بیوگرافی و فیلم های اسماعیل سلطانیان  علت فوت

بیوگرافی و فیلم های اسماعیل سلطانیان علت فوت

اسماعیلی سلطانیان بازیگر نام آشنایی است که در فیلم ها و سریال های زیادی بازی کرده بود.

دوات آنلاین -اسماعیل سلطانیان بازیگر پیشکسوت که او را در فیلم و سریال های زیادی دیده بودیم نیمه شب 23 خرداد سال 1402 درگذشت. با بیوگرافی این هنرمند آشنا شوید.

 

زندگینامه اسماعیل سلطانیان

سماعیل سلطانیان متولد سال 1333 و اهل کرمانشاه بود. او که فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک بود، فعالیت هنری را از سال ۱۳۴۹ با تئاتر به عنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان آغاز کرد و در سال 1357 به تهران آمد در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی شروع به کار کرد.

 

این هنرمند در سال 1364 در اولین فیلم سینمایی خود به عنوان شکار شکارچی بازی کرد. او در سال های جنگ تحمیلی چند نمایش را در جبهه ها اجرا کرد و بعد از آن در این سال ها علاوه بر بازیگری به فیلمنامه نویسی، کارگردانی، تدریس و تهیه کنندگی مشغول بود.

 

فیلم های اسماعیل سلطانیان

سلطانیان در تئاتر کارنامه بسیار پرباری دارد و در 28 فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت. بعد از شکار شکارچی، فیلم زنگ ها دومین تجربه او است و از فیلم های مطرح این هنرمند می توان به بایسیکل ران، بایکوت، دیده بان، کافه ترانزیت و هیس دختران فریاد نمی زنند اشاره کرد.

 

فیلم چ به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا آخرین نقش آفرینی سلطانیان در سینما است.

فیلم ها و سریال های اسماعیل سلطانیان

سریال های اسماعیل سلطانیان

سلطانیان در سال های فعالیت خود در 21 سریال تلویزیونی نیز به ایفای نقش پرداخت که اولین آن پیر وفا در سال 64 و آخرین آن خان بابا و ارثیه فامیلی از تولیدات سیمای قزوین بود. او در این سال ها در مجموعه های مطرحی از جمله فصل دوم سریال پایتخت، سریال ستایش، یوسف پیامبر، مرد هزارچهره، وضعیت سفید، روزهای مه آلود و معراجی ها بازی کرده بود.

 

او همچنین نمایش خانگی را نیز با سریال قورباغه به کارگردانی هومن سیدی تجربه کرده بود.

علت فوت اسماعیل سلطانیان

علت فوت

سلطانیان نیمه شب 23 خرداد سال 1402 در گذشت. سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در این باره گفت: در تماس تلفنی میلاد سلطانیان فرزند آن زنده‌یاد، متاسفانه باخبر شدم که استاد سلطانیان به دلیل بیماری و ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.