2024/05/04
۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
لوکادیا و دیاباته؛ خط حمله مهارنشدنی پرسپولیس

لوکادیا و دیاباته؛ خط حمله مهارنشدنی پرسپولیس

با اضافه شدن شیخ دیاباته به پرسپولیس و قرار گرفتن او کنار لوکادیا شرایط خط حمله پرسپولیس به مراتب بهتر از قبل خواهد شد و احتمالا شاهد افزایش تعداد گل های این تیم نسبت به فصل گذشته خواهیم بود.

دوات آنلاین -پرسپولیس شروع قابل قبولی در لیگ بیست و دوم داشته و با 2 برد و 2 تساوی و بدون شکست در پایان هفته چهارم توانسته است به صدر جدول تکیه بزند. اما مهم تر از صدرنشینی بدون شک عملکرد متفاوت پرسپولیس در خط دفاعی بوده است. پرسپولیس فصل گذشته در پایان هفته چهارم مقابل فولاد، نساجی، آلومینیوم اراک و گل گهر موفق به ثبت کلین شیت نشده بود اما حالا در این فصل و در همین مقطع تیم یحیی با چهار کلین شیت متوالی تنها تیمی است که مقابل تعداد گل های خورده اش خط تیره نقش بسته است؛خط تیره ای که نوید آینده روشن سرخ های پایتخت را می دهد. به ویژه در شش فصل اخیر ثابت شده که قهرمانی در لیگ برتر ایران یک فرمول ساده دارد و آن هم کم گل خوردن است و به نظر می رسد پرسپولیس قصد دارد با همین فرمول بعد از یک فصل ناکامی دوباره خود را به عنوان قهرمان لیگ برتر معرفی کند.

 

خراسان نوشت، خریدهای یحیی گل محمدی و اضافه شدن نفراتی از جمله بیرانوند درون دروازه و دانیال اسماعیلی فر،گولسینای و مرتضی پورعلی گنجی به عنوان عناصر تدافعی تاییدی است بر همین ادعا. پرسپولیس چهار کلین‌شیت متوالی کرده و خود یحیی نیز در هفته‌های اخیر تاکید داشته که با آنالیز شرایط فصول اخیر، به این نتیجه رسیده که راه قهرمانی از بسته نگه داشتن دروازه می‌گذرد  و البته تقویت خط حمله و استفاده بهتر از موقعیت ها. یحیی برای مورد دوم هم اقدامات قابل توجهی را انجام داده و حضور لوکادیای با کارنامه در خط حمله و البته اضافه شدن شیخ دیاباته نشان می دهد که سرخ ها در خط حمله هم شرایط خوبی دارند.

 

زوج رویایی در خط  آتش قرمزها

اما در کنار چهارمین کلین شیت بیرانوند در هفته چهارم هواداران پرسپولیس یک بهانه شیرین دیگر داشتند تا لبخند را مهمان لب های خود کنند.در دیدار مقابل صنعت نفت و برد 2 گله سرخ ها مهم ترین لحظه گلزنی یورگن لوکادیا، ستاره جدید و بین المللی پرسپولیس بود. به ‌رغم عکس العمل ضعیف دروازه‌بان نفت، تغییر مسیر و ضربه خوب این ستاره هلندی نشان داد یورگن لوکادیا در صورت رسیدن به مرز آمادگی جسمانی، می‌تواند مشکل اصلی فصل گذشته تیم یحیی گل محمدی را حل کند.

 

معمولا چنین بازیکنانی در طول 90 دقیقه در لمس توپ، بازی‌سازی و درگیر بودن در جریان مسابقه چندان موثر عمل نمی‌کنند و واگذاری این وظیفه به بازیکنان کناری و پشتی، باعث می‌شود یک لحظه برای آن ها کافی باشد تا سرنوشت بازی را رقم بزنند.وقتی مهاجمی مانند یورگن لوکادیا را در ترکیب خود در اختیار دارید، استفاده از سیستم 2-4-4 راه حلی منطقی است. معمولا چنین سبک مهاجمان هدفی، تحرک چندانی در زمین نداشته و به یک مهاجم سایه در کنار خود برای ساختن فضا و البته مشغول کردن خط دفاعی حریف نیاز دارند و یحیی هم به خوبی به همین موضوع پی برده است. امید عالیشاه در این دو هفته و به ویژه در این بازی با خراب کردن چند فرصت خوب گلزنی نشان داد بر خلاف چند سال قبل، احتمالا گزینه چندان مناسبی برای این پست نیست. پرسپولیس برای سیستم دو مهاجمه فردی مثل علی علیپور را می‌خواهد و شاید یحیی گل محمدی در هفته‌های بعد از شیخ دیاباته در این پست استفاده کند.

 

با اضافه شدن شیخ دیاباته به پرسپولیس و قرار گرفتن او کنار لوکادیا شرایط خط حمله پرسپولیس به مراتب بهتر از قبل خواهد شد و احتمالا شاهد افزایش تعداد گل های این تیم نسبت به فصل گذشته خواهیم بود. لوکادیا و دیاباته هر دو سر زن هستند و با توجه به ضعف اکثر تیم ها در ارسال های بلند قطعا این زوج رویایی می توانند راه گشای پرسپولیس برای رسیدن به گل در لیگ بیست و دوم باشند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.