2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
یحیی گل محمدی با نیم ‌فصل دوم چه می‌ کند

یحیی گل محمدی با نیم ‌فصل دوم چه می‌ کند

تکرار دستاورد نیم ‌فصل دوم لیگ نوزدهم در لیگ امسال برای گل‌ محمدی بیشتر یک آرزوی محال و دور از دسترس نشان می‌دهد تا حد قابل دستیابی.

دوات آنلاین -در شروع نیم‌ فصل دوم لیگ نوزدهم بود که پرسپولیس با کسب 9 برد متوالی «اغلب اقتصادی» (و معمولاً با نتایج صفر – یک و در اغلب اوقات با تک گل‌های مهدی ترابی دست به فراری بزرگ در صدر جدول زد و با 10 امتیاز جلو افتادن از نزدیک‌ترین تعقیب‌کنندگان خود مقام قهرمانی‌اش را از همان نقطه قطعی کرد و حتی در مقطعی از مسابقات به یک برتری 18 امتیازی هم نایل شد و در نهایت با 14 پوئن رجحان بر آبی‌های تهرانی چهارمین قهرمانی متوالی‌اش را قطعی و جشن آن را ولو دیرهنگام برگزار کرد.

 

ایران ورزشی نوشت: سؤال موجود این است که آیا یحیی گل ‌محمدی طراح آن فرار دیدنی قادر به تکرار آن سناریو در لیگ بیستم فوتبال کشور هم خواهد بود یا خیر.

 

ابتدا باید متذکر شویم که یحیی در شرایطی در لیگ سال پیش چنین کرد که پرسپولیس نیم ‌فصل دوم را با 5 امتیاز برتری بر نزدیک‌ترین رقبایش شروع کرد و نه با 2 امتیازی که اینک قرمزهای تهرانی را از سپاهان سوا می‌کند. ثانیاً امروز پرسپولیس از ستاره آماده‌ای مثل ترابی بی‌بهره است و با اینکه او را مجدداً استخدام کرده اما به سبب پنجره بسته نقل و انتقالاتی‌اش حق استفاده از وی را ندارد.

 

ثالثاً سایر عناصر تهاجمی قرمزها در نیم‌فصل اول چنان ضعیف کار کردند که پرسپولیس مجبور به جذب مجدد ترابی شد و شهریار مغانلو نیز در یک قدمی انتقال قطعی به پرسپولیس قرار دارد و شاید در برنامه‌های گل ‌محمدی جذب یک مهاجم سوم هم جایی داشته باشد زیرا او از آرمان رمضانی قطع امید کرده و مهدیخانی نیز تا این لحظه همانی نشان نداده که عده‌ای فکر می‌کردند بازگشتش از لیگ کرواسی و عضویتش در جمع قرمزهای تهرانی می‌تواند حلال مشکلات تهاجمی آنها باشد، مشکلاتی که البته یکی و دو تا نیست و از حد شمارش می‌گذرد.

 

در جست‌وجوی راه‌حل‌های اصولی

می‌توان نیمه پر لیوان را دید و تصور کرد احمد نوراللهی بهترین مهره پرسپولیس در نیم‌فصل اول (و ستاره کل این نیم‌فصل با احتساب تمامی تیم‌ها) باز با شهامت و قلدری ویژه‌اش تک گل‌هایی را موجب خواهد شد که فصل پیش ترابی با بازی‌های فنی و هجوم‌های پا به توپش موجد و موجب آن می‌شد اما از یک هافبک ذاتی نمی‌توان و نباید خواست که همیشه منجی یک تیم در امور تهاجمی باشد.

 

مهدی عبدی هم که تک مهاجم صاحب نمره قبولی در نیم‌فصل اول لیگ بیستم بود، در بعضی روزها با همان مهارتی عمل نکرده که در سایر روزها از وی مشاهده شده است. این را هم متذکر شویم که کوچ وحید امیری به خط حمله نیز که سیاست و تدبیر یحیی برای حل مشکلات تهاجمی تیم بوده مسأله‌ای نیست که یک راه‌حل دائمی به حساب آید و باید دیر یا زود به راه‌حل‌هایی پردوام‌تر و اصولی‌تر رسید و از امیری خواست که در پست تخصصی‌اش (بال چپ تهاجمی) باز هم طراح گل‌هایی باشد که پرسپولیس برای نیل به آنها بی‌تابی می‌کند.

 

یک چالش شدید

یحیی فصل پیش تیمی را از گابریل کالدرون تحویل گرفت که کارهایش از هر جهت ردیف و همه چیز آن تنظیم شده بود اما امسال با رهبری خود او و به سبب ضعف‌های فراوان تهاجمی‌اش در چنان تنگنایی قرار گرفته بود که اگر کسب پنج برد متوالی در هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول در کار نبود، امکان نداشت به صدر جدول برسد و در یک بحران واقعی و بزرگ باقی می‌ماند.

 

برخی آسیب‌دیدگی‌ها و منع استفاده از نفرات جدید به سبب دیون نپرداخته به اعضای سابق باشگاه هم به گونه‌ای بوده که یحیی فراغ بال لازم و ابزار ضروری را برای فراری تازه در صدر جدول در اختیار ندارد و با اینکه در فوتبال هر چیزی امکان‌پذیر است اما شواهد و قراین می‌گویند تکرار دستاورد نیم ‌فصل دوم لیگ نوزدهم در لیگ امسال برای گل ‌محمدی بیشتر یک آرزوی محال و دور از دسترس نشان می‌دهد تا حد قابل دستیابی. این عرصه‌ای است که او را بسیار بیش از گذشته به چالش می‌کشد و عرق او را واقعاً درخواهد آورد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.