2024/05/10
۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
ماجرای یحیی گل محمدی و رسول پناه پیچیده تر شد

ماجرای یحیی گل محمدی و رسول پناه پیچیده تر شد

هنوز هیچ قدمی برای حل مشکلات یحیی برداشته نشده و از صحبت‌های او این‌گونه برداشت می‌شود که او امروز هم در تمرین پرسپولیس حاضر نمی‌شود.

دوات آنلاین -دربی برای پرسپولیسی‌ها اصلا خوش‌یمن نبود و آنها علاوه‌بر اینکه در دقایق پایانی برد را با مساوی عوض کردند، بعد از بازی هم تیم‌شان درگیر برخی حواشی شد که هنوز هم این مشکلات ادامه دارد و مشخص نیست که چه آینده‌ای انتظار سرخ‌ها و کادرفنی‌شان را می‌کشد.

 

به نوشته فرهیختگان یحیی گل‌ محمدی که بعد از پایان بازی دربی به سیم آخر زد و حرف‌های زیادی علیه مدیران سابق باشگاه و اعضای هیات‌مدیره مطرح کرد، به وزیر ورزش هم تاخت و اعلام کرد اگر تا 48ساعت فکری برای سر و سامان دادن به باشگاه نشود، تمام عواقب آن برعهده وزارت ورزش و جوانان خواهد بود تا با این صحبت‌ها گمانه‌زنی‌ها درخصوص اینکه بعد از پایان این مهلت چه اتفاقی انتظار یحیی و پرسپولیسی‌ها را می‌کشد، آغاز شود. حالا مهلت گل‌محمدی از شب گذشته به پایان رسیده و خیلی‌ها منتظر واکنش او هستند تا ببینند اولتیماتوم او و عدم توجه وزارت ورزش به صحبت‌های سرمربی سرخ‌ها چه عواقبی در پی خواهد داشت، به‌خصوص اینکه او در تمرین فردای دربی حضور پیدا نکرد و تمرین دیروز را هم تعطیل کرد تا علامت سوال‌ها در این خصوص که سرمربی سرخ‌ها امروز در تمرین حاضر می‌شود یا نه، بیشتر شود.

 

مهلت یحیی به باشگاه بعد از دربی تمام شد

خیلی‌ها معتقدند صحبت‌های یحیی گل‌ محمدی در کنفرانس خبری بعد از دیدار با استقلال یک نوع فرار به جلوی آقای سرمربی برای پاسخ ندادن به سوالات فنی درخصوص بازی دربی بوده است و بر این باورند که او با مطرح کردن این حرف‌ها ذهن‌ها را به سمت دیگری برده تا مشکلات فنی خودش و تیمش به‌دست فراموشی سپرده شود. اما حالا مسائلی از نزدیک باشگاه به گوش «فرهیختگان» رسیده که نشان می‎دهد مشکل یحیی با باشگاه به این بازی و چند بازی قبل‌تر از آن برنمی‌گردد و او پیش از اینها مشکلات و خواسته‌های خود را به گوش جعفر سمیعی رسانده بود و تنها به‌دلیل قولی که از باشگاه برای حل مشکلاتش دریافت کرد تصمیم به سکوت گرفت و صحبتی را مطرح نمی‌کرد.

 

طبق شنیده‌ها یحیی در ابتدا قصد داشت تا پایان فینال لیگ قهرمانان آسیا منتظر تغییر شرایط در باشگاه شود، اما بعد از مشورت با دوستان و دستیارانش تصمیم گرفت که به‌دلیل بازی‌های حساس بعد از لیگ قهرمانان آسیا، تا دیدار دربی هم دندان روی جگر گذاشته و در آرامش به کار خودش در پرسپولیس ادامه دهد و بعد از این بازی اگر تغییری در باشگاه ایجاد نشد، تصمیم جدیدی را اتخاذ کند.

 

یحیی این مسال را به گوش جعفر سمیعی هم رسانده بود و ظاهرا مدیرعامل باشگاه هم این قول را به سرمربی تیمش داده بود که تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط در باشگاه و مسجل‌کردن خواسته‌های سرمربی تیمش به‌کار بگیرد اما ظاهرا تلاش‌های او بی‌نتیجه بوده، چراکه رسول‌پناه به‌هیچ‌عنوان راضی نمی‌شود که استعفای خود را بنویسد و وزیر ورزش هم در مقابل عزل او مقاومت می‌کند و این موارد باعث شد سمیعی نتواند کاری را از پیش ببرد.

مهدی رسول پناه سرپرست باشگاه پرسپولیس

مسئولان سرخ در دسترس نیستند

دیروز بسیاری از هواداران باشگاه و رسانه‌ای‌ها به‌دنبال این بودند که بدانند عاقبت این کشمکش چه می‌شود و آیا در 24ساعتی که از اولتیماتوم یحیی گذشت اتفاق جدیدی در باشگاه رخ داده که یحیی را از تصمیمی که گرفته منصرف کند یا خیر.

 

البته اکثر این تلاش‎ها راه به جایی نبرد، چراکه تمامی مسئولان باشگاه پرسپولیس به‌صورت خودجوش از نظرها محو شده بودند و پاسخی به تماس‌های خود نمی‌دادند تا مشخص شود اوضاع همچنان بحرانی است و پرسپولیسی‌های باشگاه هم نمی‌دانند که چه پاسخی باید به خیل سوال خبرنگاران بدهند.

 

هرچند در این بین یک گفت‌وگوی کوتاه از مدیر رسانه‌ای باشگاه پرسپولیس باعث شد کمی خیال هواداران راحت شود و از این صحبت‌ها این‌گونه قلمداد شود که گل‌محمدی از امروز در تمرینات تیمش حاضر می‌شود و مشکلی برای ادامه کار در پرسپولیس ندارد. ولی این مصاحبه خیلی زود توسط رسانه‌ای که آن را منتشر کرده بود اصلاح شد چراکه علیرضا اشرف در صحبت با دوستانش گفته بود حرفی از بابت حضور سرمربی در تمرینات امروز نزده و رسانه‌ای که این گفت‌وگوی کوتاه را منتشر کرده بود، برداشت درستی از حرف‌های او نداشته است. با اصلاح این خبر مشخص شد هنوز هیچ مشکلی از مشکلات یحیی گل‌محمدی حل نشده و بازهم موجی از دلهره هواداران باشگاه را دربر گرفت.

 

موضع یحیی؛ یا محروم شوم یا رسول‌ پناه برود

سرمربی باشگاه پرسپولیس در این مدت که از حرف‌های رسول‌پناه درخصوص دلالی‌کردنش در فوتبال می‌گذرد، هیچ اشاره‌ای به صحبت‌های او و دفاع از خودش نکرد تا خیلی‌ها باور کنند که این حرف‌های رئیس هیات ‌مدیره باشگاه را فراموش کرده و دیگر نمی‌خواهد به حواشی دامن بزند اما موضوع اینجاست که او نه‌تنها این حرف‌ها را فراموش نکرده بلکه از گوشه و کنار پیگیر این حرف‌ها بوده تا ریشه و منشأ این صحبت‌ها را نیز پیدا کند. حالا هم ظاهرا یحیی خواستار رسیدگی به این صحبت‌های رسول ‌پناه شده است. او معتقد است صحبت‌های رئیس هیات‌مدیره باید مورد بررسی قرار بگیرد و اگر این حرف‌هایش صحت دارد، کمیته اخلاق به موضوع ورود کرده و او را با محرومیت مواجه کند.

 

البته درصورتی که رسول‌پناه نتوانست برای حرف‌هایش دلیل، سند و شاهد بیاورد، باید به‌دلیل نشر اکاذیب و خدشه وارد کردن به شخصیت سرمربی پرسپولیس مورد مجازات قرار بگیرد که کمترین جریمه‌ای که می‌توان برای او در نظر گرفت، عزل از سمت خود در هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس است.

 

یحیی 2بار تا پای استعفا پیش رفته بود

گل‌ محمدی که به‌نظر می‌رسد صحبت‌هایش در کنفرانس بعد از بازی با استقلال نوعی استعفای شفاهی بوده است، برای اولین‌بار نیست که تصمیم به این کار گرفته و براساس شنیده‌های «فرهیختگان»، پیش از این هم 2مرتبه تا آستانه استعفا پیش رفته بود که هربار با وساطت دوستان و نزدیکانش از این کار منصرف شد.

 

گل‌محمدی یک‌مرتبه بعد از شکست برابر استقلال در فینال جام‌حذفی در ضربات پنالتی تصمیم داشت که به کار خودش در این تیم خاتمه بدهد و مرتبه دوم هم زمانی این تصمیم را گرفت که باشگاه درخصوص بشار رسن بیانیه صادر کرد. البته این مرتبه جعفر سمیعی با سرمربی تیمش تماس گرفت و به او توضیح داد که او نقشی در نوشتن این بیانیه نداشته اما یحیی معتقد بود اگر موضوع بدین شکل است که عنوان می‌شود، چرا باید این بیانیه در سایت رسمی باشگاه درج شود. در هر صورت هر 2بار اقدام به استعفای گل‌محمدی با وساطت و پادرمیانی دوستان نزدیک و مدیران باشگاه ختم به خیر شده بود اما به‌نظر می‌رسد اقدام سوم او به استعفا تا حدودی جدی‌تر از قبلی‌ها باشد.

 

آورده رسول‌پناه؛ 8میلیارد قرض با چک باشگاه

با بالا گرفتن مشکلات گل‌محمدی با رسول‌پناه، انتقادهای زیادی ازسوی هواداران باشگاه و پیشکسوتان سرخ به وزیر ورزش وارد شد که با توجه به اتفاقات و حاشیه‌هایی که این عضو هیات‌مدیره به وجود آورده است، چه اصراری به حفظ او و مقاومت در برابر کنار گذاشتنش از باشگاه وجود دارد.

 

در این خصوص برخی منابع ادعا کردند مهدی رسول‌پناه در زمان حضورش در باشگاه مبالغی را به تیم تزریق کرده که از حساب شخصی‌اش بوده و حالا اگر بخواهند او را کنار بگذارند باید این بدهی را به او بپردازند و با توجه به خالی بودن دست باشگاه، عملا عزل او از سمتش در هیات‌مدیره در این بازه زمانی غیرممکن است.

 

پیگیری‌های «فرهیختگان» نشان می‌دهد سرپرست سابق پرسپولیس در مدتی که سکاندار باشگاه بود، 8میلیارد پول به حساب سرخ‌ها واریز کرده که البته برخلاف ادعاهای مطرح‌شده این پول از جیب خودش نبوده و به‌صورت قرض از یکی از مدیران پیشین استقلال دریافت شده و برای ضمانت این پول نیز چک باشگاه به او داده شده است.

 

یحیی به دوستانش: به‌خاطر هواداران تا حالا ماندم

شاید پیدا کردن یحیی گل‌ محمدی در این یکی، دو روز اخیر به یکی از سخت‌ترین کارهای ممکن تبدیل شده بود و او حتی با دوستان نزدیک خود هم به سختی ارتباط برقرار می‌کرد تا مشخص شود که او به‌شدت از مشکلات موجود ناراحت است و حال و حوصله صحبت‌کردن هم ندارد.

 

اما شنیده‌ها از یکی از دوستان نزدیک یحیی حکایت از این دارد که او گفت‌وگوی کوتاهی را با این فرد انجام داده و صحبت‌هایی را مطرح کرده که اصلا رنگ و بوی خوشی از آن حس نمی‌شود. او به این دوست خود گفته است باید پیش‌تر از اینها این تصمیم را می‌گرفت و تا به‌امروز هم اگر ساکت بوده و حرفی نزده به این دلیل بود که نمی‌خواست هواداران را با دغدغه فکری مواجه کند اما دیگر بیشتر از این نمی‌تواند با این شکل به کارش ادامه بدهد. یا باید این شرایط درست شود یا او برود چراکه با این شرایط تمرکز ندارد و درحال زجر کشیدن است!

 

نزدیکان سمیعی با یحیی در تماس هستند

موضوع‌های عجیب و غریب این روزهای باشگاه پرسپولیس بسیار بیشتر از حالت عادی شده و درست در روزهایی که گل‌محمدی تمرینات را تعطیل می‌کند و در ریکاوری تیمش حاضر نمی‌شود، جعفر سمیعی هم در باشگاه حضور پیدا نکرده تا برخی‌ها مدعی باشند که این غیبت مدیرعامل باشگاه و البته ابراهیم شکوری، نوعی اعتراض به هیات‌مدیره و وزارت ورزش و حمایت از یحیی گل ‌محمدی است.

 

هرچند افراد حاضر در باشگاه این موضوع را تایید نمی‌کنند و معتقدند سمیعی و شکوری در جلسات مختلف با اسپانسرها هستند تا بتوانند منابع مالی بیشتری را روانه باشگاه کنند.

 

نکته جالب‌تر اینکه بر اساس شنیده‌ها سمیعی در این 2روز با سرمربی تیمش تماسی نداشته و ارتباط باشگاه با سرمربی تیم از طریق یکی از افراد نزدیک به سمیعی در باشگاه رخ داده و این موضوع در نوع خودش بسیار جالب توجه است.

 

 اصرار یحیی تا دیشب ادامه داشت

تلاش‌هایی ازسوی بازیکنان، دوستان و همبازیان گل ‌محمدی و برخی افراد باشگاه پرسپولیس تا دیشب ادامه داشت تا بتوانند آقای سرمربی را متقاعد کنند که در شرایط فعلی به تمرینات بازگشته و اجازه بدهد که این مشکل با زمان بیشتری مورد بررسی قرار بگیرد و حل شود اما ظاهرا او تا دیشب به تمامی این خواسته‌ها پاسخ منفی داده و راضی نشده بود که تا پیش از حل این مشکل کار خود را در تمرین آغاز کند.

 

یکی از دوستان نزدیک گل‌محمدی در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «آن‌طور که از شواهد امر مشخص است هنوز هیچ قدمی برای حل مشکلات یحیی برداشته نشده و از صحبت‌های او این‌گونه برداشت می‌شود که او امروز هم در تمرین پرسپولیس حاضر نمی‌شود، مگر اینکه تا پیش از آغاز تمرین اتفاق جدیدی رخ بدهد.»

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.