2024/05/09
۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
نقد سریال گاندو ؛سریالی جسور و به‌روز

نقد سریال گاندو ؛سریالی جسور و به‌روز

یکی از مشابهت‌های گاندو با محصولات مشابه و سطح اول جهان، پروداکشن وسیع و باعظمت است.

دوات آنلاین-سریال گاندو برگ برنده تلویزیون بعد از اتمام سریال‌های ماه مبارک رمضان است. جواد افشار، پس از تجربیات مختلفی به ویژه سریال‌هایی موفق مانند «کیمیا» و «آنام»، این بار سراغ یک عرصه حساس و مهم رفته است.

 

کار جدید این سریال ساز پرکار تلویزیون، مجموعه‌ای در ژانر جاسوسی-امنیتی است که ماجرا‌های حیرت انگیز و تکان دهنده‌ای را روایت می‌کند. داستان این سریال درباره یک گروه از نیرو‌های امنیتی کشور است که به پیگیری پرونده‌های جاسوسی و مقابله با نفوذ می‌پردازند. قالب اصلی این سریال مبتنی بر تعقیب و گریز است. کشف افراد، تیم‌ها و عملیات‌های نفوذ، حل معما‌هایی که حل نشدنی به نظر می‌رسند و انجام عملیات‌هایی که بیشتر بر هوشمندی و توانایی ذهنی متکی هستند تا قدرت فیزیکی، ساختار قصه در این سریال را سامان می‌دهد.

 

گاندو از همان قسمت اول نشان داد که هم به روز است و هم جسور. مجموعه‌ای که مماس با فضای سریال سازی روز دنیا به داستان‌های پر ماجرای مواجهه ماموران مخفی با تروریست‌ها و گروه‌های خرابکار می‌پردازد. سریال‌هایی که اتفاقا در ردیف پربیننده‌ترین محصولات شبکه‌های تلویزیونی قرار دارند. اهمیت این نوع آثار به این دلیل است که علاوه بر جذابیت بسیار بالا و قدرت میخکوب کردن مخاطب، می‌توانند آرمان‌ها و منافع ملی را هم به شکل دراماتیک به تصویر بکشند.

 

یکی از مشابهت‌های گاندو با محصولات مشابه و سطح اول جهان، پروداکشن وسیع و باعظمت است. چنین آثاری دارای صحنه‌های چشم نواز و خیره کننده و جلوه‌های ویژه تماشایی هستند. اتفاقی که در «گاندو» نیز رقم خورده است و بینندگان این شب‌های تلویزیون می‌توانند از تماشای مجموعه‌ای از تصاویر و داستان‌های حیرت انگیز سیراب شوند.

 

در سریال گاندو فرم و ساختار جهانی آثار جاسوسی، با موضوعات بومی و داخلی در هم آمیخته شده است. در همان قسمت اول این سریال دیدیم که ماموران امنیتی در یک عملیات پیچیده اقدام به دستگیری یک آقازاده کردند که عامل نفوذی در حوزه اقتصادی بود.

 

قرار دادن فرزند یک چهره مطرح سیاسی به عنوان یک جاسوس نفوذی، گویای جسارت این سریال و پرهیز از محافظه کاری است. پرداختن به چنین سوژه‌هایی در راستای فرمایشات و هشدار‌های اخیر رهبر انقلاب درباره تمایل دولت آمریکا برای نزدیک شدن و اغوای برخی مسئولان جمهوری اسلامی است. سریال «گاندو» به طور دراماتیک، بخشی از ترفند‌های دولت‌های غربی برای نزدیک شدن و فریب برخی از مقامات را نشان می‌دهد.

 

این سریال همچنین تصویری نزدیک به واقع از مجاهدت‌های خستگی ناپذیر و دلاورانه ماموران امنیتی را نمایش می‌دهد. قهرمانانی که در کنار مردم و مانند همه ما هستند، اما کمتر دیده می‌شوند و امنیت کم نظیر کشور ما، نشانه قدرت و ایثارگری این سربازان است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
بینام 1398/04/14
داسنان جذاب است ولی بسیار غیر واقعی اشخاص بسیار توا نمند هستند مثل سوپرمن وهیج اشتباهی ندارند وبسیار موفق ؟بهتر است اقای افشار در مورد مثال اقتصادی واجتماعی که ما بسیار ضعف داریم را بسازند تا راه حل های انها را که کارشناسان ارایه میدهند را مسولین مورد نظر قرار دهند دنبال کردن این سریال خیلی زیاد از لحاظ داستان جذاب است واشخاص را بسیار اسطورهایی دیدند با ان سن وسال کم ومسلط به تمام دانشها ارتباطی وفنی
مبینا 1398/03/27
بسیار سریال جذابی است و فیلمبرداری بسیار قوی هم دارد اما متاسفانه در انتخاب بازیگر خوب نبوده به غیر از آقایون خانم خوئینی خیلی تصنعی بازی میکنند
ناشناس 1398/03/24
وااقعا داستانی جذاب و زیبا داره اما نمی دونم چرا از بازیگرهای بهتر و قوی تری بجای چند تا جوان بازیگر ضعیف استفاده نکرده
ناشناس 1398/03/23
خیلی جذاب است هر شب دنبال می کنیم بعد از کوهی از فیلم و سریال های بی خودی واقعا کار خوبی است
ناشناس 1398/03/22
با سلام سریالی با این محتوا متاسفانه در انتخاب بازیگر بسیار ضعیف عمل کرده است منظورم کاراکتر های اصلی سریال هست کاش بیشتر در انتخاب بازیگران دقت میشد

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.