2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
طرز تهیه عصرانه شیک و خوشمزه برای یک مهمانی دوستانه
سارا جعفری، متخصص تشریفات توضیح می‌دهد:

طرز تهیه عصرانه شیک و خوشمزه برای یک مهمانی دوستانه

کیک رد ولوت یا کیک مخملی قرمز به دلیل موادی که در آن استفاده می‌شود زیبا و جذاب است علاوه بر استفاده از این کیک می‌توانید یک نوشیدنی خنک که رنگی متضاد با رنگ کیکتان داشته‌باشد مهمانی خود را خاص کنید

دوات آنلاین-مهمانی عصرانه یکی از جذاب ترین دورهمی های دوستانه‌ است که می‌توانید با  نزدیکان خود داشته‌ باشید از آنجایی که این مهمانی وعده غذایی ندارد می‌توانید با یک عصرانه شیک که درست کردن آن کار سختی هم نیست این مهمانی را برای خودتان و دوستان تان جذاب کنید.

سارا جعفری، متخصص تشریفات پیشنهاد ویژه‌ای برای مهمانی عصرانه دارد که می‌خوانید:

 

اگر یک رد ولوت مخملی با نوشیدنی خنک تهیه کنید می‌توانید یکی از ویژه‌ترین عصرانه‌ها را برای مهمانی‌هایتان تدارک ببنید.

 

کیک رد ولوت یا کیک مخملی قرمز به دلیل موادی که در آن استفاده می‌شود زیبا و جذاب است .علاوه بر  این کیک می‌توانید یک نوشیدنی خنک که رنگی متضاد با رنگ کیک تان داشته‌ باشد مهمانی  خود را خاص کنید. پیشنهاد من این است که این کیک را با موهیتوی لیمو سرو کنید. موهیتوی لیمو سبز رنگ است و کنار این کیک قرمز می‌تواند زیبایی خاصی به آن بدهد. ضمن اینکه طعم آن نیز با طعم کیک لذیذ خواهد بود.

  

طرز تهیه کیک مخملی قرمز یا رد ولوت :

کیک مخملی قرمز یا رد ولوت (Red Velvet) نوعی کیک خوشمزه و پرطرفدار است که به نوعی با کیک شکلاتی مقایسه می‌شود. دو تفاوت عمده کیک مخملی قرمز با کیک شکلاتی در استفاده از باتر میلک در کیک مخملی به جای شیر و همچنین استفاده کمتر از پودر کاکائو است.

اسید حاصل از باتر میلک با جوش شیرین موجود در این کیک واکنش نشان داده و بافتی خاص و حالتی خیس به این کیک می‌دهد که همین مورد در کنار رنگ بسیار زیبا و دلربای این کیک، دو عامل مهم در محبوبیت کیک رد ولوت هستند.

 

کیک مخملی قرمز به طور سنتی و اصیل به صورت لایه‌لایه تهیه شده و میان لایه‌ها و روی کیک با پوششی از پنیر خامه‌ای پوشانده می‌شود اما شما برای روی این کیک از باتر کرم، خامه فرم گرفته یا هر کاور دیگری می‌توانید استفاده کنید. با طرز تهیه محبوب‌ترین کیک قرمز دنیا آشنا شوید:

مواد لازم برای تهیه کیک مخملی قرمز (رد ولوت)

کره بدون نمک      ½پیمانه (113 گرم)

شکر      1.5 پیمانه (300 گرم)

تخم مرغ بزرگ     2 عدد

عصاره وانیل        1 ق چای‌خوری

آرد سفید  2.5 پیمانه (250 گرم)

پودر کاکائو روشن 2 ق غذاخوری (15 گرم)

جوش شیرین         1 ق چای‌خوری

 نمک     ½ ق چای‌خوری

باتر میلک            1 پیمانه (240 میلی‌لیتر)

 سرکه سفید          1 ق چای‌خوری

رنگ خوراکی قرمز (رنگ مایع)        2 ق غذاخوری

برای تهیه کیک مخملی قرمز طبق روال همیشگی پخت انواع کیک ابتدا باید فر را روشن کرده و دمای آن را روی 175-180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.

 

کف دو عدد قالب 23 سانتی را چرب کرده و با کاغذ روغنی مناسب بپوشانید.

 

حالا کره که به دمای محیط رسیده را داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی حدود 1 تا 2 دقیقه بزنید تا حالت نرمی پیدا کند.

 

سپس شکر را به کره افزوده و آنقدر بزنید تا حالت پفی و رنگ روشن پیدا کند. (2-3 دقیقه)

 

حالا تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی اضافه کرده و هم بزنید و بعد عصاره وانیل را نیز اضافه کرده و خوب مواد را هم بزنید.

 

در ظرفی جداگانه؛ آرد سفید، پودر کاکائو و نمک را الک کرده و ویسک کنید.

 

داخل یک کاسه، باتر میلک و رنگ خوراکی قرمز را باهم ترکیب کنید.

 

حالا به ترتیب، مواد خشک و باتر میلک مخلوط‌ شده با رنگ را به مخلوط کره، شکر و تخم‌مرغ اضافه کنید و هم بزنید. سعی کنید ترتیب مخلوط‌ کردن مواد به صورتی باشد که با آرد شروع و با آرد به پایان برسد.

 

داخل ظرفی دیگر، سرکه سفید را با جوش شیرین مخلوط کنید.

 

وقتی صدای گاز حاصله (چیزی شبیه فش فش کردن) شنیدید، بلافاصله ترکیب را به مایه کیک اضافه کنید و مواد را با هم فولد کنید. اضافه‌کردن این ترکیب باعث ایجاد بافت پفی و پنبه‌ای در کیک می‌شود.

 

حالا مایه کیک آماده شده را به سرعت و به طور مساوی داخل قالب‌های از قبل آماده‌شده بریزید و قالب‌ها را تکان دهید تا سطح مواد یک‌دست و صاف شوند.

 

کیک‌ها را داخل فر قرار داده و به مدت 25 تا 30 دقیقه با همان دمای 175 تا 180 درجه سانتی گراد بپزید.

 

برای تست کردن پختگی کیک‌ها، مثل همیشه یک خلال دندان یا نوک چاقو را داخل کیک فرو کنید، اگر مواد کیک به تستر نچسبیده بود، کیک شما پخته و آماده است.

 

وقتی کیک‌ها را از فر بیرون آورید، ابتدا حدود 20 دقیقه صبر کنید تا داخل همان قالب‌ها خنک شوند و بعد آن‌ها را از قالب خارج کنید تا کاملا سرد بشوند.

 

وقتی کیک‌ها کاملا خنک شدند، آن‌ها را با سلفون بپوشانید و به مدت 1 ساعت تا 12 ساعت (شب تا صبح) داخل یخچال قرار دهید. این کار برای آسترکشی کیک به شما کمک زیادی می‌کند.

 

کیک مخملی قرمز و خوشمزه شما آماده است. حالا سراغ درست‌کردن فراستینگ یا پوشش روی کیک می‌رویم.

طرز تهیه موهیتوی لیمو:

آب گازدار را با لیموی تازه ترکیب و نعنای ریز شده را به آن اضافه کنید. اگر دوست ندارید از شیرین کننده مصنوعی استفاده کنید می‌توانید از عسل به جای شکر استفاده کنید. قطعه‌های یخ تزئین شده که پیشتر طرز تهیه آن را آموزش داده بودیم را می‌توانید در این نوشیدنی خنک و دلچسب اضافه کنید.

همچنین برش‌هایی از لیمو و برگهای دست نخورده نعنا را هم برای زیبایی بیشتر به آن اضافه کنید.

 

سرو موهیتوی لیمو و کیک رد ولوت یک عصرانه ایده‌آل و دلچسب برای شما و مهمان ها می‌سازد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.