2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
اصول خوش‌تیپی بر اساس فرم بدن

اصول خوش‌تیپی بر اساس فرم بدن

اگر به اصطلاح ریز نقش هستید از لباس هائی که برش های ساده‌ای دارند استفاده کنید. از پارچه های حاشیه دار و لباس‌های والان‌دار بپرهیزید. لباسی متناسب با اندام کوچک خود انتخاب کنید.

دوات آنلاین-هر فردی با هر فرمی از بدن می‌تواند خوش تیپ باشد به شرط این‌که اصول اولیه لباس پوشیدن را رعایت کند.

 

اگر اندام ریزی دارید

اگر به اصطلاح ریز نقش هستید از لباس هائی که برش های ساده‌ای دارند استفاده کنید. از پارچه های حاشیه دار و لباس‌های والان‌دار بپرهیزید. لباسی متناسب با اندام کوچک خود انتخاب کنید. از تضاد رنگ‌ها برحذر باشید. لباس‌های یک رنگ طول قد شما را بیشتر نشان می‌دهد. اگر خیلی لاغر و باریک‌ اندام هستید لزومی ندارد دایم کفش‌های پاشنه بلند بپوشید. کفش‌های پاشنه کوتاه با لباس مناسب قامت شما را متناسب‌تر نشان می دهد.

 

وضع و حالت بدن

وضع و حالت بدن در زیبائی اندام تأثیر زیادی دارد. حتی اگر اندام زیبائی داشته باشید، بی‌توجه به درست ایستادن، درست راه رفتن و درست نشستن، اثر هر لباس مناسبی را از بین می‌برید. شانه‌های افتاده، پشت قوز کرده و خمیده، شکم پیش آمده و سینه عقب رفته افزون بر نامتناسب جلوه دادن لباس و اندام شما، بر سن‌تان نیز می‌افزاید.

با آنکه انتخاب لباس مناسب حتی این مشکل را هم رفع می‌کند، اما به کمک ورزش روزانه بکوشید این وضع را اصلاح کنید. و بدن را به شکل متناسب درآورید. تا دستیابی به این هدف (اصلاح حالت بدن) از پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان بپرهیزید و لباس‌های آزاد و راحت با سرشانه‌های چهارگوش بپوشید.

 

اگر قد خیلی بلندی دارید

مانکن های طراحان معروف دنیا همه یک سر و گردان از بقیه مردم بلندتر هستند و به نظر می‌آید که این نشانه موفقیت آنهاست! اما در این مورد هم تناسب شرط است. اگر قد بلند و لاغر هستید از لباس‌های زرق و برق‌دار می‌توانید استفاده کنید. شنل، کت های گشاد با اپل های پهن و ... برازنده شما است.

اگر در پیدا کردن شلوار مشکلی دارید، می‌توانید از شلوارهای مردانه استفاده کنید. اگر خیلی بلندقد هستید پیدا کردن دامن مناسب نیز برایتان مشکل است. از پوشیدن دامن‌های خیلی بلند و یا خیلی کوتاه اجتناب کنید، زیرا قدتان را بلندتر نشان می‌دهد. بهتر است جوراب شلواری همرنگ دامن خود بپوشید.

 

اندام گلابی شکل

برای کسانی که سینه‌های کوچک و باسن بزرگی دارند مناسب‌ترین لباس، تأکید روی شانه‌هاست. مثلاً شانه های اپل دار، کارهای دستی روی شانه و ... که شانه را بیشتر به چشم آورد. اگر اندام شما به این شکل است از پوشیدن لباس‌های بافتنی کبریتی و شلوارهای تنگ بپرهیزید.

 

گردن کوتاه

اگر گردن کوتاهی دارید، یقه هفت «7» مناسب‌ترین فرم یقه برای شماست. یقه‌هائی که گردن را بپوشاند، آن را کوتاهتر نشان می‌دهد. در صورت استفاده از دستمال گردن، نوع بلند آن را که روی بالاتنه آویزان می‌شود انتخاب کنید.

 

اندام درشت

اگر درشت اندام هستید یعنی استخوان‌ بندی درشتی دارید لباس‌های ژرسه و بافتنی تنگ و چسبان نپوشید. پارچه‌هائی که نقش‌‌های درشت یا راه‌های پهن دارند نیز برای شما مناسب نیست. سعی کنید لباس‌های‌تان را از رنگ‌های طبیعی یکدست(بدون نقش) انتخاب کنید. مهم‌تر از همه اینها بکوشید چاق نشوید.

 

گردن دراز

گردن بلند و کشیده زیباست و با هر پوششی زیباتر به نظر می‌آید. یقه‌های اسکی، توردار و چین‌دار برای این فرم گردن مناسب است. دستمال گردن‌های کوتاه، روبان و گردن‌بندهای بزرگ بر زیبائی گردن می‌افزاید.

 

خواص رنگ تیره

رنگ‌های تیره پوشش مناسبی برای چاقی هستند. در مورد کفش و جوراب نیز باید به این خاصیت توجه داشت. کسانی که پاهای چاق و بزرگی دارند نباید جوراب شلواری و کفش سفید بپوشند، زیرا پاها را بزرگ‌تر و چاق‌تر نشان می‌دهد. اگر می‌خواهند رنگ‌های روشنی بپوشند می‌توانند به جای سفید از بژ و یا خاکستری استفاده کنند.

 

پاهای موزون

اهمیت پاها بر هیچ کس پوشیده نیست. پاها ستون بدن هستند و باید در سالم نگهداشتن این ستون‌های زیبا بکوشید. گرچه عده کمی دارای پاهای زیبا و متناسب هستند! خوشبختانه جوراب شلوارهای مرغوبی که تازگی‌ها به بازار عرضه شده بسیاری از مشکلات را حل کرده است.

 

مثلاً با این نوع جوراب شلواری‌ها می‌توان واریس، کبودی و دیگر زشتی‌ها را پوشاند. برای سالم نگهداشتن پاها کفش نقش بسیار مؤثری دارد. به خاطر کوچک نشان دادن پاها کفش تنگ نپوشید. کفش را به اندازه و راحت انتخاب کنید. بلندی پاشنه کفش به قد شما ارتباطی ندارد. باید قد دامن یا مدل شلوار را در نظر بگیرید.

بهترین اندازه دامن تا وسط ساق پاست. این اندازه برای بیشتر پاها مناسب است جز پاهائی که مچ‌های خیلی کلفتی دارند. اگر این مشکل شماست، قد دامن را درست زیر زانو بگیرید. چشم‌ بسته پیرو مد نباشید. طراحان مجبورند هر روز طرح تازه‌ای بدهند. هر کس باید متناسب با اندام خود لباس بپوشد. کسانی که پاهای چاقی دارند باید از لباس‌های کوتاه چشم بپوشند.

فرم شلوار را با دقت انتخاب کنید. اگر ران‌های چاق و درشتی دارید شلوارهای ساده و بدون پیلی بپوشید. اگر پاهای باریک و کشیده‌ای دارید شلوارهای گشاد و پیلی‌دار برای‌تان مناسب است.

 

منبع: ایران بانو

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.