دوات آنلاین-سیما تیرانداز بازیگر نقش انیس در سریال ستایش ۳ است که در نقش انیس در این سریال حضور دارد. او درباره نقشاش میگوید: نقش بسیار سختی بود و من مدتها به دلیل بازی در این نقش افسرده شده بودم زیرا انیس به شدت روی روحیه خودم تاثیر می گذارد.
حرفهای سیما تیرانداز را به نقل از میزان بخوانید:
درباره احتمال موفقیت فصل سوم ستایش در میان مخاطبان باید بگویم سلایق متفاوت است و من نمیتوانم قطعاً بگویم که مردم ستایش 3 را دوست خواهند داشت یا نه. اما اعتقاد دارم که فصل سوم ستایش همپای فصل اول پرمخاطب خواهد بود. البته از نظر من ستایش 2 کلید اصلی فصل سوم بود اما خب شاید استقبال کمتری را نسبت به فصل اول به همراه داشت.
از نظر من فاصله زمانی بین ستایش 2 و ستایش 3 کمی زیاد شد. البته این درخواست تهیه کننده و کارگردان اثر بود که این فاصله زمانی به وجود بیاید. به احتمال فراوان مردم از ستایش 3 نیز استقبال می کنند زیرا قصه این سریال را می شناسند و در فصلهای قبل آن را دنبال کرده اند.
نقش انیس در فصل دوم کاملاً نسبت به فصل یک عوض شده بود و دیگر آن شخصیت بد و منفی نبود و همچنین در فصل سوم هم این شخصیت تغییرات بسیار زیادی می کند. البته بیشتر از این نمی توانم در مورد شخصیت بگویم چون می خواهم جذابیت این شخصیت حفظ شود.
انیس کاراکتری سخت و پرچالش است. بازی من در ستایش 3 تکنیک خیلی مشخصی ندارد که بخواهم بگویم از این تکنیک استفاده کرده ام. بالاخره هر شخص در رشته خود سختی های خاص خود را خواهد کشید اما در مورد نقش انیس در سریال ستایش اعتراف می کنم که نقش بسیار سختی بود و من مدتها به دلیل بازی در این نقش افسرده شده بودم زیرا انیس به شدت روی روحیه خودم تاثیر می گذارد.
درباره کم کار بودنم در عرصه سینما باید بگویم سینما معادلات خاص خودش را داشته و با تلویزیون زمین تا آسمان متفاوت است. سینما سرشار از اما و اگر و شاید است. سینما مافیای خودش را دارد. من جزو معدود بازیگران مستقل سینما بوده ام و برای بازی نه وارد دسته و گروه خاصی شدم و نه اینکه برای کسب نقش و بازی کردن به کسی باج دادهام.
من بازیگرم و برایم کمیت مهم نیست. برای من مهم آن است که اثر را با چه کیفیتی بازی کنم. همواره می خواستم و میخواهم در نقشهایم چه سینمایی و چه تلویزیونی مثمر ثمر باشم. برای من عنوان یک بازیگر، کار درست انجام دادن مهمتر از بازی در هر کاری است.
من نمی دانم سینما چرا به سراغ فیلمنامه های قوی و آثار قدرتمند نمی رود. به عنوان مثال فیلم هایی مثل فراری و ماجان کم تولید می شوند و وقتی هم که ساخته میشوند در اکران به راحتی می سوزند. این فیلمها می توانستند کارهای بسیار پرفروشی باشند اما چه حساب کتابهایی در سینما وجود دارد که یک فیلم به این شکل می سوزد و در عین حال یک تهیه کننده همزمان چهار فیلم با بیشترین تعداد سینما را داراست. واقعیت امر من از این روابط و مافیا سر در نمی آورم.
فیلمسوزی در سینما معضل اکران است. باید از تهیه کنندگانی که پشت سر هم فیلم هایشان در بهترین زمان اکران می شود پرسید که واقعاً چه چیز و معادله ای باعث شده آنها اینگونه اکران داشته باشند و بسیاری در چرخه فیلمسوزی قرار گیرند. من که نمی دانم به نظرم وضعیت بد اکران در سینما را باید از این دوستان پرسید.
درباره تئاتر نیز از نظر من هر تئاتری نباید بفروشد و اینکه همه می خواهند تئاتر پرفروش داشته باشند درست نیست. اگر من همچنان اصرار دارم که با هنرجویانم کار کنم به این دلیل است که اعتقاد دارم یک بازیگر باید علاوه بر بازی به جوانان بازیگری یاد دهد. آموزش بازیگری به جوانان و معرفی آنان به تئاتر و سینما مسئولیت من به عنوان یک بازیگر است.
حضور برخی نابازیگران در سینما محل انتقاد است. من با بازیگران جوان کار می کنم و به آنها آموزش می دهم تا به جای اینکه هنرپیشگان بی هویت سینما را در دست بگیرند؛ این جوانان با استعداد و آموزش دیده به سینما معرفی شوند.
تلاش لازمه موفقیت بازیگران جوان است. از نظر من همه نمی توانند بازیگر شوند. بازیگران جوان باید به شدت تلاش کنند و با کارهای خوب و پر تعداد خودشان را محک بزنند تا اصلاً بدانند به درد این حرفه می خورند یا نه. به نظر من بازیگری کار آزمون و خطاست. به همین دلیل بازیگران جوان باید کار کنند تا تمام این آزمون و خطاها را پشت بگذارند.
نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.