2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
این خوراکی‌ها برای درد مفاصل مفید است

این خوراکی‌ها برای درد مفاصل مفید است

شاید تاثیر گیلاس بر سلامت مفاصل کمی دور از ذهن به نظر برسد، اما این میوه شیرین و خوشمزه حاوی ترکیباتی به نام آنتوسیانین‌هاست که خواص ضد التهابی دارند.

دوات آنلاین-درد مفاصل این روزها به‌دلیل تغییر سبک زندگی دیگر پیر و جوان نمی‌شناسد و خیلی‌ها به این مشکل دچار هستند. رعایت اصول تغذیه مناسب می‌تواند این درد را تسکین دهد. خوراکی‌هایی که در زیر معرفی شده‌اند برای درد مفاصل مفید هستند.

 

گیلاس

 

شاید تاثیر گیلاس بر سلامت مفاصل کمی دور از ذهن به نظر برسد، اما این میوه شیرین و خوشمزه حاوی ترکیباتی به نام آنتوسیانین‌هاست که خواص ضد التهابی دارند. هرچقدر رنگ میوه تیره‌تر باشد میزان آنتوسیانین آن بیشتر است. بنابراین سایر میوه‌های خانواده بری (Berries ) مانند تمشک و زغال‌اخته نیز گزینه‌های خوبی هستند. ویتامین K موجود در بری‌ها نیز از عوامل مهم در مبارزه با عفونت و بهبود جریان خون است که دو عنصر کلیدی در حفظ سلامت مفاصل به شمار می‌آیند.

 

در همین زمینه: شربت گیلاس بنوشید تا پوست زیبا داشته باشید

 

زردچوبه

 

این پودر زرد و طلایی رنگ حاوی ترکیبی با اثرات ضدالتهابی قوی است که کورکومین نامیده می‌شود. بعضی از مطالعات نشان می‌دهد کورکومین می‌تواند در تسکین درد مفاصل مانند ایبوپروفن عمل کند.

 

بیشتر بخوانید: این مسکن‌های گیاهی درد شما را آرام می‌کنند

 

ماهی قزل‌آلا (و دیگر ماهی‌های چرب)

 

این ماهی، پر از چربی‌های امگا 3 فوق‌العاده سالمی است که توانایی آنها برای کاهش التهاب بخوبی شناخته شده‌است. این ماهی همچنین منبع خوبی از ویتامین D و کلسیم است. این دو ماده مغذی در ترکیب با یکدیگر، استخوان‌ها و مفاصل را تقویت می‌کنند.

 

در همین زمینه: ماهی چرب بخورید، برای قلب خوب است

 

زنجبیل

 

نشان داده شده‌است زنجبیل یک آنتی‌اکسیدان و ضد التهاب بسیار موثر است. تسکین دردهای عضلانی و درد مفاصل یکی از خواص فراوان این ماده غذایی برای سلامت است.

 

منبع: جام جم آنلاین

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.