2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
خطر ابتلا به هپاتیت B و C چه افرادی را تهدید می‌کند؟

خطر ابتلا به هپاتیت B و C چه افرادی را تهدید می‌کند؟

علائم ابتلا زمانی خودش را نشان می‌دهد که کار از کار گذشته است. افرادی که رفتارهای پرخطر دارند باید نسبت به آزمایش شناسایی این بیماری در خود جدی باشند.

دوات آنلاین-یکی از بزرگ‌ترین خطرات هپاتیت B و C این است که در مراحل اولیه نشانه‌ای ندارد و مبتلایان متوجه بیماری خود نمی‌شوند. برای این‌که بدانید چه کسانی در خطر ابتلا به هپاتیت B و C هستند، توضیحات شاهین مرآت فوق تخصص گوارش و کبد را بخوانید:

 

  • هپاتیت مشکل التهاب کبدی است که انواع مختلف دارد و می‌تواند ناشی از کبد چرب یا ویروس باشد و دو نوع ویروسی آن B و C نام دارد که اصولاً در مراحل اولیه این مشکل هیچ علامتی نداشته تا اینکه کبد به مرور از بین می‌رود.

 

  • در مورد هپاتیت B، 24 سال است که واکسیناسیون نوزادان انجام می‌شود و مشکل مربوط به پیش از این تاریخ بوده که اکنون میانگین سنی مبتلایان 30، 40 و 50 سال است.

 

  • در هپاتیت B فقط ویروس کنترل شده و گاهی فرد باید مادام‌العمر دارو مصرف کند که قیمت آن البته ارزان بوده ولی مشکل غربالگری و شناسایی مبتلایان است؛ چراکه در مراحل اولیه و طی سالیان دراز، می‌تواند علائمی نداشته باشد.

 

  • هپاتیت C درمان آن آسان‌تر و ارزان بوده و طی سال‌های اخیر این درمان کامل و گاهی با مصرف 3 ماه دارو انجام می‌‌شود. شیوع آن 3 در هزار است ولی غربالگری آن مشکل و نیاز به حجم زیاد کاری دارد، بنابراین تمرکز را بر گروه‌های پرخطر و بیماری‌های هموفیلی و تالاسمی که سابقه استفاده از فرآورده‌های خونی دارند،‌معتادان تزریقی، زندانی‌ها، دیالیزی‌ها و خانواده‌هایی که یک فرد مبتلا دارند، می‌گذاریم.

 

  • علائم ابتلا زمانی خودش را نشان می‌دهد که کار از کار گذشته است. افرادی که رفتارهای پرخطر دارند باید نسبت به آزمایش شناسایی این بیماری در خود جدی باشند.

 

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.