2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
ارتودنسی؛ بهترین روش برای اصلاح طرح لبخند

ارتودنسی؛ بهترین روش برای اصلاح طرح لبخند

یک متخصص ارتودنسی: به دلیل مدگرایی و ناآشنایی با عوارض لمینیت، بسیاری از بیماران مایل هستند به جای اردتونسی از ونیرهای کامپوزیت استفاده کنند

دوات آنلاین-زیبایی دندان و داشتن لبخند زیبا دغدغه خیلی‌ها است مخصوصا آنهایی که دندان‌های صاف و مرتبی ندارند. در این میان معمولا از سه شیوه ارتودنسی، لمینیت و کامپوزیت برای مرتب کردن دندان‌ها استفاده می‌شود اما به توصیه یک دندان‌پزشک شیوه اول کارآمدتر از دو روش دیگر است.

فرهاد صدرالدینی متخصص ارتودنسی با اشاره به اینکه مدگرایی و اطلاع نداشتن از شیوه‌های صحیح درمانی باعث شده تا برخی افراد لمینیت و کامپوزیت را به جای درمان ارتودنسی استفاده کنند،‌ گفت: استفاده از لمینیت به جای ارتودنسی باعث پوسیدگی دندان می‌شود.

صدرالدینی گفت: بی تردید بهترین شیوه برای درمان دندان‌های نامرتب و کج استفاده از روش‌های ارتودنسی ثابت و متحرک است که در تمام محافل علمی دنیا به عنوان بهترین شیوه برای درمان ناهنجاری‌های دندانی شناخته می‌شود.

او به فارش توضیح داد: متاسفانه به دلیل مدگرایی و ناآشنایی با عوارض لمینیت، بسیاری از بیماران مایل هستند به جای اردتونسی از ونیرهای کامپوزیت استفاده کنند که البته پس از مدتی دچار بیماری های مختلف دهان و دندان می‌شوند.

این متخصص ارتودنسی ادامه داد: دندانی که از ریشه کج شده است و درجای مناسب خود قرار ندارد باید با فشار مناسب و در طول زمان درمان شود و شیوه‌های دیگر نمی‌تواند راه حل قطعی باشد.

وی با بیان اینکه استفاده از لمینیت به جای ارتودنسی باعث پوسیدگی دندان می‌شود افزود: تراشیدن مینای دندان، فاصله بین روکش تا لثه، احتمال لب‌پر شدن بر اثر دندان قروچه و ... تنها بخشی از عواملی است که باعث پوسیدگی می شود چرا که لایه محافظ پیشتر تراشیده شده و دندان بسیار حساس و آسیب پذیر شده است.

صدرالدینی گفت: ناهمگونی فک با دندان یکی از دلایلی است که بیماران برای درمان و طرح لبخند به پزشک مراجعه می کنند موضوعی که تنها با ارتودنسی قابل درمان است ولی ما حتی شاهد هستیم که در برنامه‌ها برخی برای تبلیغات و کسب درآمد روش لمینیت را پیشنهاد می کنند که برنامه سازان باید در این خصوص توجه داشته باشند.

این متخصص ارتودنسی خاطر نشان کرد: ارتودنسی علم تصحیح روابط نامناسب فک و دندان و ردیف کردن دندان های نامنظم است؛ همچنین با انجام ارتودنسی مشکلات مربوط به نظم، ترتیب و قرارگیری دندان‌ها در فک برطرف شده و فرد می‌تواند با کیفیت بهتری غذا بخورد و از زیبایی بیشتری هنگام صحبت کردن و لبخند زدن برخوردار باشد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.