2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
تور یک‌روزه در عودلاجان

تور یک‌روزه در عودلاجان

این تور با هدف روایت سرگذشت یهودیان ایران روز جمعه 31 فرودین ساعت 9 صبح برگزار می‌شود و قیمت بلیت آن 65 هزار تومان است.

دوات آنلاین-تور محله عودلاجان یکی از پیشنهادهای ما برای گذراندن ساعت خوش در روز پایانی این هفته است. این تور روز جمعه از ساعت 9 صبح تا 3 بعدازظهر برگزار می‌شود و بانی آن موسسه ژیوار و هدفش روایت سرگذشت یهودیان ایران است.

عودلاجان یا اودلاجان از محله‌های قدیمی شهر تهران است که از غرب به خیابان ناصرخسرو، از شرق به ری، از شمال به امیر کبیر و از جنوب به ۱۵ خرداد محدود است و سه محله اصلی امامزاده یحیی، پامنار و ناصرخسرو را در بر می‌گیرد که از نظر تاریخی، به دلیل وجود بناهای تاریخی متعدد، بسیار غنی است.

این گردش یک روزه ساعت 9 صبح از جلوی بیمارستان دکتر سپیر شروع می‌شود. سپیر، پزشکی یهودی بود که برای ریشه‌کن کردن تیفوس تلاش بسیاری کرد ولی به‌علت ابتلا به همین بیماری جان باخت.  در این برنامه از دو کنیسه فعال در محله عودلاجان، ملاحنینا و حاداش، بازدید خواهید کرد و حمام قدیمی مخصوص یهودیان را نیز خواهید دید.

ناهار را هم در رستوران تیمچه اکبریان که ۲۶۰ سال قدمت دارد، خواهید خورد. تیمچه اکبریان نخستین بانک رهنی ایران و زمانی بانک یهودیان بود اما از اواخر دوران پهلوی به سفره خانه تبدیل شد.

برای شرکت در این تور از همین حالا می‌توانید بلیت خود را به قیمت 95 هزار تومان از سایت تیوال تهیه کنید.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.