2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
فود کورت‌ها چگونه شکل گرفتند؟

فود کورت‌ها چگونه شکل گرفتند؟

نخستین فود کورت در مارس سال 1974 در مرکز خرید پاراموس پارک در نیوجرسی افتتاح شد. البته قبل از آن تلاش ناموفقی در سال 1971 در این زمینه صورت گرفته بود

دوات آنلاین-بعضی‌ها "غذا در صحنه" ترجمه‌اش کردند و برخی هم "خوراکی در صحن" اما همچنان در ایران  به فوت کورت معروف است و هیچکدام از نامهای ترجمه شده استفاده نمی‌‌شود. این خوراکی فروشی آمریکایی چند سالی است که به ایران آمده‌ است و هرچند  قدمتی ندارد اما توانسته مشتریان زیادی را جلب کند. فوت کورتها هرچند از اتحادیه صنف رستوران‌دارن مجوز می‌گیرند اما نه رستوان هستند و نه کافی تریا. آنها صرفا تلفیقی از کافه و رستوران هستند که نیاز‌های آنی شهروندانی را برآورده می‌کنند که گرسنه و تشنه هستند اما خستگی و کمی زمان فرصت خوردن یک غذای مفصل را برایشان ممکن نمی‌کند. این نوع رستوران کافه‌ها در مراکز خرید، پارکها، لابی ترمینالها درست می‌شود. نکاتی را درباره تاریخچه فوت کورت‌ها بخوانید: 

  • نخستین فود کورت در مارس سال 1974 در مرکز خرید پاراموس پارک در نیوجرسی افتتاح شد. البته قبل از آن تلاش ناموفقی در سال 1971 در این زمینه صورت گرفته بود با این حال فود کورت نیوجرسی نخستین تجربه موفق این کافه ها بود.
  • هدف از ایجاد این فود کورت این بود تا افرادی که برای خرید مراجعه کرده بودند بتوانند همان جا یک غذای سریع و مختصر بخورند و به ادامه خریدشان بپردازند. استقبال از این فود کورت سبب شد افراد دیگری درصدد ایجاد آن در نقاط گوناگون برآیند.
  • در آغاز مواد غذایی در فود کورت ها در ظروف پلاستیکی سرو می شد و معمولا با کارد و چنگال یک بار مصرف خورده می شد.
  • فود کورت (food court) یا صحن خوراک، گونه ای نسبتا جدید از رستوران ها و کافه هاست که در مراکز خرید، فرودگاه ها و دیگر ساختمان های بزرگ وجود دارد. فود کورت ها معمولا میدانگاه های سرپوشیده ای هستند که بیشتر در آنها فست فود فروخته می شود و مشتریان غذاخوری ها روی صندلی های میان صحنه می نشینند.
  • فود کورت های شباهت بسیاری به کافه تریاها دارند، تنوع و گوناگونی غذاهای فود کورت ها به اندازه ای است که می تواند پاسخگوی ذائقه تمام مشتریان باشد.
  • زمان زیادی از ایجاد فود کورت ها نمی گذرد اما با همین سن و سال کم توانسته اند جایگاه خود را در بین مشتریان پیدا کنند.
  • به علت اینکه در کشور ما خرید به عنوان یک تفریح شناخته می شود تاسیس فود کورت ها در مراکز خرید توانسته با استقبال خوبی از طرف مراجعه کننده ها مواجه شود.
  • فود کورت جام جم واقع در خیابان ولیعصر نبش خیابان طاهری اولین فود کورت در ایران است
12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.