2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
مرگ مجرم فراری با شلیک گلوله پلیس

مرگ مجرم فراری با شلیک گلوله پلیس

دوات آنلاین-تلاش مجرم حرفه‌ای برای فرار از دست پلیس باعث شد ماموران دست به سلاح ببرند و متهم جوان با شلیک گلوله کشته شد.

به گزارش خبرنگار ما در پی وقوع سرقت‌های مشابه به شیوه موبایل‌قاپی و گردنبند‌قاپی توسط سرنشیان دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 که در آن سه نفر با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت می‌کردند، پرونده‌ای در این خصوص با موضوع "سرقت‌های به عنف" تشکیل شد و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 34 برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با حضور تعدادی از مالباختگان در پایگاه سوم پلیس آگاهی ، تمامی آنها در اظهارات خود اعلام کردند توسط سرنشیان دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 و به شیوه‌هایی مشابه مورد سرقت گوشی‌های تلفن همراه یا طلاجات قرار گرفتند .

یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " در خیابان ایتالیا به سمت بیمارستان منتظر تاکسی بودم که در این زمان گوشی تلفن همراهم زنگ خورد ؛ گوشی را از جیب لباس خارج کردم و قصد مکالمه تلفنی داشتم که ناگهان جوانی به من نزدیک شد و در یک لحظه اقدام به قاپیدن گوشی کرد. این جوان به‌سرعت به‌طرف دو دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 دوید ، سوار یکی از موتورها شد و به همراه دو جوان دیگر از محل فرار کرد " .

زنی جوان که با تهدید چاقو طلاجات همراهش مورد سرقت قرار گرفته بود نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " در خیابان شریعتی – ابتدای خیابان ملک در حال صحبت با گوشی تلفن همراه بودم که یک هوندا 125 با دو سرنشین به من نزدیک شد. آنها با تهدید چاقو اقدام به سرقت گردنبند من کردند و به سرعت از محل دور شدند " .

مالباخته‌ای دیگر گفت : " از پاساژی در خیابان جمهوری به مقصد میدان شوش ، برای تحویل دادن محموله گوشی‌های تلفن همراه با یک دستگاه موتورسیکلت به راه افتاده بودم ؛ پشت چراغ قرمز ایستاده بودم که ناگهان تعادل موتورسیکلت ، توسط سرنشیان دو دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 به هم خورد و من روی زمین افتادم. در همین وضعیت ، سرنشینان هوندا 125 با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت جعبه کارتن‌های گوشی تلفن همراه پشت موتور کردند و به‌سرعت از محل دور شدند ".

کارآگاهان با توجه به شیوه و شگرد مورد استفاده در سرقت‌ها، با بررسی سوابق مجرمان سابقه‌دار که در پرونده‌های گذشته خود دقیقا به این شیوه و شگرد اقدام به سرقت کرده بودند ، موفق به شناسایی یکی از مجرمان حرفه ای به نام محمد ( 30 ساله ) شدند که بارها دستگیر و روانه زندان شده بود .

در بررسی سوابق "محمد " مشخص شد که او در تمامی جرایم خود با همراهی برادران و سایر بستگانش اقدام به سرقت می‌کند و در حال حاضر نیز دو نفر از برادرانش به اتهام سرقت‌های خشن در زندان تحمل کیفر می‌کنند.

با شناسایی تصویر "محمد " از سوی دهها مالباخته ، شناسایی مخفیگاه این فرد در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت اما در تحقیقات پلیسی مشخص شد محمد پس از آزادی از زندان ، مخفیگاه و محل سکونت خود در منطقه دروازه غار را تغییر داده است .

در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به وقوع عمده سرقت‌ها در مناطق مرکزی شهر تهران ، هماهنگی‌های لازم با کلانتری‌های این مناطق انجام شد و تصاویر "محمد " در اختیار تیم‌های تجسس کلانتری‌ها قرار گرفت .

کارآگاهان تیم تجسس ویژه کلانتری  فلسطین ساعت 13:30 روز 19 آذر حین گشت‌زنی نامحسوس در خیابان حافظ به سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت با سه سرنشین مشکوک و برای بررسی بیشتر به آنها نزدیک شدند اما سرنشینان موتورها با اطلاع از موضوع اقدام به فرار کردند .

با آغاز تعقیب و گریز ، کارآگاهان با رعایت قانون بکارگیری سلاح به سمت یکی از موتورها شلیک کردند که باعث توقف موتورسیکلت و دستگیری سرنشین آن شد اما موتورسیکلت دوم با دو سرنشین همچنان به فرار ادامه داد .

در ادامه تعقیب و گریز ، سرنشینان موتورسیکلت دوم برای فرار از دست مأموران با موتورسیکلت داخل پیاده‌رو رفتند که همین موضوع باعث تصادف شدید آنها با چند نفر از عابران و در نهایت توقف موتورسیکلت شد. در این مرحله ، یکی از متهمان دستگیر شد اما نفر سوم همچنان به فرار ادامه داد .

سرانجام ماموران با شلیک گلوله ، سومین نفر را از ناحیه پا مورد هدف قرار دادند و او نیز دستگیر شد. با دستگیری این شخص ، بلافاصله وی به نام "محمد . س" مورد شناسایی قرار گرفت و برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شد .

با وجود انتقال محمد به بیمارستان و انجام اقدامات درمانی ، پس از گذشت چند ساعت به کلانتری اعلام شد او به‌علت خونریزی شدید ناشی از اصابت گلوله و شدت جراحت فوت شده است. به این طریق پرونده ارتکاب جرایم مجرم سابقه‌دار "محمد .س" با بیش از 12 سابقه دستگیری برای همیشه بسته شد .

با انتقال دو متهم دستگیرشده به پایگاه سوم پلیس آگاهی ، هویت آنها به نام‌های مهران ( 25 ساله) و باقر (24 ساله) مورد شناسایی قرار گرفتند .

"باقر . س" ( برادر محمد ) دارای 8 سابقه دستگیری از سال 1385 تاکنون است که آخرین بار در سال 1394 دستگیر و در سال 1396 از زندان آزاد شده است. "مهران . س" نیز پسرعموی باقر و محمد است که او نیز از سال 1387 تاکنون 5 بار دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار در خرداد سال 1396 دستگیر و روانه زندان شد اما پس از مدت کوتاهی با تأمین قرار قانونی از زندان آزاد شد .

در بررسی پرونده‌های قضایی این دو متهم مشخص شد مهران دارای محکومیت قطعی 7 ساله و باقر نیز دارای دو محکومیت 7 ساله و 6 ساله ( مجموعا 13 سال ) از دو شعبه اجرای احکام هستند که پس از آزادی از زندان متواری شدند .

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با تایید این خبر گفت : "در ادامه رسیدگی به پرونده جرایم ارتکابی متهمان دستگیر شده و در تحقیقات پلیسی ، متهمان به دهها فقره سرقت به شیوه‌های مختلف موبایل‌قاپی ، گردنبندقاپی ، زورگیری و بارکنی اعتراف کردند و با بررسی پرونده‌های مشابه دهها مالباخته شناسایی ، به پایگاه سوم پلیس آگاهی دعوت شدند و متهمان توسط آنها مورد شناسایی قرار گرفتند ".

سرهنگ محمد نادربیگی در پایان این خبر گفت : "با توجه به اعتراف صریح متهمین به دهها فقره سرقت های خشن به شیوه مختلف ، سوابق متعدد آنها در ارتکاب جرایم و شناسایی دهها مالباخته ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین از سوی بازپرس محترم شعبه هفتم دادسرای ناحیه 34 تهران صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه نمایند " .

 

 

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.