2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
بیمارستان های تهران فرسوده هستند

بیمارستان های تهران فرسوده هستند

امکانات و تجهیزات اورژانس تهران پاسخگوی زلزله 6 الی 7 ریشتری نبوده و خدمات رسانی به آسیب دیدگان در زمان بحران با مشکل مواجه خواهد شد

دوات آنلاین-عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه امکانات و تجهیزات اورژانس تهران پاسخگوی زلزله ۶ ریشتری نیست بر لزوم ساخت بیمارستان های صحرایی و سیار در حاشیه تهران برای خدمات رسانی به مصدومان در زمان بحران تاکید کرد.

احمد حمزه با بیان اینکه با توجه به وضعیت و ساختار معابر پایتخت امداد رسانی به آسیب دیدگان در زمان بحران با مشکل مواجه می شود، گفت: امکانات و تجهیزات اورژانس تهران پاسخگوی زلزله 6 الی 7 ریشتری نبوده و خدمات رسانی به آسیب دیدگان در زمان بحران با مشکل مواجه خواهد شد.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه اغلب بیمارستان ها و مراکز درمانی تهران فرسوده بوده و از استحکام لازم برخوردار نیستند، افزود: شاید بیمارستان های نوساز و خصوصی استحکام کافی و لازم را داشته باشند اما بیمارستان ها و اورژانس وضعیت مناسبی ندارند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد بیمارستان های صحرایی و سیار در حاشیه پایتخت، گفت: مسئولان باید از حالا به فکر ساخت تعدادی بیمارستان سیار در حاشیه یا در برخی ورزشگاه ها باشند تا در زمان بحران بتوانند به فوریت در آنجا مستقر و خدمات رسانی به مصدومان را انجام دهند زیرا با وجود ساختمان های بلندمرتبه و همچنین وضعیت نامناسب  معابر پایتخت امدادرسانی سخت خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بر لزوم مقاوم سازی و بازسازی مراکز درمانی پایتخت و اورژانس بیمارستانی برای پیشگیری از خسارات در زمان بحران تاکید کرد و افزود: همچنین توجه به تامین نیروهای متخصص، ماهر و کاربلد نیز در بخش اورژانس نیاز باید در دستور کار قرار گیرد.

حمزه با بیان اینکه در پایتخت با کمبود تخت بیمارستانی مواجه نیستیم، تصریح کرد: تهران از نظر تعداد تخت از استاندارد کشوری جلوتر است  زیرا متوسط کشوری یک تا یک و نیم تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت است اما در برخی مناطق تهران مانند ونک این میزان به 14 تا 15 هم می رسد یعنی تعداد تخت های تهران 10 برابر استاندارد کشوری است البته با نرم های استاندارد بین المللی فاصله داریم.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس دهم، با یادآوری اینکه از ظرفیت بیمارستان های خصوصی و عمومی غیردولتی پایتخت می توان در زمان بحران استفاده کرد، ادامه داد: تهران بر روی گسل زلزله است و خواه و ناخواه شاهد وقوع زلزله در آن خواهیم بود بنابراین باید علاج واقعه را قبل از وقوع کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه زلزله تهران مانوری ناخواسته بود، تصریح کرد: بیمارستان ها باید بازسازی و نظارت ها بر ساخت و سازها تشدید شود و همچنین نوسازی تاسیسات آب و برق و آمادگی ورزشگاه ها و سوله های مدیریت بحران برای اسکان مردم در زمان بحران مورد توجه قرار گیرد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.