2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بیمارستان‌های فرسوده باید در دوره 3 ساله نوسازی شوند
یک عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس تاکید کرد:

بیمارستان‌های فرسوده باید در دوره 3 ساله نوسازی شوند

اظهارات وزیربهداشت مبنی بر عدم مقاومت بیمارستان ها درمقابل زلزله کاملا قابل تائید است. نوسازی این بیمارستان‌ها باید هرچه سریعتر در دستورکار قرار گیرد

دوات آنلاین-سال‌ها از احداث‌شان می‌گذرد و فرسوده شده‌اند به‌گونه‌ای که اگر حادثه‌ای غیرمترقبه مانند زلزله رخ دهد خودشان در معرض تخریب قرار می‌گیرند و دیگر توان کمک‌رسانی به مصدومان را ندارند. از بیمارستان‌های فرسوده زیاد سخن گفته شده است. وزیربهداشت و درمان اخیرا با بیان اینکه بیمارستان های پایتخت دربرابرزلزله مقاوم نیستند،گفت: بیمارستان‌های پایتخت بیش از 50 سال قدمت دارند. یک عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس معتقد است تمام این بیمارستان‌ها باید در دوره‌ای 3 ساله بازسازی شوند.

همایون هاشمی با بیان اینکه بسیاری ازبیمارستان های پایتخت را باید مجددا احداث کرد،گفت: دریک پروسه ۳ ساله باید نوسازی بیمارستان های فرسوده و قدیمی را انجام داد.

هاشمی با اشاره به صحبت های وزیربهداشت درخصوص اینکه بیمارستان های پایتخت دربرابر زلزله مقاوم نیستند، گفت: دربحث تاب آوری ساختمان هایی که به مردم خدمات عمومی درمواقع بحران به  مردم ارایه می دهند و موضوع پدافند غیرعامل، به طورقطع بیمارستان ها درخط اول قرارداشته و به عنوان مناطق ویژه باید در دستور ستاد های بازسازی و مقاوم سازی آنها قرارگیرد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طبق بررسی های انجام شده قدمت بسیاری از بیمارستان های دولتی مربوط به دهه 30 و 40 است، افزود: اظهارات وزیربهداشت مبنی بر عدم مقاومت بیمارستان ها درمقابل زلزله کاملا قابل تائید است، بنابراین نوسازی این دست از بیمارستان‌ها باید هرچه سریعتر در دستورکار قرار گیرد؛ ضمن اینکه بسیاری از بیمارستان ها باید قلع و قمع شده و مجدد ساخته شوند،البته برخی بیمارستان ها را می توان با مقاوم سازی علمی و فنی ازشرایط بحرانی نجات داد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان ها به لحاظ مقاومت در برابر زلزله شرایط مناسبی ندارد، گفت: وزارت بهداشت باید با یک اقدام جامع، ازافزایش خطرات بحرانی در بیمارستان ها جلوگیری کند، البته چنین مشکلی برای خانه های بهداشت نیزوجود داشته و بسیاری از مراکز مربوط به سنوات گذشته است؛ بنابراین نوسازی خانه های بهداشت نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

هاشمی با تاکید براینکه نوسازی بیمارستان های فرسوده را باید درطی 3 سال آینده انجام داد،افزود: نوسازی برخی بیمارستان  ها باید توسط بخش غیردولتی انجام شود، اما نوسازی بیمارستان های دولتی باید با اختصاص منابع و اعتبارات لازم از سوی وزارت بهداشت صورت گیرد؛ البته بودجه ای برای این موضوع درطرح تحول سلامت دیده نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه در 4 سال گذشته نگاه عمرانی و ارزش افزایی به ثروت و منابع ملی درمعرض توجه نبوده است، به خانه ملت گفت: از بیمارستان ها به عنوان یک ثروت ملی و عمومی حمایت شده و درصورت بی توجهی خسارت ها در زمان وقوع بحران افزایش پیدا می کند.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.