2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
نجفی: در هیات دولت صدای شهرداران سراسر کشور خواهم بود

نجفی: در هیات دولت صدای شهرداران سراسر کشور خواهم بود

۷۵ درصد مردم در شهرها زندگی می‌کنند و اگر تصمیمی در دولت گرفته می‌شود، باید در کلانشهرها آن را برنامه‌ریزی کرد، از این جهت حضور شهردار در جلسات هیات دولت بسیار مهم است.

دوات آنلاین-شهردار تهران با بیان اینکه حضور شهردار در جلسات هیات دولت بسیار مهم است، گفت: من صدای شهرداران سراسر کشور را در این جلسه مطرح می کنم.

محمد علی نجفی در حاشیه افتتاح موزه نقشه تهران در جمع خبرنگاران گفت: موضوع نقشه بسیار مهم است به ویژه برای کلانشهر تهران که به لحاظ کالبدی و اجتماعی رشد ویژه ای داشته است.

وی تاکید کرد: این موزه فرصت مناسبی خواهد بود هم برای دانش آموزان و هم برای محققان تا از آن بهره ببرند.

شهردار تهران اضافه کرد: در شورای اقتصاد مصوبه ای داشتیم که دو هزار اتوبوس با مشارکت صنایع کشور آماده و در اختیار ناوگان حمل و عمومی قرار گیرد.

وی گفت: ما پیگیر این مصوبه هستیم و درصدد تامین منابع مالی آن قرار داریم، امیدواریم این موضوع هر چه سریعتر عملیاتی شود.

شهردار تهران گفت: امیدواریم که تا پایان امسال سری اول این اتوبوس ها تحویل داده شود.

نجفی در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور در جلسات هیات دولت گفت: معتقدم این امر بسیار مهم است که سیاستهای توسعه شهری را با سیاستهای ملی مورد نظر دولت هماهنگ کنیم.

وی گفت: ۷۵ درصد مردم در شهرها زندگی می‌کنند و اگر تصمیمی در دولت گرفته می‌شود، باید در کلانشهرها آن را برنامه‌ریزی کرد، از این جهت حضور شهردار در جلسات هیات دولت بسیار مهم است.

نجفی افزود: حضور من در هیات دولت نه به عنوان شهردار تهران که به عنوان نماینده همه شهرداران کشور خواهد بود و من صدای شهرداران سراسر کشور را در این جلسه مطرح می کنم.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر جلسه اش با وزیر آموزش و پرورش گفت: دو هفته دیگر اول مهرماه خواهد بود و ما بازگشایی مدارس را خواهیم داشت، شهرداری از جهات مختلف در این موضوع دخیل است که ساده ترین و ملموس ترین آن بحث ترافیک و حمل و نقل عمومی است.

وی گفت: قبلا جلسه ای در شهرداری با حضور فرمانده راهنمایی و رانندگی داشتیم و تصمیمات خوبی اتخاذ کردیم و این جلسات ادامه خواهد داشت.

نجفی تصریح کرد: موضوع سرویس مدارس، بحث آموزش راننده ها، کنترل رفت و آمد دانش آموزان در کنار مدارس و ... از مسائلی است که درباره آنها برنامه ریزی کردیم و آموزش های لازم ارائه شده است.

شهردار تهران افزود: بحث دوم موضوع استقبال از اول مهر است و چهره شهر در روزهای آینده در همین رابطه تغییر خواهد کرد.

وی با اشاره به موضوع سوم گفت: موضوع سوم جلسه با وزیر آموزش و پرورش خدماتی بود که شهرداری به مدارس ارائه می داده و این کمک ها ادامه خواهد داشت.

نجفی گفت: درصدد هستیم که این کمک ها هدفمندتر و ماموریت گرا باشد، کمک ها به شکل متفرقه چندان بهینه نیست و در همین رابطه تلاش کردیم کمیته مشترکی تشکیل شود که مهمترین نیازهای مدارس تفکیک شود تا شهرداری برای برون رفت آنها اقدام کند.

شهردار تهران در پایان گفت: از نظر بودجه ۳۳ میلیارد تومان برای کمک به آموزش و پرورش مصوب کردیم و البته همین مقدار نیز از سوی شهرداری های مناطق پرداخت خواهد شد که تاکنون ۵۰ درصد آن اجرایی شده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.