2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
محمدعلی نجفی بار دیگر پای میز محاکمه

محمدعلی نجفی بار دیگر پای میز محاکمه

حکم نجفی تا کنون دو بار در دیوانعالی کشور نقض شده است.

دوات آنلاین-پرونده محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران که ب اقتل همسر دومش جنجال زیادی به پا کرده بود ۱۴اریبهشت در دادگاه کیفری یک استان تهران بررسی می شود.

 

به گزارش جوان، پرونده شهردار اسبق تهران به اتهام قتل عمد و نگهداری غیرمجاز اسلحه در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد. او بعد از جلب رضایت اولیای دم از قصاص نجات پیدا کرد و از جنبه عمومی جرم به ۷ سال و شش ماه حبس محکوم شد. رای صادر شده اما از سوی قضات شعبه ۴۲ دیوان عالی کشور به ریاست قاضی رازینی نقض و به شعبه همعرض فرستاده شد.

 

قضات شعبه ۴۲ دیوان رأی صادره را با توجه به نظرات کارشناسان اسلحه مبنی بر علت دفرمه شدن گلوله نامشخص اعلام کرده و گفته اند گلوله خارج شده از  بدن مقتول دفرمه تشخیص داده شده اما کارشناسان علت دقیق آن را مشخص نکرده اند. در جایی یکی از کارشناسان گفته است گلوله با برخورد به کف دست دفرمه نمی شود و در جایی دیگر گفته شده شاید گلوله با برخورد به جناق سینه دفرمه شده که حتی درخواست نبش قبر نیز داده شد.

 

این در حالی است که پزشکی قانونی اعلام کرده بود جناق سینه مقتول سالم بوده است، همچنین نجفی در اقرارهایش به صراحت گفته بود اراده ای برای شلیک گلوله نداشته است.

 

همچنین در رأی صادره دلایل مجرم بودن مطرح نشده است. به این ترتیب با نقض حکم صادره و با توجه به رضایت اولیای دم پرونده این بار از جنبه عمومی جرم به اتهام قتل شبه عمد به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع داده شد تا نجفی بار دیگر مقابل هیئت قضایی شعبه دهم به ریاست قاصی متین راسخ از خودش دفاع کند، بنابراین ۱۴ اردیبهشت ماه نجفی پای میز محاکمه حاضر می شود.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.