2024/10/24
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳ آبان
پیشنهادات ما
کلانتری: نباید میان توسعه و محیط زیست تضاد وجود داشته باشد

کلانتری: نباید میان توسعه و محیط زیست تضاد وجود داشته باشد

همه الزاما موظف به رعایت قوانینی هستند که از تخریب و آلودگی محیط زیست جلوگیری می کند.

دوات آنلاین-رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یک جانبه‌نگری و تضاد میان توسعه و محیط زیست نباید وجود داشته باشد. از همین رو سیاستگذاری و تمرکز سازمان حفاظت محیط زیست بر توسعه متوازن و پایدار و تعامل برای حفظ محیط زیست است.

عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه سیاست سازمان محیط زیست ایجاد توسعه متوازن و پایدار است، تصریح کرد: محیط زیست بدون توسعه متوازن و تولید ثروت در کشور پایدار نمی‌ماند.

وی با اشاره به آمار ۴ میلیونی فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی در کشور، گفت: رفع چالش بیکاری کشور نیازمند توسعه و سرمایه گذاری است.

معاون رئیس جمهور با انتقاد از اتلاف یک سال و نیم زمان برای امضای این تفاهم نامه اظهار کرد: این گونه تفاهم‌ها باید در مدت زمان کوتاه‌تری منعقد شود تا از قربانی شدن محیط زیست جلوگیری شود. با طولانی‌ شدن مدت زمان امضای تفاهم‌ها و توافق‌ها روند توسعه کشور متوقف نمی‌شود بلکه محیط زیست بدون دستاورد می‌ماند.

کلانتری با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا محیط زیست مانع توسعه نیست، گفت: البته همه الزاما موظف به رعایت قوانینی هستند که از تخریب و آلودگی محیط زیست جلوگیری می کند.

وی با اشاره به جلسات خود با برخی دستگاه‌های اجرایی و توسعه‌ای کشور از جمله سازمان مناطق آزاد کشوراظهار کرد: همه مقام‌های اجرایی و توسعه‌ای کشور معتقد به تلاش برای حفظ محیط زیست هستند و ما هم در مقابل متعهد شدیم به توسعه کشور کمک کنیم البته این همکاری تا جایی است که حقوق مردم در حوزه محیط زیست تضییع نشود زیرا اگر موضوع تضییع حقوق مردم مطرح شود به نمایندگی از آن‌ها از حقوقشان دفاع می کنیم.

12jav.net

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.