2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
ورود گردشگران به جزیره مشهور فیلیپین برای حفظ محیط زیست ممنوع شد

ورود گردشگران به جزیره مشهور فیلیپین برای حفظ محیط زیست ممنوع شد

فیلیپین تصمیم گرفته جزیره بورکای را به‌مدت 6 ماه روی گردشگران ببندد تا از محیط زیست بکر این جزیره محافظت کند.سال گذشته حدود دو میلیون نفر به بورکای رفته بودند.

دوات آنلاین-حفظ محیط زیست در بسیاری از کشورها از اولویت‌های اصلی است تا جایی که بسیاری از پروژه‌های اقتصادی و صنعتی را به این دلیل تعطیل می‌کنند. حالا دولت فیلیپین تصمیم گرفته جزیره توریستی بورکای را به‌مدت 6 ماه روی گردشگران ببندد تا از محیط زیست بکر این جزیره محافظت کند.

این اقدام در حالی صورت گرفته که جزیره بورکای که به دلیل شن‌های سفید سواحلش مشهور است، درآمد زیادی را از راه گردشگری نصیب این کشور می‌کرد به طوری‌که سال گذشته حدود دو میلیون نفر به بورکای رفتند.

یکی از سخنگویان رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین با اعلام این خبر گفت که قانون بستن این جزیره به روی گردشگران از تاریخ ۲۶ آوریل (ماه جاری میلادی) اجرا می‌شود.

این تصمیم در پی نگرانی‌ها از وضعیت محیط زیست جزیره گرفته شده است. پیش‌تر دوترته گفته بود که جزیره بوراکای به "چاه فاضلاب" تبدیل شده است و تهدید به بستن آن کرده بود.

مقامات محیط زیست هشدار دادند که فاضلاب مغازه‌ها، رستوران‌ها و مراکز گردشگری وارد آب‌های منطقه می‌شود. در ماه فوریه گذشته، دوترته صاحبان رستوران‌ها و مراکز گردشگری را به باد انتقاد گرفت و آنها را متهم کرد که فاضلاب را مستقیم در دریا تخلیه می‌کنند.

تصمیم بستن این جزیره به روی گردشگران باعث نگرانی هزاران نفر از کسانی شده است که در زمینه‌های مختلف صنعت گردشگری در این جزیره کار می‌کنند. حدود ۵۰۰ رستوران، هتل و مرکز گردشگری در این جزیره دایر است و گردش مالی آنها در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار بوده است. دولت اعلام کرده است که شرکت‌هایی که از این تصمیم متضرر شوند کمک مالی دریافت خواهند کرد.

مشخص نشده که ممنوعیت ورود گردشگران چگونه اجرا خواهد شد. پیش‌تر وزارت تجارت و صنایع فیلیپین پیشنهاد داده بود که تعطیلی جزیره مرحله به مرحله انجام شود چون بستن ناگهانی برای کسب و کار و معیشت ساکنان جزیره زیان‌آور خواهد بود.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.